2024-02-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
källa på det?
Kan finnas skäl att man inte kan/vill ange källa. Hen kan ha kontakter inom polisen som glappar, tex.

Journalister har lagstadgat källskydd. Detta för att skydda visselblåsare bl.a, annars skulle ingen vilja lämna info. "Vår visselblåsare" kan ha samma bevekelsegrund.

Man får givetvis välja om man tror på det eller inte. Eftersom hen har outat sig väljer jag att tro på det sagda då det måste innebära en del problem att möta MGM med anhang i ett så litet samhälle
Citera
2024-02-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Allt som kommit fram hitintills låter väldigt allvarligt och alarmerande. En notorisk återfallsförbrytare mao. Hoppas polisen har matchat hans dna mot ouppklarade våldtäkter etc för det verkar osannolikt att han nöjt sig med att endast ha dessa plagg i sitt fång. Kan ju vara trofeer från offer som han gått hårdare åt

Jag tror på dina berättelser inte minst pga att du har outat dig, vilket inte kan vara lätt i en liten by där alla känner alla. Du måste ha fått en hel del obehag av att vara öppen. Heder åt dig som törs berätta vad du vet.

Tack, allt jag berättar här är sant, och i underkant i och med att jag har outat mig själv. Finns massor mer att berätta om hans vandel… Figeholms Marin… det kommer
Citera
2024-02-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precisvemsomhelst
Källa? Du är på Flashback nu haha.

du har nog inte varit med så mycket här förstår jag, lär dig spelreglerna.

En skribent påstår en massa saker, det är allt från trosor i small till xl, då undrar man varifrån har han fått den informationen eller är det rent av bara förtal/förnedring?

Ser man till hans tidigare inlägg tenderar dom till samma sak, allt utan verifiering, inte ens en tidningsartikel.

Men visst, det kan vara rätt, det kan likväl vara fel, det finns några i tråden som svänger dit o dit .

Men man bör ta detta med en nypa salt

Och till DragonLoop vill jag bara säga, han har inga kontakter inom vare sig polis eller journalister, du framstår som en idiot just nu så skärp till dig
Citera
2024-02-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiluran
Tack, allt jag berättar här är sant, och i underkant i och med att jag har outat mig själv. Finns massor mer att berätta om hans vandel… Figeholms Marin… det kommer

få höra då?

Vad har du mer att komma med egentligen utan något som backar upp dig?

Du verkar lite piss off på familjen i sin helhet, känner dom inte så jag kan inte svara för hur dom är men med tanke på din bakgrund så är det väl inte sitta här och spela allan om olika sexvanor exempelvis? Du snidade träarslen, dildung stjäl trosor, ni borde vara bästisar
Citera
2024-02-07, 20:51
Medlem
Citat:
få höra då?

Vad har du mer att komma med egentligen utan något som backar upp dig?

Du verkar lite piss off på familjen i sin helhet, känner dom inte så jag kan inte svara för hur dom är men med tanke på din bakgrund så är det väl inte sitta här och spela allan om olika sexvanor exempelvis? Du snidade träarslen, dildung stjäl trosor, ni borde vara bästisar

Jävlar så stöddig du blev nu då? 😂
Det går ju inte att skriva något vettigt utan att du anmäler allt och alla till någon polare som är moderator så bara glöm det grabben. Sen vet jag inte om du blev dement i all upphetsning för han som snidade ett ”träarsle” har du ju bl.a benämnt som barmamördare mm.
Lugna ner dig lite, njut av havsutsikten innan våren väcker grönskan till liv.
Citera
2024-02-07, 21:25
Medlem
Det är ju inte nödvändigt att ange sin källa för att styrka sitt påstående, anonymitet är extremt viktigt i små hålor där du lätt blir lynchad.

MEN jag är väldigt intresserad VILKEN TYP av källa som Furiluran fått/tolkat denna information ifrån?

Att kommentera så detaljerat om vilken storlek och hur många exemplar trosor ("över 100 st" är i mina ögon ett ganska precist antal, är man inte säker så skriver man "stort antal") och dessutom att det finns andra underkläder/föremål beslagtagna säger mig att det antingen är påhittat eller så kommer detta från en tillförlitlig källa.

Kanske går det att få en bekräftelse om detta påstående kommer till exempel från:

En betrodd person (någon som går att lita på) som har anledning till att ta del av denna information e.g någon som jobbar med/är inblandad i fallet eller någon familjemedlem till MGM?

