2023-09-12, 14:12
Medlem
anon42s avatar
"Polisen arbetar just nu trygghetsskapande i området"
Inte ta fast brottslingar och sånt utan åka runt i skolor och föra dialoger med de som är rädda och försöka vagga in dem i falsk trygghet igen.
Toppen.

Under rimfrost såg man mellan fingrarna när gängmedlemmar misshandlade och rånade då man inte ville ta in dessa individer innan den större utredningen var klar, och la därför ner förundersökningarna.
Många som inte fick någon upprättelse, och insatsen kulminderade i några domar kring ringa narkotikabrott istället för misshandel och rån etc.
Citera
2023-09-12, 14:12
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBT
Hur kan polisen avgöra att fel måltavla blivit mördad om även BO är kopplad till räven?

Det får vi kanske veta när(om) polisen bekräftar det PKmedia skriver om eller att namnet på BO kommer fram.
Citera
2023-09-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon42
"Polisen arbetar just nu trygghetsskapande i området"
Inte ta fast brottslingar och sånt utan åka runt i skolor och föra dialoger med de som är rädda och försöka vagga in dem i falsk trygghet igen.
Toppen.

Under rimfrost såg man mellan fingrarna när gängmedlemmar misshandlade och rånade då man inte ville ta in dessa individer innan den större utredningen var klar, och la därför ner förundersökningarna.
Många som inte fick någon upprättelse, och insatsen kulminderade i några domar kring ringa narkotikabrott istället för misshandel och rån etc.

Har inte sett en enda polis i området förutom vid avspärrningen imorse
Citera
2023-09-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Har inte sett en enda polis i området förutom vid avspärrningen imorse
Inte mycket poliser vid Akademiska heller
Citera
2023-09-12, 14:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Om det är 23-åringen så är det väl en Eritrean. Kan de vara så lika så man tar fel?
Citera
2023-09-12, 14:35
Medlem
Länk till senaste infon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...amfors--dyuyyo
Citera
2023-09-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Om det nu är en släkting till räven som blivit skjuten igen eller som varit måltavla borde räven dra sig hemåt för att skydda sina släktingar. Men det är han för feg för. Sitta i Turkiet och vara tuff är väl lättare än att vara hemma och hjälpa sin släkt. Märkligt att människor har respekt för en liten fegis

Vad intelligent du är. Han är efterlyst. Sekunden han sätter foten här så låses han in 25 år.
Citera
2023-09-12, 14:39
Medlem
Urinterapeuts avatar
Offret skall tydligen vara från Kramfors, är det en ung svensk som har blivit offer?
Citera
2023-09-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kolla företagets adress och vilka som företräder företaget. Där är en 25 år.
https://www.ratsit.se/5592408719-Foxit_Planet_AB
Foxit... Är inte det väl uppenbart val av företagsnamn?
Citera
2023-09-12, 14:40
Medlem
Är det en random oskyldig som blivit offer för skjutningen och inte den som var avsedd?
Citera
2023-09-12, 14:42
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Haha ;D

Du har höga tankar om största PKmedia du

Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Står där att det du påstår inte är uppgifter från polisen. Polisen har inte sagt att den skjutna är ostraffad och så vidare.

"– Det här är uppgifter som inte kommer från polisen, det kan inte jag bekräfta, säger Magnus Jansson Klarin."

Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Länk till senaste infon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...amfors--dyuyyo

Jag hatar att behöva säga det men jag hade rätt. 23-åringen som är skriven på Salabacksgatan 33 har tidigare bott i Kramfors, vilket bland annat framgår när man söker på hans namn på hitta.se. Det är mao med största sannolikhet han som fallit offer för skjutningen. SVT skulle aldrig gå ut med så specifik information om den inte var sann.
Senast redigerad av hipsterkatt 2023-09-12 kl. 14:45.
Citera
2023-09-12, 14:46
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnadig90
Personen råkar dela samma efternamn. Det är inte ett ovanligt efternamn.

Beror på hur man ser det, totalt i Sverige finns det ca 300 med det efternamnet, i Uppsala kanske 20.
Det finns ca 250 tusen som heter Andersson i Sverige, det skulle jag kalla för ett mer vanligt efternamn.

Men släpp det du hamnar OT och läs istället mitt andra inlägg som kom 4 min efter det.
Senast redigerad av Hensson 2023-09-12 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in