2024-01-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Man tänker ju osökt på den kanadensiske militärpiloten Russell Williams som bröt sig in i väldigt många hem och snodde trosor men även tog på sig trosor och bh:ar och fotograferade sig själv iklädd underkläderna. Detta räckte inte för Russell utan det slutade med att han bröt sig in hos kvinnor, gömde sig och våldtog dem för att sedan döda dem.

Bra att den här jäveln kunde åka fast för vad är det för sjuk jävel som bryter sig in och snor dildos? Skulle inte ens göra det för 50 miljoner.

https://www.youtube.com/watch?v=lj7QRP37Wn0

https://en.wikipedia.org/wiki/Russel...iams_(criminal)

Bra jämförelse där. Forskning har visat att sånt här beteende kan eskalera.
Citera
2024-01-21, 19:32
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Bra jämförelse där. Forskning har visat att sånt här beteende kan eskalera.

Ja det börjar ofta som peeping tom / stalking för att sedan eskalera till att överfalla / mörda.
Citera
2024-01-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Ja det börjar ofta som peeping tom / stalking för att sedan eskalera till att överfalla / mörda.

sen har han en bra läromaster på det med
Citera
2024-01-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Precisvemsomhelst
Ja han har brutit sig in hos flera kvinnor och stulit dildos och trosor. Detta är en farlig man och förhoppningsvis är han topsad nu så om det händer fler saker i byn kan man börja leta på rätt ställe. Han gillar även att kissa på folk, inte undra på att hans fru stinker…

Citat:
Ursprungligen postat av Psychogullet
Tack för svar på mitt onödigt långa och otydliga utlägg!
Gör ett nytt försök att formulera mina funderingar:
Det är just kategorin "obehagliga händelser som inte anmäls" jag är intresserad av.

Har det förekommit liknande brott (trosstölder) i området som inte polisanmälts?
Har t.ex hyresvärden mottagit klagomål eller har grannar i hyreshuset lagt märke till "skumma incidenter"?

Var inbrottet en isolerad händelse eller var det bara första gången han fastnade på kamera?

Var M.G.M intresserad av B.O eller var inbrottet en tillfällighet/impulshandling för att fönstret stod öppet?
Missade din fråga därför sent svar.
Vad jag förstår har flera kvinnor blivit utsatta av dildomannen, Detta enligt TS Precisvemsomhelst,se skribentens inlägg här ovan.

Det tycks råda en viss tystnadskultur i byn därför vill nog inte fler träda fram med vad de vet/ har blivit utsatta för.

Precisvemsomhelst har de senaste dagarna levererat fler uppgifter som varit högst obehagliga för de inblandade. Dessa inlägg har därför anmälts till admin och raderats. Vi är nog rätt många som hann läsa dem och man får tolka det för vad det kan vara värt. Min syn på saken är att om man är ivrig att anmäla brukar det finnas sanning i påståendet
Citera
2024-01-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Min syn på saken är att om man är ivrig att anmäla brukar det finnas sanning i påståendet

Ja nog fan ligger det korn i hojtet…
Citera
2024-01-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Missade din fråga därför sent svar.
Vad jag förstår har flera kvinnor blivit utsatta av dildomannen, Detta enligt TS Precisvemsomhelst,se skribentens inlägg här ovan.

Det tycks råda en viss tystnadskultur i byn därför vill nog inte fler träda fram med vad de vet/ har blivit utsatta för.

Precisvemsomhelst har de senaste dagarna levererat fler uppgifter som varit högst obehagliga för de inblandade. Dessa inlägg har därför anmälts till admin och raderats. Vi är nog rätt många som hann läsa dem och man får tolka det för vad det kan vara värt. Min syn på saken är att om man är ivrig att anmäla brukar det finnas sanning i påståendet

nej, det beror på annat, att nån annan just nu håller med dig beror nog mer på det intima sällskapet och fallenheten för sjuka drömmar
Citera
2024-01-31, 15:34
Medlem
Tack återigen Dragonloop för att du tog dig tid att svara.
Jag fick läsa igenom tråden igen för att kolla om det var något jag missat, såg att det nämnts tidigare att det var fler som blivit utsatta för stölder, det var egentligen detta jag hade hoppats få lite mer info/skvaller om men som du säger är det väldigt tyst om ytterligare detaljer.
Vilket på ett sätt är bra, personligen tycker jag att Figeholm är en av de trevligaste byhålorna i Oskarshamnstrakten så får ge lite heder till de som INTE tisslar och tasslar bakom ryggen eller sprider osanna rykten. Tror läget varit annorlunda om detta skett i t.ex Kristdala....