Tre oberoende vittnen som utan att ledas kan bekräfta varandras detaljer?

Ögonvittnes utsaga, någon som sett dessa trosor, i anknytning till MGM eller beslaget?

Såååå Furiluran, känner du för att delge oss lite mer om "källan på din källa"????
Citera
2024-02-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiluran
Jävlar så stöddig du blev nu då? 😂
Det går ju inte att skriva något vettigt utan att du anmäler allt och alla till någon polare som är moderator så bara glöm det grabben. Sen vet jag inte om du blev dement i all upphetsning för han som snidade ett ”träarsle” har du ju bl.a benämnt som barmamördare mm.
Lugna ner dig lite, njut av havsutsikten innan våren väcker grönskan till liv.

vågar du inte stå upp nu snidarn? Träsnidaren och barnamördaren är en och samma person, så dement är jag inte, tyvärr minns jag detta skit väldigt väl.

Men-men, det finns i en annan tråd att läsa.

Sen får du fråga moddarna om vi verkligen är polare

ibland är det så att idiotiska inlägg raderas utan att någon annan haft med det att göra, är det då lowlife figeholmare inblandade i det så är nog chansen större till radering....
Citera
2024-02-07, 21:33
Medlem
Citat:
du har nog inte varit med så mycket här förstår jag, lär dig spelreglerna.

En skribent påstår en massa saker, det är allt från trosor i small till xl, då undrar man varifrån har han fått den informationen eller är det rent av bara förtal/förnedring?

Ser man till hans tidigare inlägg tenderar dom till samma sak, allt utan verifiering, inte ens en tidningsartikel.

Men visst, det kan vara rätt, det kan likväl vara fel, det finns några i tråden som svänger dit o dit .

Men man bör ta detta med en nypa salt

Och till DragonLoop vill jag bara säga, han har inga kontakter inom vare sig polis eller journalister, du framstår som en idiot just nu så skärp till dig
Du kan omöjligt veta vilka känningar Furiluran har.
Furiluran är själv en källa som berättar vad hen vet om MGM. Så är det i alla trådar att personer som känner den anklagade berättar så varför tycker du att det är tveksamt just i detta fall? Blev du kränkt för att hen tyckte det var fel att visa källa på de minderåriga som visar brösten? Du har häckat så pass länge på fb så du vet att det är idiotiskt att skjuta budbäraren.

Kollade din posthistorik för gårdagen och du verkar haft en dålig dag då du var allmänt grinig i dina inlägg. Alla kan ha en dålig dag.
Citera
2024-02-07, 21:33
Medlem
Jag vill inget hellre än att fler brottsoffer hittas. Nu finns det ett, och av omtanke för henne så kan jag inte avslöja mina källor utan att riskera hennes chans till rättvisa.
Ni får tro vad ni vill men närsomhelst är det dags för huvudförhandling i Kalmar och då kan ni ju läsa i FUP själva. Har jag hittat på allt så är det ju bara mitt problem, men jag tror Tjalle tvärvigg blir betydligt lenare i truten när han får se att han hetsat upp sig i onödan. Men den som lever får se👍
Citera
2024-02-07, 21:37
Medlem
Citat:
vågar du inte stå upp nu snidarn? Träsnidaren och barnamördaren är en och samma person, så dement är jag inte, tyvärr minns jag detta skit väldigt väl.

Men-men, det finns i en annan tråd att läsa.

Sen får du fråga moddarna om vi verkligen är polare

ibland är det så att idiotiska inlägg raderas utan att någon annan haft med det att göra, är det då lowlife figeholmare inblandade i det så är nog chansen större till radering....
Ta din medicin. Jag är busschaufför, inte den du fantiserar om med täljkniv. 😅
Citera
2024-02-09, 14:44
Medlem
Wow, den här tråden alltså.
Jag har varit en lurker i flera år, men den här tråden får mig att vilja skriva.
Jag vet en hel del om dom inblandade, inte bara om MGM alltså.
Citera
2024-02-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidestar
Wow, den här tråden alltså.
Jag har varit en lurker i flera år, men den här tråden får mig att vilja skriva.
Jag vet en hel del om dom inblandade, inte bara om MGM alltså.
Så vad väntar du på?
Kör på bara…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in