Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Allt stämde in. Liksäcken var väldigt lätt som sagt, han försvann i närheten m.m.
Var tillräckligt säker så att jag kunde bekräfta detta.

Så du var på plats och hjälpte till att forsla bort kroppen?
Nä just ja, du satt med din kikare i ett buskage och rapporterade till FB.

Skaffa ett jobb och klipp dig.
Citera
2023-09-12, 15:32
Medlem
Kommer det bli en lika stort pådrag från polisen som vid Adriana tro?
Citera
2023-09-12, 15:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Ingen blir tvingad din clown. Herregud, är man med i leken så har man aktivt valt att leva det livet tills det inte längre är kul och du sitter i skiten.

Tja, en bekants son fick ta röka på kredit, till slut var skulden så stor så han satt fast. Så det där att man blir tvingad eller inte kan man väl se från olika håll kan jag tänka.
Citera
2023-09-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det som skrämmer mig är...
Är sånt här vardagsmat snart?

Det har varit vardagsmat i några år nu.
Bryr mig inte längre, och jag tycker inte om mig själv när jag inte orkar bry mig.
Citera
2023-09-12, 15:39
Medlem
Tycker det är dåligt feg-spel utav de "högre" bossarna ; att besluta om att skjuta och mörda de lägsta inom gänget bara för att bevisa något .
Att de är farliga.....
Att skylla från sig på en pojk ,att han golat ,att skylla ifrån sig på polisen som arbetar för att se till att det blir ordning i samhället ...de enda Ni kan skylla på :ÄR ER SJÄLVA !Det är Ni som VILL MÖRDA för att få känslan av att vara STARKA oCH BÄST !
De är så SÄMST ....
Ingen utav bossarna vågar stå man mot man mot en annan "vuxen" och kämpa ,nääää....skjut en vek liten parvel så att hela Haninge blir rädda -DÅ är Ni så jävla bra !

För mig är Ni inte värda skiten under mina skor .
Värdelösa är Ni tills Ni börjar jobba kommunalt (busschaufför tex. ) så barnen kommer till skolan på mornarna istället för att skjutas i en skogsdunge i mörkret .

Är så ledsen över att dessa hemska människor finns ...har Ni ingen egen mamma som brytt sig om ER ,så att Ni förstår hur Ni ska leva ?Hur skulle Eran mamma må om ni blev mördade ? Tänk så ...Bossen! Inse och förstå !!!!

//En mamma till en pojke .
Senast redigerad av evaveva 2023-09-12 kl. 15:47.
Citera
2023-09-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Det har varit vardagsmat i några år nu.
Bryr mig inte längre, och jag tycker inte om mig själv när jag inte orkar bry mig.

Det låter dock sunt. Men vi är inte mottagliga för allt detta. Man slår av tyvärr.
Citera
2023-09-12, 15:40
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Ingen blir tvingad din clown. Herregud, är man med i leken så har man aktivt valt att leva det livet tills det inte längre är kul och du sitter i skiten.

En trettonåring saknar ofta den sortens konsekvenstänk. Det är anledningen till att de räknas som barn.
Citera
2023-09-12, 15:42
Medlem
I lördags på tuben hörde jag några (svenska) småkillar i 12-13årsåldern diskutera sin polare som visst kände kurdiska räven. De klev på i Bagarmossen, så om Milo gick på Björkhagens skola som nån påstod i tråden kan det ju ha varit honom de pratade om. Någonting verkade ha hänt med den här kompisen för de var ganska agiterade, även om jag inte uppfattade dem som ledsna.

De snackade också om att någon hade åkt till Farsta, vilket de verkade tycka var dumt/våghalsigt. Blev däremot inte riktigt klok på om det var samma person som kände räven som åkt till Farsta.

Det behöver naturligtvis inte ha nåt med det här att göra. Jag kan också ha missuppfattat eller missat nåt. Lyssnade inte alltför noga utan utgick från att de överdrev/hittade på för att framstå som coola.

Oavsett vilket... Stackars grabb. Må han vila i frid.
Citera
2023-09-12, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1162687

En person har tidigt imorse hittats död i ett skogsområde i Haninge kommun söder om Stockholm, rapporterar Aftonbladet.

Ett område är avspärrat kring platsen och polisen utreder mord.

Nån som vet mer?

Rävens gäng som mördat lilla barnet.

Nu måste räven likvideras. Vidrig jävel denna sjuka räv helvetet

Under måndagen hittades en kropp i ett skogsområde i Haninge.

Den döde är en 13-årig pojke som kopplas till kriminella nätverk, enligt Expressens uppgifter.

– Att mordoffret var i så ung ålder är i sig helt fruktansvärt och visar på ytterligare en dimension av det skoningslösa grova våldet, säger åklagare Lisa dos Santos i ett pressmeddelande.
Citera
2023-09-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OperationLeo
I lördags på tuben hörde jag några (svenska) småkillar i 12-13årsåldern diskutera sin polare som visst kände kurdiska räven. De klev på i Bagarmossen, så om Milo gick på Björkhagens skola som nån påstod i tråden kan det ju ha varit honom de pratade om. Någonting verkade ha hänt med den här kompisen för de var ganska agiterade, även om jag inte uppfattade dem som ledsna.

De snackade också om att någon hade åkt till Farsta, vilket de verkade tycka var dumt/våghalsigt. Blev däremot inte riktigt klok på om det var samma person som kände räven som åkt till Farsta.

Det behöver naturligtvis inte ha nåt med det här att göra. Jag kan också ha missuppfattat eller missat nåt. Lyssnade inte alltför noga utan utgick från att de överdrev/hittade på för att framstå som coola.

Folk pratar alltid hit och dit och någon är alltid inblandad i något gäng och så förstoras saker upp.

Sannolikt har väl inte en 36-åring i Turkiet kompisar i Sverige som är 12-13 år och svenskar? Vad det rörde sig om är antagligen att de känner till ungar på glid och diskuterade det. I den åldern är allt stort och häftigt. Långt upp i åldrarna så är det alltid att någon känner någon som känner någon.

Det är bättre att du vänder dig till polisen än Flashback om du har observerat pojkar som har olika insyn i barns konflikter.

Det här är terror. De kommer börja ha ihjäl yngre barn än så här så alla människor behöver faktiskt börja att ta ansvar.
Citera
2023-09-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det gör det visst det, det är absolut mest vanligt att man deltar eller kommer in i det frivilligt.
Det förekommer annat som tvång och utpressning, men det är inte regel ännu där det drabbat flertalet i gängen. Det drabbar främst en del yngre som delvis visst är där frivilligt, men hamnar i situationer därefter där man utpressas och liknande för att hantera vapen och liknande, vilket man kan råka illa ut för uppenbarligen om man misslyckas med det. Den stora massan av dessa klart över 30.000 gängkriminella invandrarna är inga offer, man ska inte vända på det helt där dessa är oskyldiga viljelösa lamm, för det är inte verkligheten.
Jag håller verkligen med dig. Jag vet inte hur det är i detta fall, men det känns som folk i väldigt tidig ålder ser upp till detta och vill vara en del av det, sjukt nog.
En sorglig framtid väntar.
Citera
2023-09-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OperationLeo

Kan med 100% säkerhet säga att han gick på skolan. Alla med barn där kan gå in på Skolplattformen och läsa rektorns brev från igår. Tyvärr kommer det en riktigt tråkig uppdatering av gårdagens information senare idag eller imorgon. Kul samtal man får ha med sina barn 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in