2023-09-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
I många fall vet inte föräldrar ngt innan det är försent och speciellt om de är unga. En dag är de på fritidsgården och andra dagen blir de mördade.

Kriminella nätverken uppsöker ju dessa kids konstant, när du går till jobbet så går de kriminella till jobbet och medans du som förälder jobbar så umgås de kriminella med dina barn utan vuxnas vetskap.

Hur lätt är det inte att vara barn och hamna in i det genom antingen frivillighet men också hot? Extremt lätt och ju mer utbrett desto enklare. Som just nu när nätverken finns i varenda ort Söder om stan.

Dina barn kommer inte undan och de kommer uppsökas av dessa gäng troligtvis.

”-Spring med det här paketet dit och om inte så rånar vi och kissar på dig”

Finns inte en enda tonåring som går säker iaf inte söder om stan. Och skiten kommer nå även din ort i Sthlm spelar ingen roll om du bor ”fint” eller ”dyrt” eller ”lugnt”.

Detta är en kriminell pandemi och majoriteten av alla skolor i Sthlm har ”kontaktpersoner” till olika kriminella nätverk.

Frågan är hur många av dessa små smutsungar som har föräldrar som går till jobbet? Visst är det som du utrycker det, "en kriminell pandemi" som pågår i vårt land.

Bakterien som sprider sig heter, sunnimuslimska araber, hazarer, somalier, menaiter i stort och afrikaner och dess skitkultur och lägre iq. Förstår man inte det är man korkad. Om man dessutom anser att ovan är rasistiskt eller liknande är man dum i huvudet.
Citera
2023-09-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, en bekants son fick ta röka på kredit, till slut var skulden så stor så han satt fast. Så det där att man blir tvingad eller inte kan man väl se från olika håll kan jag tänka.

Och var är ansvaret hos sonen? Jag ogillar starkt parasiter men någonstans måste man dra ett streck. Ordet kredit, alla vet vad det betyder i dessa kriminella miljöer. Det är det sista man ska göra. Han tog rökan, accepterade läget. Ansvar är en fantastisk förmåga att kunna erhålla och stå för. Sedan är det skillnad på kredit och att vara skyldig någon en tjänst. Kredit går att lösa ekonomiskt, tjänst är knepigare.
Citera
2023-09-12, 15:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Kommer det bli en lika stort pådrag från polisen som vid Adriana tro?
Adriana var väl inte kopplad till något kriminellt gäng utan oskyldig bystander.
Den här killen har väl gängkopplingar - och i så fall är inte fallen jämförbara.
Citera
2023-09-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1162687

En person har tidigt imorse hittats död i ett skogsområde i Haninge kommun söder om Stockholm, rapporterar Aftonbladet.

Ett område är avspärrat kring platsen och polisen utreder mord.

Nån som vet mer?

I Danmark säger man: Att man inte vill ha det som i Sverige. (både justitieministern och finansministern)

Att mörda en trettonåring - är ett budskap till andra småkillar: "Lyd vad gängen säger" (annars..)
Citera
2023-09-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Adriana var väl inte kopplad till något kriminellt gäng utan oskyldig bystander.
Den här killen har väl gängkopplingar - och i så fall är inte fallen jämförbara.

