2023-09-19, 07:24
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag vet att jag går utanför din fråga, men... Melatonin är väl ok, speciellt om man är lite äldre. Allt annat försämrar förmodligen kvaliteten på sömnen och är allmänt dåligt på längre sikt. Svalt, mörkt, tyst sovrum. Varva ned i god tid. Gå upp samma tid alla dagar i veckan. Gå ut tidigt oavsett väder och få ljus. Inget kaffe (eller vad du nu får ditt koffein ifrån) efter lunch. Trist, men funkar. Gå ned några kilo och sluta snarka, jag jobbar på den 😀

Gör redan allt detta! Riktigt bra tips till andra som läser, är lätt sömnhygien jag fått bäst resultat från!

Lite melanotin och en attarax är körsbäret på toppen bara!

Mvh
Citera
2024-07-08, 08:37
Medlem
f30malmos avatar
GABA tycker jag kan hjälpa ibland, trots att ingen tror mig.
Citera
2024-07-08, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
GABA tycker jag kan hjälpa ibland, trots att ingen tror mig.
Helt sant, det hjälper.
Gabapentin hjälper också, dock på recept.
Citera
2024-07-08, 08:42
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Helt sant, det hjälper.
Gabapentin hjälper också, dock på recept.

Pregabalin också, men beroendet är tråkigt, det slipper man med GABA.
Citera
2024-07-08, 16:24
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Den första sändningen stoppades av Postnord som krävde en innehållsförteckning av mig, jag uppgav vad det fanns i paketet men dom hörde inte av sig igen och inget paket har kommit.
I det senaste mailet står det såhär om min sista sändning.
"Mon 10 Jun
11:40am
In customs authorities
STOCKHOLM
Tue 11 Jun
12:07pm
Sending cancelled"

Vad fan det innebär har jag ingen aning om men det har funkat utan problem tidigare, beställningarna är från olika säljare på Ebay.

Har du ringt PostNord och frågat? Känns som dom går emot lagen när dom inte ger någon specifik anledning. Tänker att tullen släpper ju igenom phenibut efter kontroll. Då borde även detta släppas igenom.
Citera
2024-07-08, 16:33
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har du ringt PostNord och frågat? Känns som dom går emot lagen när dom inte ger någon specifik anledning. Tänker att tullen släpper ju igenom phenibut efter kontroll. Då borde även detta släppas igenom.
Jag hade kontakt med Post Nord tre gånger i rad, varje gång var det olika personer som inte hade en aning om vad jag pratade om.
Dock ville dom ha ett försändelse-id vilket var svårt då jag inte fått nån försändelse och därmed inget id.

Här är kopia på det mailet.
"Hej!

Vi behöver ett försändelse-id för att kunna hjälpa dig vidare med detta ärende.

Jag önskar dig en trevlig dag.

Med vänlig hälsning/Best Regards,

Selena Marin

International Support

www.postnord.se"

Jag är övertygad om att paketet hamnade hos en anställd hos Post Nord, har det kommit dit så har det väl passerat tullen?
Citera
2024-07-08, 18:46
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Jag hade kontakt med Post Nord tre gånger i rad, varje gång var det olika personer som inte hade en aning om vad jag pratade om.
Dock ville dom ha ett försändelse-id vilket var svårt då jag inte fått nån försändelse och därmed inget id.

"Hej!

Selena Marin

International Support

www.postnord.se"

Jag är övertygad om att paketet hamnade hos en anställd hos Post Nord, har det kommit dit så har det väl passerat tullen?

Jo de borde de gjort faktiskt. Men när dom skickade mejl till dig innan om att dom ville ha innehållsförteckningen, fick du inget kolli nummer eller dylikt då?
Citera
2024-07-08, 18:48
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:

"Hej!

Selena Marin

International Support

www.postnord.se"

Skicka de allt du har. Beställde en 500 tablett burk från usa för flera år sedan.

Benadryl är fan den bästa sömnmedicinen jag har testat. Jag har general anxiety syndrome och har haft problem att sova I 15 år. Ta 25-50 mg och du somnar inom 1 timme om du lägger dig i sängen och blundar. Du kan dock behöva varva med någon annan så som du inte utvecklar för
Hög tolerans.
Citera
2024-07-08, 18:57
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jo de borde de gjort faktiskt. Men när dom skickade mejl till dig innan om att dom ville ha innehållsförteckningen, fick du inget kolli nummer eller dylikt då?
Numret dom frågade efter stod högst upp på ett papper som skulle följa med paketet.
Så har det varit dom tidigare gångerna jag fått paket från Post Nord, detta var innan det passerat tullen så det hade nog inte ens fått ett nummer än.
Alltså måste jag få paketet för att kunna uppge numret som jag behöver för att få paketet, lite rundgång här...
Dom hade ju mitt namn och adress så det borde räckt för att hitta mitt paket men dom verkade inte bry sig speciellt mycket.

Men det blev väl iallafall en anställd på Post Nord som fick sova oredentligt ett tag efteråt.
Citera
2024-07-08, 19:06
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Skicka de allt du har. Beställde en 500 tablett burk från usa för flera år sedan.

Benadryl är fan den bästa sömnmedicinen jag har testat. Jag har general anxiety syndrome och har haft problem att sova I 15 år. Ta 25-50 mg och du somnar inom 1 timme om du lägger dig i sängen och blundar. Du kan dock behöva varva med någon annan så som du inte utvecklar för
Hög tolerans.
Jag har som sagt inhandlat flera förpackningar från en säljare på Ebay, dom originalförpackningarna innehåller 48 st 25 mg tabletter, tre förpackningar åt gången för att spara lite pengar men nu har jag slängt i mig allihop och behöver fler.

Det finns en chans att det kommer ett paket om en vecka så hoppet finns.

Jag använder dom för att spara lite på mina Imovane som jag får utskrivet, har tyvärr lite tolerans.
Citera
2024-07-08, 20:49
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Jag har som sagt inhandlat flera förpackningar från en säljare på Ebay, dom originalförpackningarna innehåller 48 st 25 mg tabletter, tre förpackningar åt gången för att spara lite pengar men nu har jag slängt i mig allihop och behöver fler.

Det finns en chans att det kommer ett paket om en vecka så hoppet finns.

Jag använder dom för att spara lite på mina Imovane som jag får utskrivet, har tyvärr lite tolerans.
Bättre och köpa stor förpackning med 600 st 25 mg tabletter på eBay. Kostar 300 kr totalt

https://www.ebay.com/itm/28487403637...item4253d0d499
Citera
2024-07-08, 20:52
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Bättre och köpa stor förpackning med 600 st 25 mg tabletter på eBay. Kostar 300 kr totalt

https://www.ebay.com/itm/28487403637...item4253d0d499
Priset kvittar ju om det inte kommer fram.
Har du sett om det finns i något europeiskt land?
Misstänker att det blir lättare om man slipper tullen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in