Citat:
Ursprungligen postat av
Korvasdan
Som rubriken lyder.
Någon som vet eller hört nått?
Ryktas att den drabbade är utlänning (Lettland) och hade knäskålarna sönder slagna
https://www.allehanda.se/2023-09-10/...-norr-om-o-vik
Lite citat från
Nordsveriges artikel om händelsen:
Citat:
Illa däran, misshandlad, avklädd och lämnad i skogen. Där hade det kunnat ta slut för den lettiska mannen som blev rånad och lämnad i skogen norr om Örnsköldsvik. Men på söndagsmorgonen blev han hittad av en älgjägare.
– Jag kör sakta för att hinna se om det finns några viltspår och då fick jag syn på mannen, säger jägaren som var först på plats.
Citat:
En oväntad syn blev det att stöta på en närmast naken man ute i skogen, något som troligen rädda livet på den man i 30-årsåldern som lämnad utan några tillhörigheter eller kläder på kroppen.
– När jag kör efter den här vägen, så ser jag hur mannen kommer kravlandes. Han var illa däran, iklädd bara kalsonger och han hade säkert 3 000 myggbett, säger jägaren.
I en första insats hjälpte jägaren med kläder för värmen samt matsäcken där kaffetermosen tömdes snabbt, likaså dricka och korv.
– Vi pratade med mannen i väntan på polis och ambulans, det tog 45 minuter innan de var på plats. Tydligen hade han lyckats ”blavera” med att han jobbat ihop en rejäl summa Euro och skulle åka hem till Lettland igen. Han blev inknuffad i en bil, misshandlad, avklädd och dumpad ute i skogen i en bäck. Han har i princip legat i sårlega. Förstod jag honom rätt handlar det om tre nätter och två dagar. Jag tror inte han hade klarat sig mer än några timmar till om han inte blivit hittad.