Som relativt ny medlem här så fattar jag att det inte finns något större intresse för mina tråkiga inlägg, men jag tolkar avsaknaden av intressanta ( i mina ögon) detaljer omkring MGMs brottsliga upptåg som att ingen här sitter på mer info än vad som redan finns att läsa på de första sidorna.
Så jag får tålmodigt vänta på FUP/Dom istället.....
Citera
2024-02-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychogullet
Tack återigen Dragonloop för att du tog dig tid att svara.
Jag fick läsa igenom tråden igen för att kolla om det var något jag missat, såg att det nämnts tidigare att det var fler som blivit utsatta för stölder, det var egentligen detta jag hade hoppats få lite mer info/skvaller om men som du säger är det väldigt tyst om ytterligare detaljer.
Vilket på ett sätt är bra, personligen tycker jag att Figeholm är en av de trevligaste byhålorna i Oskarshamnstrakten så får ge lite heder till de som INTE tisslar och tasslar bakom ryggen eller sprider osanna rykten. Tror läget varit annorlunda om detta skett i t.ex Kristdala....

Som relativt ny medlem här så fattar jag att det inte finns något större intresse för mina tråkiga inlägg, men jag tolkar avsaknaden av intressanta ( i mina ögon) detaljer omkring MGMs brottsliga upptåg som att ingen här sitter på mer info än vad som redan finns att läsa på de första sidorna.
Så jag får tålmodigt vänta på FUP/Dom istället.....

i dildungs läge så har han sett kvinnorna från sitt fönster och kåtat upp sig tydligen.

Ska man hitta någon förlorad trosa så ska man leta i hans närhet av bostad, firman och kundregister.

Det är hans tillvägagångssätt, bra att han blev påkommen, kunde blivit en ny hagaman
Citera
2024-02-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
i dildungs läge så har han sett kvinnorna från sitt fönster och kåtat upp sig tydligen.

Ska man hitta någon förlorad trosa så ska man leta i hans närhet av bostad, firman och kundregister.

Det är hans tillvägagångssätt, bra att han blev påkommen, kunde blivit en ny hagaman

Det finns över 100 trosor i beslag hos polisen, allt från XS till 4XL. Plus massor av bh, andra slags underkläder och sexleksaker. Problemet är att det bara finns ett känt brottsoffer. Hennes saker är knappt 5% av totala beslaget som polisen har. Om polisen och åklagaren bara hade ork och intresse att göra en ordentlig utredning så hade dom släppt bilder på hela beslaget i sociala medier samt dagspress, så hade de ovetande 20,40,60 offren haft en chans till rättvisa.
Det här har nog pågått i många år och lär inte sluta för en liten dom för stöld.
Hittar man alla andra offer och kan matcha gods med brottsoffer så har vi Hagamannen upphöjt till 10.
Citera
2024-02-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiluran
Det finns över 100 trosor i beslag hos polisen, allt från XS till 4XL. Plus massor av bh, andra slags underkläder och sexleksaker. Problemet är att det bara finns ett känt brottsoffer. Hennes saker är knappt 5% av totala beslaget som polisen har. Om polisen och åklagaren bara hade ork och intresse att göra en ordentlig utredning så hade dom släppt bilder på hela beslaget i sociala medier samt dagspress, så hade de ovetande 20,40,60 offren haft en chans till rättvisa.
Det här har nog pågått i många år och lär inte sluta för en liten dom för stöld.
Hittar man alla andra offer och kan matcha gods med brottsoffer så har vi Hagamannen upphöjt till 10.

källa på det?
Citera
2024-02-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
källa på det?
Källa? Du är på Flashback nu haha.
Citera
2024-02-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiluran
Allt som kommit fram hitintills låter väldigt allvarligt och alarmerande. En notorisk återfallsförbrytare mao. Hoppas polisen har matchat hans dna mot ouppklarade våldtäkter etc för det verkar osannolikt att han nöjt sig med att endast ha dessa plagg i sitt fång. Kan ju vara trofeer från offer som han gått hårdare åt

Jag tror på dina berättelser inte minst pga att du har outat dig, vilket inte kan vara lätt i en liten by där alla känner alla. Du måste ha fått en hel del obehag av att vara öppen. Heder åt dig som törs berätta vad du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in