2023-09-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Den här snubben var väl svart antar jag. Majids släkting är turk och därmed vithyad. Men de här fjortisarna är antagligen helt väck i pallet.
Ja men det är min poäng att de isåfall bara skjutit på rörelse eller något sådant
Citera
2023-09-12, 22:49
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Som de sa på kvällens mycket underhållande Aktuellt. Det är ganska många släktingar och anhöriga som behöver skyddas eller vräkas. Vi har nu av någon anledning släktbaserade klaner och nätverk på hundratals personer. Hur ska det gå att få någon ordning på det hade du tänkt? Om polisen skyddar någon så väljer de någon annan.

Finns ingen anledning att de ska skyddas.
Helt absurt!
Det kommer aldrig att fungera.
Vräk dem och ta bort deras medborgarskap.
Citera
2023-09-12, 22:51
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normand
Z*ano Maj*d skriven på port 33.
Delägare i Foxit planet AB med oms på 4 Mil 2022 ja, eko krim, skatteverk, finansinspektion är ett skämt.

*=a, *=i

Sannolik måltavla=49 år
Mördad/felskjuten person=25 år

Så tragiskt och hemskt för de anhöriga. Hoppas att de lämmar ut Kufiska Röven till Sverige snart alternativt att han begår misstag i Turkey som gör att "Stördogan" tar skyddsvantarna ifrån honom.

Men vad i ordet "korruption" är det som du inte förstår?

Han kommer aldrig att bli utlämnad till Sverige. Turkiska myndigheter inklusive Erdoğan skiter i honom så länge han sköter sig och mutar lokala poliser och myndigheter. En turkisk medborgare kan inte bli utlämnad till Sverige enligt lag dessutom.

Jag som svensk kan också köpa mig ett turkiskt medborgarskap om jag är villig att investera i landet. Det är så att säga motsatsen till Sverige där staten investerar i den enskilde individen istället för att individen investera i det nya landet.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2023-09-12 kl. 22:56.
Citera
2023-09-12, 22:57
Medlem
Citat:
Men vad i ordet "korruption" är det som du inte förstår?

Han kommer aldrig att bli utlämnad till Sverige. Turkiska myndigheter inklusive Erdoğan skiter i honom så länge han sköter sig och mutar lokala poliser och myndigheter. En turkisk medborgare kan inte bli utlämnad till Sverige enligt lag dessutom.

Precis, så vad händer om Röven missar en betalning, eller tillräckligt många händer sträcks ut för tagande av muta att han till slut inte klarar sina åtaganden? Det känns som ett väldigt bräckligt korthus. Kostar att hålla sina drängar med knarkpengar och underhållning med.
Citera
2023-09-12, 22:59
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normand
Precis, så vad händer om Röven missar en betalning, eller tillräckligt många händer sträcks ut för tagande av muta att han till slut inte klarar sina åtaganden? Det känns som ett väldigt bräckligt korthus. Kostar att hålla sina drängar med knarkpengar och underhållning med.

Absolut det är en risk han tar. Han måste "smörja" maskineriet hela tiden. Ett maskineri som kanske kräver mer hela tiden. Till sist kan det spricka.
Citera
2023-09-12, 23:02
Medlem
waterbiotherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Finns ingen anledning att de ska skyddas.
Helt absurt!
Det kommer aldrig att fungera.
Vräk dem och ta bort deras medborgarskap.
Flera av dem anhöriga har redan klippt banden till deras kriminella anhöriga och har inget med dem att göra. Varför ska helt oskyldiga människor dö eller bli av med medborgarskapet endast för att de delar DNA med någon som är sjuk i huvudet?
Citera
2023-09-12, 23:18
Medlem
Sam.adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Och där kom den...även den här pundarskallen skulle bli advokat
https://www.expressen.se/nyheter/kri...ods-i-uppsala/

Hur kan du skriva så om någon som just blivit dödad och inte har något med saken att göra. Du och många med dig i tråden borde rannsaka sig själva och skämmas.
Citera
2023-09-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Även när de kriminella skjuts så skriver man även där att det var världens mysigaste kille som ville bli advokat eller läkare så fort han lärt sig mer om domar och skottskador.
Glorifieringen som pågått handlar mest om media. De är väldigt nära gängen och knarkar sannolikt rätt friskt och mutas. Att upprätthålla bilden av de goda invandrarna har handlat om egennyttan.

Du såg det med Dumle t.ex då de först inte ville skriva att han deltagit i något som blivit ett såpass blodigt party att det såg ut som om de försökt våldtäktsmörda en ung kvinna. Bonniers är helt klart köpta av gängen om så bara genom att deras anställda knarkar fritt och får bonusar som förmåner av att de trippar på tårna för somliga gängkriminella. Då gillar jag själv t.ex den där Ille rätt mycket i såpass hög grad att jag började skriva noveller av ilska när han och hans kompis dissades av någon youtuber. Men jag som en vanlig människa insåg rätt snabbt att radera och inte sitta ens som enskild användare och lägga in mina åsikter i gräl som egentligen inte angår mig. Att till och med kommentarer kan få negativ inverkan. Men då sitter asen och skriver krönikor och försvarar och leker pedagoger och hit och dit utan ansvarskänsla. Bara tar ställning för hela tiden utan att tänka på konsekvenserna. Att jag raderar kommentarer som aldrig knappt ens kanske kommer läsas medan de bajsar ur sig texter om hur fantastiskt fina alla invandrare är som begår brott eller lever oroligt eller ser konflikter långt värre än lite gnabb, som en intressant diskussion. Något att kanske bygga en bok på som ska diskuteras vidare.

När anhöriga, närstående folk som faktiskt känner de här killarna talar med god sed är det något annat. Ingen kommer ens ihåg dem längre. Den där Elias 15 år hade jag glömt trots att det varit ett viktigt namn för mig symboliskt dvs. Ändå glömde jag bort den faktiskt unga personen helt. Och vi kommer inte minnas de här med tiden. De blir bara en mängd unga pojkar som dör.

När jag tänker på rädslan en pojke på 13, 14, eller 15 måste känna medan han dör- då tycker jag att det är fullt förlåtligt att bara tala väl om honom efteråt även om han stått inne på skoltoaletten och rökt på.
Citera
2023-09-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Namn på BO?

Mogos Amanuel Tesfemariam
Citera
2023-09-13, 00:50
Medlem
ziggarillens avatar
Ena minuten är han 25 år men det står 23 i hans pass. Undrar varför och hur det ens kan få förekomma. Jag tror inte att han är så oskyldig föränn det är bevisat. Typiskt att dessa nykomlingar alltid ska bli läkare, advokat eller raketforskare. Nåt lurt är det med invandraren.
Citera
2023-09-13, 00:52
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.adams
Hur kan du skriva så om någon som just blivit dödad och inte har något med saken att göra. Du och många med dig i tråden borde rannsaka sig själva och skämmas.
Hur vet du att han inte hade med saken att göra och var oskyldig? Oftast inget dom skyltar med och det mesta sker väl i smyg inför "obehöriga"?
Citera
2023-09-13, 01:28
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare

Mogos Amanuel Tesfemariam

Den här personen delade enligt SVT Aktuellt, Nyheter alltså adress med en anhörig till Räven. Intressant. Och förstås så sjukt tragiskt att fel måltavla går om intet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in