2023-09-12, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om det är 23-åringen så är det väl en Eritrean. Kan de vara så lika så man tar fel?
Mongo Mogos alltså? Ja, det var inte rent mjöl han hade i påsen, snarare rent kokain. En kriminell mindre, om än fel kriminell denna gång, hur han misstogs för Z@no är dock en gåta?
Citera
2023-09-12, 14:49
Medlem
Borde polisen inte varna de andra oskyldiga som råkar bo i samma trapphus som dessa dessa släktingar som är potentiella måltavlor?
Citera
2023-09-12, 14:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxz--
Det kan ju i och för sig vara så att skytten har fått order om att wacka vem som helst om man inte får tag på måltavlan för meddelandet går fram till mottagaren. Vi vet redan sedan tidigare att de inte bryr sig om civila så den diskussionen är överspelad.
Fast rätt person är nog jävligt viktigt!

Fatta sonen till den mördade mamman - vilken ångest och total förnedring inför alla inklusive hela den egna tjocka släkten.
Citera
2023-09-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Fast rätt person är nog jävligt viktigt!

Fatta sonen till den mördade mamman - vilken ångest och total förnedring inför alla inklusive hela den egna tjocka släkten.
Ja, Abdo-klanen har tappat mycket street credentials på sista tiden...de är nog på väg ut.
Citera
2023-09-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Inte mycket poliser vid Akademiska heller

Nu behöver jag rätta mig själv. Det står ett flertal poliser vid en annan adress på samma gata längre ner mot McDonald's.
Flera bilar också.
Citera
2023-09-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vi har ingen aning om hur skjutningen skett mer än att personen som nu är avliden är hittad i trapphuset.
Kanske ringde skytten på dörren till lägenheten där det tänkta offret skulle bo och helt enkelt sköt den som öppnade. Offret lyckades sen krypa ut i trapphuset och blev sen funnen där.

Då den tänkta måltavlan inte tycks bo i huset som jag förstått det utan helt enkelt kan ha hyrt ut sin lägenhet till en student som var i ett skriande behov av ett boende så kan et vara precis vem som helst som bor där. Flyttade denne person in nu när vårterminen började så är det heller inte säkert att det har blivit ändrat på Ratsit eller annan sida.

Detta är bara gissningar då det som jag sett inte finns något namn som är säkert på vem som är den dödade mannen.
Tror nog visst det tilltänkta offret bor där. Jag har själv sett honom precis där utanför då jag bor på samma gata.
Citera
2023-09-12, 15:19
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Jag hatar att behöva säga det men jag hade rätt. 23-åringen som är skriven på Salabacksgatan 33 har tidigare bott i Kramfors, vilket bland annat framgår när man söker på hans namn på hitta.se. Det är mao med största sannolikhet han som fallit offer för skjutningen. SVT skulle aldrig gå ut med så specifik information om den inte var sann.
En man 23 år från Eritrea? Ser han ut som en 50 årig kurd?
Citera
2023-09-12, 15:26
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
En man 23 år från Eritrea? Ser han ut som en 50 årig kurd?

Antagligen pga drogpåverkan och att GM's inte fått klart hur måltavlan ser ut....
Citera
2023-09-12, 15:27
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Nu behöver jag rätta mig själv. Det står ett flertal poliser vid en annan adress på samma gata längre ner mot McDonald's.
Flera bilar också.

Intressant. Följ gärna upp det.
Citera
2023-09-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo651
Vad intelligent du är. Han är efterlyst. Sekunden han sätter foten här så låses han in 25 år.
Utifrån ditt resonemang finns det inte några människor i fria i landet som är efterlysta. Så jag är intelligent men hur är det med dig? Han är ändå så feg att han inte skulle våga sig hit oavsett om han var efterlyst eller inte.
Citera
2023-09-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Intressant. Följ gärna upp det.

Var precis och tog en tur runt området, det är poliser som intervjuar vittnen, en ung i tonåren samt en äldre herre
Citera
2023-09-12, 15:42
Medlem
Denne 23-åring från Kramfors verkar ju inte vara måltavlan, utan snarare en ovidkommande granne.
Grannen ovanför (ZM,49 år) uppges vara kusin till Räven.
Polisen kallar dessutom offret för helt utomstående.
Snart törs man inte gå ut alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in