Jaså han har alltså kriminell koppling? Då förstår jag inte ojandet över att vi blivit av med en sådan?
Citera
Medlem
SwampDoggs avatar
För transporter av narkotika till och från landets förortsområden används barn från minst mellanstadieålder. Har svårt att säga att de får skylla sig själva och det dödliga våldet kommer säkert att krypa ner än mer i åldrarna.
Citera
Medlem
Hattlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vi vet inte om pojken själv var involverad eller en familjemedlem var. Just saying.
Sant. Kopplingen kan vara släkting. BO kan ha varit en fin kille som gillade fotboll.
Citat:
Den döde är en 13-årig pojke som kopplas till kriminella nätverk, enligt Expressens uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Fast om samhället inte sviker så jävla stort så hade ju inte landet sett ut såhär idag. Då hade 13 åringar inte dödat andra blivit dödade. Jag har svårt att lägga skuld på barnen när det är vi vuxna som failar. Till för ett år sen hade jag grannar som förnekade att t ex Dalennätverket ens existerade och det var en medial grej för att sälja tidningar efter Einár. Det är inte läge för vuxna att vara naiva, det är inte läge för föräldrar att säga nej aldrig mitt barn, det är inte läge för polisen att lägga ner vissa mängdbrott som härstammar ur grövre kriminalitet, det är inte läge för SiS-hem att vara urusla på sin ugggift. Hela jävla vuxna samhället har ett ansvar för att ingen ny räv ska komma eller dylikt. Jag har inte en aning om Milo var kriminell eller hängde med kriminella men låt oss anta det, men inte en chans i helvetet att man förtjänar att dö. Eller vara en börda. Man är ett barn under vuxnas ansvar. Och det vuxna samhället sviker våra unga idag.
Sant. Redan genom att migrera till ett land för att få bidragspengar gör att vuxna föregår som ett exempel av girighet. Hade man stannat i ursprungslandet med lite lägre levnadsstandard hade 13-åringen levt idag. Och barnet haft en sundare syn på hur viktiga märkeskläder kanske inte är.
Citera
2023-09-12, 16:05
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Kommer det bli en lika stort pådrag från polisen som vid Adriana tro?

Knappast, Adriana var oskyldig och själv ej kopplad till gängmiljön!
Citera
2023-09-12, 16:08
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
I Danmark säger man: Att man inte vill ha det som i Sverige. (både justitieministern och finansministern)

Att mörda en trettonåring - är ett budskap till andra småkillar: "Lyd vad gängen säger" (annars..)

Kan ju vara så att gänget tvångsrekryterar med dödshot?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Folk pratar alltid hit och dit och någon är alltid inblandad i något gäng och så förstoras saker upp.

Sannolikt har väl inte en 36-åring i Turkiet kompisar i Sverige som är 12-13 år och svenskar? Vad det rörde sig om är antagligen att de känner till ungar på glid och diskuterade det. I den åldern är allt stort och häftigt. Långt upp i åldrarna så är det alltid att någon känner någon som känner någon.

Det är bättre att du vänder dig till polisen än Flashback om du har observerat pojkar som har olika insyn i barns konflikter.

Det här är terror. De kommer börja ha ihjäl yngre barn än så här så alla människor behöver faktiskt börja att ta ansvar.

Jo, det är väl ungefär vad jag tänkte också. Tog det inte på något större allvar och det finns det antagligen inte skäl att göra, saker har ju en tendens att överdrivas ganska rejält i den där åldern.

Däremot tycker jag att det är svårt att veta hur inblandade ungar är nu för tiden. Jag har svårt att föreställa mig att en 13-åring ska kunna vara tillräckligt insyltad i något för att bli mördad men så är ju uppenbarligen inte fallet, tyvärr.

Har pratat med polisen men de var inte så intresserade. Kunde inte lämna mycket mer specifik info än vad jag skrev här, så det är nog alldeles för luddigt för att de ska kunna göra något av det. De har förhoppningsvis bättre insyn i gängens konflikter än vare sig jag eller smågrabbarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Kan med 100% säkerhet säga att han gick på skolan. Alla med barn där kan gå in på Skolplattformen och läsa rektorns brev från igår. Tyvärr kommer det en riktigt tråkig uppdatering av gårdagens information senare idag eller imorgon. Kul samtal man får ha med sina barn 😢

Varför skriver du inte vad infon handlade om istället för att hinta runt bara 😏
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Knappast, Adriana var oskyldig och själv ej kopplad till gängmiljön!

Jag har inte hängt med riktigt. Trodde inte kopplingen fanns. Då är det ju inte mycket att säga. Han blev skjuten ist. för att skjuta någon annan. Bara en tidsfråga med all sannolikhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in