Citat:
Ursprungligen postat av
TornedalskSyster
En till fundering.
Nu hoppas jag ju att propofol kommer göra mig rejält borta, men tror ni man kan få ha hörlurar på vid undersökningen? Tänker mig att avslappnande musik kan vara ett bra avledande moment.
Hur är det med medföljande anhörig? Igår åkte jag själv till undersökningen (lokalbuss). Även om jag är vuxen och normalfungerande, kan jag få ha med mig en anhörig i undersökningsrummet (förutsatt att personen själv inte tycker det är obehagligt att närvara)?
Jag har fått Propofol innan operation, dock ej tarmar.
Man bryr sig inte om något, hade kunnat kapat benen på mig utan att jag hade protesterat.
Du kommer inte bry dig om hörlurar eller anhörig när du är påverkad av Propofol.
Man blir snabbt enormt svintrött,obekymrad och på bra humör, typ som att vara riktigt kraftigt alkoholpåverkad, en riktigt go fylla helt enkelt.
Har för mig att det är ganska kort verkan, kanske beror på hur mycket man får i och för sig, annars ger dom dej mera under hela undersökningen.
Propofol var den drog som Michel Jackson tryckte i sig, han hade inte kvar sin förmåga att kunna somna.
EDIT:
Ser nu att jag kommenterat ett två år gammalt inlägg.
Ja,ja, låter mitt inlägg vara kvar ändå ifall någon annan har användning av min information.