Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-02, 13:10
  #1
Medlem
Schnauzers avatar
Hittade Civilization III här hemma och satte igång att spela det med en gång. Just nu ligger min guldreserv på noll (ungefär minus 130 per turn) men jag märker inte några problem.

Händer det något när ens guld är slut? Eller kan jag bara fortsätta som vanligt?
Citera
2006-08-02, 13:21
  #2
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Hittade Civilization III här hemma och satte igång att spela det med en gång. Just nu ligger min guldreserv på noll (ungefär minus 130 per turn) men jag märker inte några problem.

Händer det något när ens guld är slut? Eller kan jag bara fortsätta som vanligt?
Dina byggnader och dina enheter "säljs" för att betala dina skulder.
Citera
2006-08-02, 13:21
  #3
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Dina byggnader och dina enheter "säljs" för att betala dina skulder.

Varför har jag inte märkt av det? Jag tycks klara mig utmärkt utan guldet ivartfall... Men hur ska jag kunna hålla en bra balans på guldet då? Det bara försvinner...
Citera
2006-08-02, 13:26
  #4
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Varför har jag inte märkt av det? Jag tycks klara mig utmärkt utan guldet ivartfall... Men hur ska jag kunna hålla en bra balans på guldet då? Det bara försvinner...
1. Bygg inte en massa onödiga byggnader.
2. Bygg däremot flera inkomstgenererande byggnader - Market m.m.
3. Bygg städer längst kuster, vatten ger alltid mer trade.
4. Ha en armé som passar din nations storlek, är den för stor så kriga eller disband:a gubbarna.
5. Ändra styrelsesätt.
6. Sälj gamla teknologier till motståndare.
7. Deala med dina motståndare, sälj något som du har mycket av och ta betalt "per turn".
8. Sänk din forskningsnivå för att temporärt tjäna mer pengar.

Osv. osv. - det är väldigt simpelt egentligen.
Citera
2006-08-02, 14:22
  #5
Medlem
Mr. Flynns avatar
Om du har på lättaste svårhetsgraden säljs inte byggnader även om man går back, men hur kul det?
Citera
2006-08-02, 21:36
  #6
Medlem
Schnauzers avatar
Okej tack för tipsen.

Jo, just nu kör jag på lättaste bara för att sätta mig in i spelet och lära mig det. Lär mig nya saker varje gång så snart är jag redo för tuffare tag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback