2023-09-17, 11:47
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Det är en känd biverkning att man blir trött av dem.
Rätt så liten effekt.
Jag tar Loratadin mot pollen på våren och är ingenting i effekt jämfört med de propavan jag tar för att sova på nätterna.
Räcker allergimedicin för att sova så har man väldigt små problem.
Citera
2023-09-17, 11:54
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Rätt så liten effekt.
Jag tar Loratadin mot pollen på våren och är ingenting i effekt jämfört med de propavan jag tar för att sova på nätterna.
Det är högst individuellt vilka antihistaminer som gör en trött eller inte och hur trött. På våren tar jag desloratadin på morgonen och loratadin till natten, desloratadin blir jag inte det minsta trött av medan loratadin fungerar bra till sömnen, 1-2 alvedon kan boosta en aning t o m. Att inte du blir trött av loratadin kan även bero på att du tar propavan så du känner inte av dom på samma sätt utan att gå lite avslagen är ditt normalläge. Jag har provat propavan och tycker dom var skit rent ut sagt, förstörde dygnen helt utan att förbättra sömnen. Mirtazapin är också en antihistamin som används för bättre sömn, men du kanske tycker att dom också är placebo eftersom inte du blivit trött av dom.
Citera
2023-09-17, 12:09
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Uthållighetsträning, tex löpning eller cykling samt ingen alkohol. Men antar att detta är borta från bordet. Det ska va kemisk inducerad sömn, supa med Jalle samt pizzabuffe på lunchen. Sen skylla på doktorn när man är trött. Ooooch kanske lite hård i magen.Ähh jag bajsade 1987 så det är lugnt.

Haha precis.

Tränar hårt och dricker inte.

Mvh
Citera
2023-09-17, 12:14
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Rätt så liten effekt.

Visst är de så att de inte hjälper vid grova problem, men det är rätt månda som har mildare problem.
Sen varierar det mellan olika allergimediciner hur trött man blir.
Citera
2023-09-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Quetiapin är riktigt nice, det tar jag för sömnen. Melantonin e så där.

+1 på Quetiapin. Fungerar finfint för mig att hjälpa min insomning.
Citera
2023-09-17, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
+1 på Quetiapin. Fungerar finfint för mig att hjälpa min insomning.
Kan vara väldigt svårt att sluta med dock, jag skulle vilja utfärda en liten varning.
Citera
2023-09-17, 21:02
Medlem
l-tryptophan 250/500mg + nässelpulver - 1 tsk. gör dig släckt.

eller 10mg melatonin.
Citera
2023-09-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Kan vara väldigt svårt att sluta med dock, jag skulle vilja utfärda en liten varning.
Personligen är det inget jag känner till. Jag har inga problem med att bruka quetiapin i veckor/månader för att sedan ta ett uppehåll på veckor/månader.
Citera
2023-09-18, 02:32
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Tänkte kolla med er om det finns annat för mig att testa och laborera med då sömn är otroligt viktigt för mig.
Olja eller tinktur med CBD som komplement samt GABA är hyfsat beroende på vilken kvalité du kör på.
Citera
2023-09-18, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel

Fick Quetiapin precis av min läkare och när jag läste bipapacksedeln reste sig nackhåren. Men vad händer när man slutar med dom?
Senast redigerad av Mistyarrow 2023-09-18 kl. 03:27.
Citera
2023-09-18, 06:28
Medlem
Muppetys avatar
Jag gillar Theralen (Alimemazin).

Många hatar den, men för mig är ca 2 ml alldeles utmärkt för att sova bättre, o slippa muntorrhet. Har Imovane också, men behöver sällan de. Jag sitter uppe nån timme efter jag tagit mitt Theralen, o kan somna sittande vid datorn.

Muntorrhet är som sagt en vanlig biverkan. Man kan även känna sig trött på morgonen efter, men jag vaknar pigg runt 04:00 varje dag (tar den runt 20:00).

(FB) Theralen (Alimemazin) Fanclub!
Senast redigerad av Muppety 2023-09-18 kl. 06:31.
Citera
2023-09-18, 09:25
Medlem
Jag vet att jag går utanför din fråga, men... Melatonin är väl ok, speciellt om man är lite äldre. Allt annat försämrar förmodligen kvaliteten på sömnen och är allmänt dåligt på längre sikt. Svalt, mörkt, tyst sovrum. Varva ned i god tid. Gå upp samma tid alla dagar i veckan. Gå ut tidigt oavsett väder och få ljus. Inget kaffe (eller vad du nu får ditt koffein ifrån) efter lunch. Trist, men funkar. Gå ned några kilo och sluta snarka, jag jobbar på den 😀
Senast redigerad av YBB641 2023-09-18 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in