Citat:
Ursprungligen postat av
Benyamean
Visst sover man som en klubbad säl på dom men problemet är ju att man är seg i flera dagar efteråt.
Fast vill man bara slagga bort ett par dygn är det ju perfekt.
Jättekonstigt att folk får sådana effekter.
Jag sover bra på den, dock är mina drömmar helt galna.
Medicinen upphörde att fungera precis som alla gör men det blev bättre med lite mer sömnhygien. Egentligen ingen skillnad på 25-50 mg för mig mer ön att jag behöver ta 25 mg mycket tidigt för att det ska fungera.
Blev förbannad på läkaren sist då den började yra om att jag inte ska ta stesolid vid ångest utan öka Quetiapin pga demens vid benzo. De här medicinerna förkortar människors liv, ger dem problem med kroppen vilket syns i viktökning och så vidare. Det är inte att läka med vara för att det är prestige för läkare att plocka bort fungerande mediciner (jag hämtar ut kanske 50 stesolid om året och det är den enda medicinen som fungerar mot ångest).
Jag får ingen ångestdämpning ens av de problem jag har med att jag mår dåligt på kvällarna och nätterna av Quetiapin och jag är inte schizofren, så nog fan ska jag få äta det som fungerar istället. Dessutom slår sådana här preparat ut huvudet i högre doser.
Läkare är bara människor som skriver ut saker mot åkommor de själva inte lider av och därmed är otroligt dåliga på att göra bedömningar.
Du ska inte behöva gå som en zombie, bli fet osv av mediciner. För de med psykossjukdomar är det såklart inte lätt eftersom vi inte har tillräckligt bra läkemedel ännu. De har inte så mycket val men det har de flesta andra.