2023-09-11, 21:26
Medlem
Som rubriken lyder.

Någon som vet eller hört nått?

Ryktas att den drabbade är utlänning (Lettland) och hade knäskålarna sönder slagna

https://www.allehanda.se/2023-09-10/...-norr-om-o-vik
Citera
2023-09-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvasdan
Som rubriken lyder.

Någon som vet eller hört nått?

Ryktas att den drabbade är utlänning (Lettland) och hade knäskålarna sönder slagna

https://www.allehanda.se/2023-09-10/...-norr-om-o-vik

Lite citat från Nordsveriges artikel om händelsen:
Citat:
Illa däran, misshandlad, avklädd och lämnad i skogen. Där hade det kunnat ta slut för den lettiska mannen som blev rånad och lämnad i skogen norr om Örnsköldsvik. Men på söndagsmorgonen blev han hittad av en älgjägare.

– Jag kör sakta för att hinna se om det finns några viltspår och då fick jag syn på mannen, säger jägaren som var först på plats.

Citat:
En oväntad syn blev det att stöta på en närmast naken man ute i skogen, något som troligen rädda livet på den man i 30-årsåldern som lämnad utan några tillhörigheter eller kläder på kroppen.

– När jag kör efter den här vägen, så ser jag hur mannen kommer kravlandes. Han var illa däran, iklädd bara kalsonger och han hade säkert 3 000 myggbett, säger jägaren.

I en första insats hjälpte jägaren med kläder för värmen samt matsäcken där kaffetermosen tömdes snabbt, likaså dricka och korv.

– Vi pratade med mannen i väntan på polis och ambulans, det tog 45 minuter innan de var på plats. Tydligen hade han lyckats ”blavera” med att han jobbat ihop en rejäl summa Euro och skulle åka hem till Lettland igen. Han blev inknuffad i en bil, misshandlad, avklädd och dumpad ute i skogen i en bäck. Han har i princip legat i sårlega. Förstod jag honom rätt handlar det om tre nätter och två dagar. Jag tror inte han hade klarat sig mer än några timmar till om han inte blivit hittad.
Citera
2023-09-12, 05:18
Medlem
Kennethkvartings avatar
Hemskt på alla sätt och vis.

Lägg märke till att det tog 45 minuter för polisen att komma på plats, vad i hela rövhålet? Håller polisen på att dra sig tillbaka helt från Västernorrland?
Citera
2023-09-12, 05:32
Medlem
han borde ju veta vilka som rånat honom, lär ju vara bekanta...sjysta polare
Citera
2023-09-12, 11:20
Medlem
vinstinnasymposiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Hemskt på alla sätt och vis.

Lägg märke till att det tog 45 minuter för polisen att komma på plats, vad i hela rövhålet? Håller polisen på att dra sig tillbaka helt från Västernorrland?

Det är 38 km från polisstationen i centrala Örnsköldsvik till Björna, det tar 40 minuter in till Björna centrum. Mannen hittades av en älgjägare som troligtvis var utanför orten, på nån väg ute till skogs. Så tiden för polisen att ta sig det är tämligen normal.

Men 3000 myggbett. Wow!
Citera
2023-09-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jompila
han borde ju veta vilka som rånat honom, lär ju vara bekanta...sjysta polare
Han har säkert bara haft fräckheten att begära ut sin lön. Sådant kan vara direkt ohälsosamt för öststatsarbetare.
Citera
2023-09-12, 11:45
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinstinnasymposium
Det är 38 km från polisstationen i centrala Örnsköldsvik till Björna, det tar 40 minuter in till Björna centrum. Mannen hittades av en älgjägare som troligtvis var utanför orten, på nån väg ute till skogs. Så tiden för polisen att ta sig det är tämligen normal.

Men 3000 myggbett. Wow!

Iofs, var det utanför Björna var det ju en bit att åka.

Dessutom var läget rent polisiärt inte jätteakut då BO blivit omhändertagen av jägaren.
Citera
2023-09-14, 20:44
Medlem
vinstinnasymposiums avatar
Intet nytt på västfronten...?
Citera
2023-09-20, 17:53
Medlem
Kattknullarns avatar
Varför slår man sönder knäskålarna? Dom är för fega för att göra något mer? fy fan vad pinsamt
Citera
2023-09-20, 18:39
Medlem
Se länk;
Senaste nytt/ svt nyheter /är att han inte var fysiskt skadad / inte misshandlad. Men samarbetar inte (alternativt är psykiskt labil ) om vad som hänt ,och varför han befann sig i bara kalsonger i skogen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...terium--51q3du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in