• 1
  • 2
2023-09-17, 08:49
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Tjena!

Har använt mig av propavan, atarax och lite lergigan i perioder. Allt för att förbättra min sömn.

Propavan strulade till det med min insomning rejält efter någon månads användande men var min absoluta favorit för sömnen.

Testade sedan lergigan men upplevde mig något trött därefter på grund av den långa halveringstiden.

Har sen dess, i cirka två års tid använt mig av attarax.

Tänkte kolla med er om det finns annat för mig att testa och laborera med då sömn är otroligt viktigt för mig. Allt handlar egentligen om att höja quallty of life med liten mängd harmlösa sömntabletter.

Mvh
Citera
2023-09-17, 08:52
Medlem
Melatonin
Citera
2023-09-17, 08:57
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag tycker ett par Loratadin till natten gör att jag sover stabilare.
Citera
2023-09-17, 09:20
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag tycker ett par Loratadin till natten gör att jag sover stabilare.
Det är allergimedicin.
Sover du stabilare av dem så har du knappast några problem och troligen bara placeboeffekt.
Citera
2023-09-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det är allergimedicin.
Sover du stabilare av dem så har du knappast några problem och troligen bara placeboeffekt.
Det är liksom Propavan en antihistamin med trötthet som en biverkan.
Citera
2023-09-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Melatonin

Körs redan på 6mg per kväll!

Mvh
Citera
2023-09-17, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Tjena!

Har använt mig av propavan, atarax och lite lergigan i perioder. Allt för att förbättra min sömn.

Propavan strulade till det med min insomning rejält efter någon månads användande men var min absoluta favorit för sömnen.

Testade sedan lergigan men upplevde mig något trött därefter på grund av den långa halveringstiden.

Tänkte kolla med er om det finns annat för mig att testa och laborera med då sömn är otroligt viktigt för mig. Allt handlar egentligen om att höja quallty of life med liten mängd harmlösa sömntabletter.

Mvh

Uthållighetsträning, tex löpning eller cykling samt ingen alkohol. Men antar att detta är borta från bordet. Det ska va kemisk inducerad sömn, supa med Jalle samt pizzabuffe på lunchen. Sen skylla på doktorn när man är trött. Ooooch kanske lite hård i magen.Ähh jag bajsade 1987 så det är lugnt.
Senast redigerad av bul-11-33 2023-09-17 kl. 10:09.
Citera
2023-09-17, 10:05
Medlem
Citat:
Det är allergimedicin.

Troligen inte, är en orolig sovare. Något form av light PTSD förmodligen.

Tar jag något milt lugnande eller en skvätt alkohol så får jag 8-9h sömn. Landar kring 6h30m utan.

Mvh
Citera
2023-09-17, 10:18
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Tjena!

Mvh

Quetiapin är riktigt nice, det tar jag för sömnen. Melantonin e så där.
Citera
2023-09-17, 10:20
Medlem
Jag tar Zoplikon, 3,5 mg. Begränsar mig till max två kväller per vecka och aldrig två kvällar i rad. Allt för att minska risken för beroende. Metoden nu fungerat i 9 år.
Jag får nu åtminstone sova 8-9 timmar utan regelbundna uppvaknanden två nätter per vecka.
Citera
2023-09-17, 11:37
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Körs redan på 6mg per kväll!

Mvh
För mycket, halvera dosen.
Citera
2023-09-17, 11:41
Medlem
tnems avatar
Citat:
Det är allergimedicin.

Det är en känd biverkning att man blir trött av dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in