2023-09-21, 14:14
Medlem
Så oerhört tragiskt - det gör verkligen ont i hjärtat ⚘

Jag har fattat det som att de avrättade barnen och Milo var mellanhand för vapen men vapnen "försvann"

Kriminella psykopater använder barn bl a för att dom inte har en vuxens konsekvenstänk

Att som förälder koppla av när ungarna blir tonåringar är helt absurt. Då kommer den stora utmaningen och man är uppe på nätterna tills dom kommer hem
Man försöker hålla koll på deras kompisar och förhoppningsvis få lite kontakt med kompisarnas föräldrar och k a n s k e få lite info där vad som händer. Tills dom fyller 18 och det är kört
Är det så jävla svårt? Ja det är det, men varför skaffar man barn om man inte vill ta hand om dom?
Citera
2023-09-21, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Det kan stämma men nu ser vi 1000-tals barn till invandrade uslingar till föräldrar som verkar strunta i sina ungar. Svårt att inte se ett mönster?

Det är ett invandrarproblem och ett föräldraproblem. Kombon är katastrofal och allt är socialdemokraternas fel genom deras värdelösa hantering av sin VALBOSKAP !!!
Och lyfter socialtjänsten ett finger så blir de hotade och hatade. ”I Sverige försöker de ta barnen ifrån oss!” ropar imamer och andra filurer, och massorna går på det.

Bränns det en koran så är alla ute på gatorna och bränner bilar och kastar sten/fyrverkerier mot poliser, brandkåren och ambulanspersonal.

Men det är klart, så mycket hat och förtyck stackarna har blivit utsatta av från Svenska samhällets sida, det måste få ett utlopp…(obs ironi i sista meningen).

Till ämnet, finns det mer info i tråden kring själva fallet? Vem var Milo? Nån förälder måste haft en unge i klassen ned honom tex? Vilka kan ha skjutit honom? Vilket gäng finns i trakten dör han bor?
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2023-09-21 kl. 14:24.
Citera
2023-09-21, 14:32
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixn
Ni för förlåta min okunskap i ämnet, men jag har så svårt att förstå VARFÖR man mördar en 13-åring. Vad kan en 13-åring ens hunnit göra i livet som orsakar detta ursinnesvåld? Jag kan väl mer förstå våld som drabbar äldre människor som varit kriminella en längre tid, där det finns infekterade konflikter (missförstå mig rätt, det är svårt att greppa ändå) men det här är bara helt ofattbart.
Du ska du få lite mer kunskap om vad som kan få en 13-åring avrättad:
Citat:
Enligt Expressens uppgifter hade Milo anmälts försvunnen. Pojken, som enligt vittnesuppgifter setts i området innan försvinnandet, kopplas till flera kriminella nätverk, bland annat ”Kurdiska räven” Rawa Majids gäng Foxtrot.
https://www.expressen.se/nyheter/mil...dod-i-haninge/
Det är väl inte helt osannolikt pojken förlorade livet p.g.a ett liknande uppdrag han själv föll offer för? Värt att notera är att den grova våldsbrottsligheten tog ett märkbart skutt ner i åldrarna efter avskaffandet av ungdomsrabatten.

Citat:
Den så kallade ungdomsrabatten avskaffades den 1 januari 2022 för de som är 18-21. Samtidigt finns en majoritet i riksdagen för att helt ta bort straffrabatten för unga.
https://www.forskning.se/2022/02/03/...-brottslingar/
Senast redigerad av Taggad 2023-09-21 kl. 15:13.
Citera
2023-09-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

OBS : fortfarande bara en ros, en liten ängel o en lykta vid fyndplatsen där milo låg

Det var minnesplats i skolan och Markuskyrkan. Tror många vänner och skolkamrater nöjde sig med dem eftersom han bodde i Björkhagen.
Citera
2023-09-21, 15:13
Medlem
Undrar vad en 13y kan ha gjort fel för att ha gjort någon så lack och tagit beslutet? .
Citera
2023-09-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Helt rätt! Men tydligen så gör sanningen ont för vissa pk-lallare i tråden!

70% av en människas personlighet ska tydligen härröra från genetiken. De övriga 30% kommer från ens vänner. Mao; föräldrarna spelar överhuvudtaget ingen roll gällande uppfostran, FÖRUTOM inom det egna hemmets väggar.
Vad man som förälder kan göra är att flytta till ett lugnt område där ungen förhoppningsvis får bra vänner. Men det är också det enda. Och nej, jag är verkligen ingen pk-lallare.
Citera
2023-09-21, 15:39
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
70% av en människas personlighet ska tydligen härröra från genetiken. De övriga 30% kommer från ens vänner. Mao; föräldrarna spelar överhuvudtaget ingen roll gällande uppfostran, FÖRUTOM inom det egna hemmets väggar.
Vad man som förälder kan göra är att flytta till ett lugnt område där ungen förhoppningsvis får bra vänner. Men det är också det enda. Och nej, jag är verkligen ingen pk-lallare.

