2023-09-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan
Någon som tar denna medicin och dos?
Vad tar ni den mot isåfall?
Funkar jättebra för mig.
Citera
2023-09-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Funkar jättebra för mig.
Tycker du den hjälper mot ångest också? Eller du kanske inte har problem med det?
Citera
2023-09-15, 18:56
Medlem
Fick mot sömnen en gång och jag blev jättetrött och kunde sova hela dagen efter
Citera
2023-09-15, 19:34
Medlem
Citat:
Tycker du den hjälper mot ångest också? Eller du kanske inte har problem med det?
Javisst men jag har Oxascand också om det skulle krisa.
Citera
2023-09-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Javisst men jag har Oxascand också om det skulle krisa.
Men tycker du den har effekt på ångesten dagen efter fast att du tar den kvällen innan? Alltså om den ångestdämpande effekten kvarstår dagen efter, om du förstår hur jag menar
Citera
2023-09-15, 19:37
Medlem
Citat:
Men tycker du den har effekt på ångesten dagen efter fast att du tar den kvällen innan? Alltså om den ångestdämpande effekten kvarstår dagen efter, om du förstår hur jag menar
Ja det skulle jag nog vilja påstå. Iallafall mycket bättre än om jag inte tar den.
Citera
2023-09-15, 19:54
Medlem
Varufetischisms avatar
Äter 200 mg för nerverna (bipolär) till kvällen. Man blir trög, trött, yr och tjock. Tjock för att du dels får ökat sug och hunger och metabolismen går ner (bränner mindre fett/ kcal). Alltså trög, tjock, levande död. Alternativet är död-död då det är bara att svälja.
Citera
2023-09-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varufetischism
Äter 200 mg för nerverna (bipolär) till kvällen. Man blir trög, trött, yr och tjock. Tjock för att du dels får ökat sug och hunger och metabolismen går ner (bränner mindre fett/ kcal). Alltså trög, tjock, levande död. Alternativet är död-död då det är bara att svälja.
Äter du depot eller snabbverkande?
Citera
2023-09-15, 20:29
Medlem
Varufetischisms avatar
Citat:
Äter du depot eller snabbverkande?

Depot numer. Samma biverkningar
Citera
2023-09-16, 01:39
Medlem
Benyameans avatar
Visst sover man som en klubbad säl på dom men problemet är ju att man är seg i flera dagar efteråt.
Fast vill man bara slagga bort ett par dygn är det ju perfekt.
Citera
2023-09-16, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Visst sover man som en klubbad säl på dom men problemet är ju att man är seg i flera dagar efteråt.
Fast vill man bara slagga bort ett par dygn är det ju perfekt.
Jättekonstigt att folk får sådana effekter.

Jag sover bra på den, dock är mina drömmar helt galna.
Medicinen upphörde att fungera precis som alla gör men det blev bättre med lite mer sömnhygien. Egentligen ingen skillnad på 25-50 mg för mig mer ön att jag behöver ta 25 mg mycket tidigt för att det ska fungera.

Blev förbannad på läkaren sist då den började yra om att jag inte ska ta stesolid vid ångest utan öka Quetiapin pga demens vid benzo. De här medicinerna förkortar människors liv, ger dem problem med kroppen vilket syns i viktökning och så vidare. Det är inte att läka med vara för att det är prestige för läkare att plocka bort fungerande mediciner (jag hämtar ut kanske 50 stesolid om året och det är den enda medicinen som fungerar mot ångest).

Jag får ingen ångestdämpning ens av de problem jag har med att jag mår dåligt på kvällarna och nätterna av Quetiapin och jag är inte schizofren, så nog fan ska jag få äta det som fungerar istället. Dessutom slår sådana här preparat ut huvudet i högre doser.

Läkare är bara människor som skriver ut saker mot åkommor de själva inte lider av och därmed är otroligt dåliga på att göra bedömningar.

Du ska inte behöva gå som en zombie, bli fet osv av mediciner. För de med psykossjukdomar är det såklart inte lätt eftersom vi inte har tillräckligt bra läkemedel ännu. De har inte så mycket val men det har de flesta andra.
Citera
2023-09-16, 02:59
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Jättekonstigt att folk får sådana effekter.

Jag sover bra på den, dock är mina drömmar helt galna.
Medicinen upphörde att fungera precis som alla gör men det blev bättre med lite mer sömnhygien. Egentligen ingen skillnad på 25-50 mg för mig mer ön att jag behöver ta 25 mg mycket tidigt för att det ska fungera.

Blev förbannad på läkaren sist då den började yra om att jag inte ska ta stesolid vid ångest utan öka Quetiapin pga demens vid benzo. De här medicinerna förkortar människors liv, ger dem problem med kroppen vilket syns i viktökning och så vidare. Det är inte att läka med vara för att det är prestige för läkare att plocka bort fungerande mediciner (jag hämtar ut kanske 50 stesolid om året och det är den enda medicinen som fungerar mot ångest).

Jag får ingen ångestdämpning ens av de problem jag har med att jag mår dåligt på kvällarna och nätterna av Quetiapin och jag är inte schizofren, så nog fan ska jag få äta det som fungerar istället. Dessutom slår sådana här preparat ut huvudet i högre doser.

Läkare är bara människor som skriver ut saker mot åkommor de själva inte lider av och därmed är otroligt dåliga på att göra bedömningar.

Du ska inte behöva gå som en zombie, bli fet osv av mediciner. För de med psykossjukdomar är det såklart inte lätt eftersom vi inte har tillräckligt bra läkemedel ännu. De har inte så mycket val men det har de flesta andra.
Tycker du på allvar att det är konstigt att stark neuroleptika ger starka bieffekter?

Denna medicin är för för människor med ganska mycket jalla i hjärnkontoret som schizofreni och bipolaritet. Min åsikt är att läkare borde skriva ut insomningstabletter och sömnmedicin till folk som inte kan sova. Inte förlita sig på att bieffekterna på psykmedicin ska knocka folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in