2023-09-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Fläskytterfile är ofta på rea i många affärer där de kostar runt 70-80kr. Gick förbi i en affär tom där det var rea på 40kr för en 500g fläskytterfile.
Är det fulkött eller?

Ett kilo på Lidl för 49:- just nu, från Nybergs Deli. Och håller med om frågeställningen. Det är märkligt billigt.
Citera
2023-09-13, 19:40
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Har en egen spruta för att få in salt och lättflytande marinad i kött. Tror varenda djävla kock har den kollen :-)
Att köpa urbenat är lite enklare, men självklart blir det godare om benet är med.
Det fattar väl för fan alla att butikerna vill sälja mer, det är ju därför de bytt namn. Läs vad tråden handlar om.

Lägg av din sure fan! Bara för att du inte har samma åsikter behöver du inte dryga dig. Det är fortfarande mitt svar att det är ett säljknep med den jävla köttbiten som det står om i TRÅDSTARTEN.
Citera
2023-09-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggcoock
Bara massa fett
100 % skit för kroppen äta
Billigt är alltid skit

Du kan det här med kost och näring
Citera
2023-09-13, 19:47
Citat:
Fläskytterfile är ofta på rea i många affärer där de kostar runt 70-80kr. Gick förbi i en affär tom där det var rea på 40kr för en 500g fläskytterfile.
Är det fulkött eller?

20% insprutad vätska mm.
Citera
2023-09-13, 19:52
Medlem
PerniWhas avatar
Ofta är det ett elände att få ytterfilén någorlunda i grillat skick. Blir ofta torr och tråkig och tror det enda sättet att få någon ordning på eländet är att banka på den.
Oavsett om den är billig eller på lockpris väljer jag hellre någon annan kött-/fläskbit till lördagsgrillen.
Citera
2023-09-13, 20:00
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Läs innehållsförteckningen fläskfilé 100% kött medan fläskytterfilé är 88% kött. Dessutom smakar fläskfilé klart bättre och det är ingen smaksak!

Lögn, fläskfilé är överskattat och smakar inte alls bättre.
Citera
2023-09-13, 20:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Är det så billigt med fläsk för 80-120:-/kg? Vad får bonden för griskött, 13-15:-/kg eller vad? Det är HANDELN som hela tiden skor sig, bonden får det knappt att gå runt.
I början av sommaren köpte jag "ojämna skivor" i tråg, inget kort datum eller något för 24,90/kg. Det mesta var snedskurna karreskivor eller "ändbitar. En del snedskurna kotletter var det också, köpte några tråg och slängde i frysen. Nästan enda kött jag köper är fläsk, vilt har jag själv och kyckling smakar inte så mycket, är ett jävla söl att rensa. Dock åt jag faktiskt kyckling i dag!
Citera
2023-09-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Lögn, fläskfilé är överskattat och smakar inte alls bättre.
Du har fel på dina smaklökar som föredrar något bearbetat skitfläsk enbart 88% framför fläskfilé. Är det druvsockret dom spetsar fläskytterfilén med du gillar eller? WT.
Citera
2023-09-13, 20:20
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Du har fel på dina smaklökar som föredrar något bearbetat skitfläsk enbart 88% framför fläskfilé. Är det druvsockret dom spetsar fläskytterfilén med du gillar eller? WT.

Haha. Enda som visar WT-beteende här är du.
Citera
2023-09-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Haha. Enda som visar WT-beteende här är du.
Whatever WT stek på din gudomliga fläskytterfilé och servera gärna med en färdigköpt potatisgratäng som man bara kastar in i ugnen, pulverbea och lite grillrkrydda kanske tillsammans med en Norrlands. Bon appétit!
Citera
2023-09-13, 20:46
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om du resonerar så, är ju delarna på oxen på samma snarlika ställen....

Spelar ingen roll. Kossor är inte mycket bättre. Men man förstår ändå varför det är lite lite dyrare.
Citera
2023-09-13, 21:13
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Är det fulkött eller?

För att det inte är file utan urbenad kotlettrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in