• 1
  • 2
2006-08-02, 13:03
Medlem
NumeroUnos avatar
Hej.

Finns det någon som kan rekommendera en sida som opartiskt bevakar den pågående konflikten? Svensk media går ju knappast att lita på lika lite som de amerikanska nyhetssidor jag besökt. Som det är nu t.ex. så fokuseras ju allt på tragedin i Qana samtidigt som jag inte tror att raketerna Hizbollah skjuter mot Israel är riktade mot militära mål.

Någon militäranalytisk sida som inte tar en politisk ståndpunkt måste ju finnas?
Citera
2006-08-02, 13:09
Medlem
Du kan ju göra som en judisk tjej gjorde som var här på besök. Hon gick till stadsbiblioteket och läste judisk-israeliska tidningar, eftersom "precis allting annat är rena lögnerna och en enda stor konspiration".
Citera
2006-08-02, 13:12
Medlem
Ayatollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Du kan ju göra som en judisk tjej gjorde som var här på besök. Hon gick till stadsbiblioteket och läste judisk-israeliska tidningar, eftersom "precis allting annat är rena lögnerna och en enda stor konspiration".

hahaha underbart. Hoppas hon blir samhällslärare med och verkligen håller på det där med att studera saker och ting objektivt
Citera
2006-08-02, 14:07
Medlem
Hannes2ks avatar
Jag tycker att CNN gör ett bra jobb, inget uppenbart vinklat vad jag har sett iaf. Samma sak med SVT.
Citera
2006-08-02, 14:10
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannes2k
Jag tycker att CNN gör ett bra jobb, inget uppenbart vinklat vad jag har sett iaf. Samma sak med SVT.
Nåja, SVT "missade" dokumentera hakkors och hizbollahflaggor under en pro-libanesisk och libanesisk demonstration.
Citera
2006-08-02, 14:12
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Hahaha, underbart. Hoppas hon blir samhällslärare med och verkligen håller på det där med att studera saker och ting objektivt.

Varför inte? Hon kan behövas som motvikt till alla de kommunister och palestinakramare som befolkar lärarrummen.

Citat:
SVT "missade" dokumentera hakkors och hizbollahflaggor under en pro-libanesisk demonstration.

SVT "missade" ju också att balstaterna faktiskt var ockuperade, i alla fall enligt en f d Rapportchef.
Citera
2006-08-02, 14:13
Medlem
Ivuls avatar
Citat:

Dem är tyvärr båda två lite vinklade, dock inte så ÛBER-mycket.
Citera
2006-08-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Varför inte? Hon kan behövas som motvikt till alla de kommunister och palestinakramare som befolkar lärarrummen.
Ett litet förtydligande: hon bodde alltså i Israel, och var på besök här, och det var en ung tjej, tonåring, som aldrig hade hört någon annan version än den "egna"
Citera
2006-08-02, 15:42
Medlem
NumeroUnos avatar
Happ så CNN är det enda förslaget?
Citera
2006-08-02, 16:12
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Ett litet förtydligande: hon bodde alltså i Israel, och var på besök här, och det var en ung tjej, tonåring, som aldrig hade hört någon annan version än den "egna"
Jag anser att man får en god beskrivning i Israeliska medier. Kolla följande:

The Jerusalem Post.
http://www.jpost.com/

Haatetz
http://www.haaretz.com/

Självklart speglar de konflikten ur ett israeliskt perspektiv, men det är självständiga tidningar och inte regeringsstyrda propagandamaskiner.

Vill man se konflikten ur ett arabiskt perspektiv rekomenderas:

Al-Jazeera
http://english.aljazeera.net/HomePage

Mitt intryck är att Al-Jazeera är mindre partisk till förmån för arabiska terrorister än vad den svenska Statstelevisionen är.
Citera
2006-08-02, 16:15
Medlem
Carpe Diems avatar
Eftersom tråden handlar om mediabevakning sänder jag över den till Media & Journalistik.
/mod.
Citera
2006-08-02, 16:46
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
CNN, njae.
SVT, Hahahaha. Så j-vla pro hezbollah och palestina att man kräks! Allt enligt direktiv från partiledningen samt dom röda och gröna kommunisterna. "Fri television", det är så man spyr.

Förresten, var det någon som såg hur det gick till på "fredsdemonstrationerna", hezbollah-anhängarna skriker ut uppmaningar till folkmord och utplåning av Israel, ivrigt påhejade av dom lallande såsse-dårarna samt den röd/grön/svarta smutsvänstern. Obehagligt. Vem rapporterade (översatte) om detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in