2023-09-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Stod på 400 snabbverkande till natten samt 2 ml Theralen på det för sömn.

Slocknade som en stock men blev tyvärr immun mot den sederande effekten efter ca 3 månader sant fick lite biverkningar som inte gick att lösa så fick sätta ut den.

Tråkigt för man sover jävligt bra på dem, lätta att få utskrivet samt bättre sederande effekt än många narkotikaklassade preparat för sömn.
Trodde inte man kunde ta så mycket snabbverkande på en och samma gång 😳
Citera
2023-09-15, 16:13
Medlem
killdozer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan

Fass säger att man kan ta uppemot 800 mg mot schizofreni och bipolär sjukdom. https://www.fass.se/LIF/product?nplI...044&userType=0

Dumt nog står inget på Fass om att använda det som sömnhjälp, så det känns ju inte så jäkla bra tycker jag. Särskilt inte som några säger att det är väldigt lågdos som funkar mot sömnen. Varför funkar inte högre doser på samma vis mot sömnen? Varför gav min läkare mig 300 mg till kvällen för sömnproblem när jag inte lider av schizofreni eller bipoolär sjukdom och inte 25-50 mg som vissa säger i tråden här?
Citera
2023-09-15, 16:41
Medlem
Citat:
800 mg är maxdos vet dock inte om det är snabbverkande eller depot som gäller då.
Citera
2023-09-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killdozer666
Fass säger att man kan ta uppemot 800 mg mot schizofreni och bipolär sjukdom. https://www.fass.se/LIF/product?nplI...044&userType=0

Dumt nog står inget på Fass om att använda det som sömnhjälp, så det känns ju inte så jäkla bra tycker jag. Särskilt inte som några säger att det är väldigt lågdos som funkar mot sömnen. Varför funkar inte högre doser på samma vis mot sömnen? Varför gav min läkare mig 300 mg till kvällen för sömnproblem när jag inte lider av schizofreni eller bipoolär sjukdom och inte 25-50 mg som vissa säger i tråden här?
Högre doser fungerar utmärkt mot sömnproblem. Kände nada av 100 mg men tvärdäckade på 400 mg.
Citera
2023-09-15, 16:44
Medlem
Jag kör 62,5 mg (2,5 stycken 25 mg) varje natt och har gjort det i 5 år.
Fantastiskt bra sömnmedicin utan biverkningar.
Poängtera att doser under 100 mg går i princip bara på histamin receptorerna.
Citera
2023-09-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Jag kör 62,5 mg (2,5 stycken 25 mg) varje natt och har gjort det i 5 år.
Fantastiskt bra sömnmedicin utan biverkningar.
Poängtera att doser under 100 mg går i princip bara på histamin receptorerna.
Tycker du den hjälper mot ångest också? Eller du kanske inte har problem med det?
Citera
2023-09-15, 16:48
Medlem
Citat:
Tycker du den hjälper mot ångest också? Eller du kanske inte har problem med det?
Ja, det tycker jag att den gör. Dock går den inte att jämföra med t ex. benso.
Citera
2023-09-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Ja, det tycker jag att den gör. Dock går den inte att jämföra med t ex. benso.
Kan du tycka dem ångestdämpande effekten håller i sig dagen efter? Jag menar, tar man den vid sömngående så känner man ju inte direkt ångest, om du förstår hur jag menar 🙂 Alltså, om du känner mindre ångest över dagen också fast du tar den på kvällen?
Citera
2023-09-15, 17:27
Medlem
Citat:
Hjälper inte ett skit not ångest det är en antipsykosmedicin I grunden men har även en positiv effekt på bipolära personer då den är rätt så stämningsrabiliserande också.

Funkar också ypperligt art sova på då Quetiapine är kraftigt sederande, det är bara en doseringsfråga.
Citera
2023-09-15, 17:46
Medlem
Man sover klart bra på dom.
Men det känns kemiskt fel i kroppen också.
Man blir en halvzombie ett tag.
Enligt en kompis, jag har inte provat.
Citera
2023-09-15, 17:59
Medlem
Håll dig ifrån neuroleptika till varje pris. Fuckar upp hjärnan och hormoner för mycket. Fet blir du också samt beroende av skräpet.
Citera
2023-09-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Håll dig ifrån neuroleptika till varje pris. Fuckar upp hjärnan och hormoner för mycket. Fet blir du också samt beroende av skräpet.
Det är en dosfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in