INGEN trettonåring med normala föräldrar, vilka uppfostrar sina barn om rätt och fel blir avrättad och dumpad i skogen!
Men med Whitetrash och andra Avarter till föräldrar då kan precis vad som helst hända, bevisligen t.o.m blyförgiftning i hjärnan!
Citera
2023-09-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
INGEN trettonåring med normala föräldrar, vilka uppfostrar sina barn om rätt och fel blir avrättad och dumpad i skogen!
Men med Whitetrash och anndra avarter till föräldrar då kan precis vad som helst hända, bevisligen t.o.m blyförgiftning i hjärnan!

Du, jag har sett det med mina egna ögon under min uppväxt. En föredömlig medelklassfamilj, där syskonen var jätteduktiga i skolan, även han faktiskt. Sedan blev han kraftigt mobbad i skolan... Honom gick det rejält illa för. Han blev en totalt livsfarlig människa som åkte in och ut ur Kumla ett flertal gånger för att ha hoppat oskyldiga människor i huvudet m.m. Kan lova att hans föräldrar inte vågade säga något till honom.
Fast 13 år är i saftigaste laget ska erkännas.
Citera
2023-09-21, 15:52
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det låter som om han inte bara blev skjuten utan också utsatt för mer våld (kanske tortyr)

Det finns uppgifter, vilka jag inte närmare kan gå in på med hänsyn till förundersökningssekretessen, som visar att pojken utsatts för det grova och fullständigt hänsynslösa gängvåldet, säger förundersökningsledaren Lisa dos Santos.

Äntligen någon som ägnar sig åt att försöka bringa klarhet I denna fruktansvärda händelse, istället för pajkastning om föräldransvar och barnuppfostran.

Tycker också att det tyder på det å andra sidan är väl att bli skjuten i huvudet i sig hänsynslöst gängvåld. Det som är intressant att polisen söker information om iakttagelser av Milo i Bagarmossens Centrum Fredag 19 - 21 och i Haninge efter 22. Det tyder ju på att mordet skett på fredagskvällen efter 22. Förmodligen finns han på kameror. Det borde även tyda på att hans kropp förvarats någonstans fram till måndag morgon. Förmodligen har hans mobilsignal dött efter 22 på fredagen och då borde även mordet ha skett, antagligen när Haninge Centrum.

Vidare så är ju kopplingen till Foxtrot åter med i rapporteringen. Antar att det är svårt att slå fast om det är Räven eller Jordgubben. Annat nätverk borde väl.i detta fall var Zero.
Citera
2023-09-21, 15:55
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
De har ju inte samma namn. Det verkar bara vara Milo och mamman som heter Mannström. Dessutom tycks ingen av systrarna ha det namnet.

Mostern har låst sin Facebook helt. Hon med killen med knarkdom. Den enda som verkligen låst allt. Iof har inte hennes make gjort det. Så det är väl för att hålla nyfikna ögon borta. Hon hade däremot inte något direkt på Milo. Några stycken bilder. När man ser bilderna på honom som hans släktingar har på Facebook drabbas man av hur liten han ser ut. Verkligen ett barn och som aldrig ens ser ut sådär som barn brukar göra när de når mellanstadiet och börjar klä sig lite mer äldre.

Pappan har ändrat lite i sin text

Jag ser inget som.är annorlunda. Kan du precisera.
Citera
2023-09-21, 16:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Äntligen någon som ägnar sig åt att försöka bringa klarhet I denna fruktansvärda händelse, istället för pajkastning om föräldransvar och barnuppfostran.

Tycker också att det tyder på det å andra sidan är väl att bli skjuten i huvudet i sig hänsynslöst gängvåld. Det som är intressant att polisen söker information om iakttagelser av Milo i Bagarmossens Centrum Fredag 19 - 21 och i Haninge efter 22. Det tyder ju på att mordet skett på fredagskvällen efter 22. Förmodligen finns han på kameror. Det borde även tyda på att hans kropp förvarats någonstans fram till måndag morgon. Förmodligen har hans mobilsignal dött efter 22 på fredagen och då borde även mordet ha skett, antagligen när Haninge Centrum.

Vidare så är ju kopplingen till Foxtrot åter med i rapporteringen. Antar att det är svårt att slå fast om det är Räven eller Jordgubben. Annat nätverk borde väl.i detta fall var Zero.
Ja att bli skjuten i huvudet är givetvis brutalt våld, men förundersökningsledare pratar ju om ytterligare våld, "som hon inte kan gå in på". Det säger mig att det handlar om något annat våldsamt som han varit utsatt för utöver skottet/n .

Jag tror också att han försvinner efter 22. Där slutar spåren.
Men han behöver ju inte ha dödats då, han kan ju ha varit vid liv ända tills på söndag/måndag.
Citera
2023-09-21, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jag ser inget som.är annorlunda. Kan du precisera.
Efternamnet är inte detsamma som systrarna har.

Jenna har helt låst sin Facebook och visar inte något och jag uppfattar pappans text som lite annorlunda än tidigare även om jag inte minns det ordagrant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in