2023-09-21, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Den här ungen blev ju uppfostrad på byn, precis som du vill. Och nu han är jappt bror! Så funkar det i byn.
håller med .

. Även jag är uppvuxen med föräldrar som ej hade koll . det var en massa skit under uppväxten, tur nog så slutade det bra tillslut .

en del folk fattar inte
Citera
2023-09-21, 13:06
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
Så jävla tröttsam fråga. Är du själv förälder?
Du fattar väl själv att man nån gång måste börja släppa ut barnen i ansvarsområden utanför hemmet och att man som förälder faktiskt kan lita på att man gjort ett bra jobb och TROTS DETTA ändå se sitt eget barn hamna snett? "Det krävs en by för att uppfostra ett barn" - citatet är inget som nån bara plockat fram ur röven en söndagsmorgon.

Skrämmande svar från dig. Inget ansvar som förälder alls, vilken by hänvisar du till?
Citera
2023-09-21, 13:07
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Jag förstår vad du menar .

grabben hade inte fått en chans till att ens försöka leva. det var väl problem i familjen osv ?

Ja eller så ville han va tuff. Jag har också varit 13.
Skulle erövra hela världen. tuffast av dom alla.
Men ett par rejäla lusingar så kom jag också ner på jorden.
Men oavsett vad, så är det sjukt... Jättesjukt
Citera
2023-09-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Skrämmande svar från dig. Inget ansvar som förälder alls, vilken by hänvisar du till?
han hänvisar till Arlöv i malmö
Citera
2023-09-21, 13:17
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Förhoppningsvis har skämten till usla föräldrar nu lärt sig en läxa.

Helt rätt! Men tydligen så gör sanningen ont för vissa pk-lallare i tråden!
Citera
2023-09-21, 13:33
Medlem
Citat:
Mordet på Milo, 13, i Haninge kopplas till gängkonflikt

Mordet på 13-årige Milo, som hittades skjuten i huvudet i ett skogsområde i Haninge den 11 september, ska ha kopplingar till en gängkonflikt. Det bekräftar åklagare Lisa dos Santos på torsdagen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...nflikt--2rs9k9
Citera
2023-09-21, 13:42
Medlem
Många utav er glömmer att dom kriminella nätverken kontrollerar och hotar dessa barn med att man kommer ge sig på familjen om dom inte utför vissa dåd, det är inte säkert att barnet har sökt sig till den kriminella världen utan gängen hittar barnen.
Man kan gnälla mycket på föräldrar men jag tycker att den som har utfört mordet samt beställare är personerna man ska hata på. Finns inget som ger än rätten att skjuta en 13-åring i huvudet.
Citera
2023-09-21, 13:51
Medlem
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Många utav er glömmer att dom kriminella nätverken kontrollerar och hotar dessa barn med att man kommer ge sig på familjen om dom inte utför vissa dåd, det är inte säkert att barnet har sökt sig till den kriminella världen utan gängen hittar barnen.
Man kan gnälla mycket på föräldrar men jag tycker att den som har utfört mordet samt beställare är personerna man ska hata på. Finns inget som ger än rätten att skjuta en 13-åring i huvudet.

Det kan stämma men nu ser vi 1000-tals barn till invandrade uslingar till föräldrar som verkar strunta i sina ungar. Svårt att inte se ett mönster?

Det är ett invandrarproblem och ett föräldraproblem. Kombon är katastrofal och allt är socialdemokraternas fel genom deras värdelösa hantering av sin VALBOSKAP !!!
Citera
2023-09-21, 14:04
Medlem
Ni för förlåta min okunskap i ämnet, men jag har så svårt att förstå VARFÖR man mördar en 13-åring. Vad kan en 13-åring ens hunnit göra i livet som orsakar detta ursinnesvåld? Jag kan väl mer förstå våld som drabbar äldre människor som varit kriminella en längre tid, där det finns infekterade konflikter (missförstå mig rätt, det är svårt att greppa ändå) men det här är bara helt ofattbart.
Citera
2023-09-21, 14:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riley.B
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...nflikt--2rs9k9
Det låter som om han inte bara blev skjuten utan också utsatt för mer våld (kanske tortyr)

Det finns uppgifter, vilka jag inte närmare kan gå in på med hänsyn till förundersökningssekretessen, som visar att pojken utsatts för det grova och fullständigt hänsynslösa gängvåldet, säger förundersökningsledaren Lisa dos Santos.
Citera
2023-09-21, 14:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixn
Ni för förlåta min okunskap i ämnet, men jag har så svårt att förstå VARFÖR man mördar en 13-åring. Vad kan en 13-åring ens hunnit göra i livet som orsakar detta ursinnesvåld? Jag kan väl mer förstå våld som drabbar äldre människor som varit kriminella en längre tid, där det finns infekterade konflikter (missförstå mig rätt, det är svårt att greppa ändå) men det här är bara helt ofattbart.
Enligt ihärdiga rykten hade BO snott vapen från gänget. Lär komma fram mer och vad som hände om åtal kommer.
Citera
2023-09-21, 14:10
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixn
Gissar att han fått en varning från en kriminell gruppering om att inte göra något åt en annan kriminell gruppering men ändå fortsatte göra det. Exempelvis sälja narkotika.
Jag tvivlar att han hunnit begå grova våldshandlingar mot någon annan vid den åldern och att det var en hämnd. Han kan ju dock ha misshandlat någons bror eller syster i liknande ålder.
Sen kanske det inte var menat att sluta i mord.
Senast redigerad av Kalsongbatong 2023-09-21 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in