2023-12-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Vad och vem finns i detta område? Bensinmack?

Tidigt i tråden skrevs att Milo åkt fast när han skulle bränna något. jag börjar tro att det är vad som hänt.

Polisen har precis gått ut med förfrågan och varning om ungdomar som tankar PET-flaskor på bensinmackar. Har Milo dykt upp på en övervakningsfilm från en bensinmack?

Tidigt gick åklagare ut med att Milo råkat ut för det meningslösa gängvåldet. Hur då? Misshandlad? Bränd?

Handen, då kan Bandidos vara inblandade. Benzema (lätt efterbliven enligt media) från Fox golade ut C från Zero för mordet på Milo. Jordbro och Handen ligger rätt nära avståndsmässigt. Skulle inte förvåna mig om luffarna från Bandidos har med det här att göra. De gripna är mellan 25-30 år. Vågar man hoppas på någon spelare från röda linjen?
Citera
2023-12-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Genom hans äktenskap så kan vi se att han är gift med Aylin Kük*göl, hette Aylin Ayt*kin förut. Har en lillebror som heter Alp*r Aytekin som även där förekommer i två dokument på Krimfup.

Men att bara förekomma i Krimfup är i alla fall inte i mina ögon ett skäl till att bli uthängd med namn här. (Har maskat i citatet från dig.)
Han är dömd för ett par ringa narkotikabrott och ett brott i nära relation. Finns inget som talar för att han är kopplingen.
Citera
2023-12-12, 00:27
Medlem
Ingen som begärt ut häktningsframställan?
Citera
2023-12-12, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ingen som begärt ut häktningsframställan?

Den finns ute redan om du går bak en sida
Citera
2023-12-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Men att bara förekomma i Krimfup är i alla fall inte i mina ögon ett skäl till att bli uthängd med namn här. (Har maskat i citatet från dig.)
Han är dömd för ett par ringa narkotikabrott och ett brott i nära relation. Finns inget som talar för att han är kopplingen.

Rätt har du, det är ett speciellt fall dock. En man i äktenskap som väljer o kasta de pga mord på ett barn är och låter rörande för mig.
Han bor ju trots allt i en egen lägenhet med sin fru men det är ju bara ett spår på en bra väg.

Kan det finnas pengar eller skuld problem? Kritat eget bruk som sedan blir mångskuld att få din att inblanda sig i ett mord.
Citera
2023-12-12, 00:42
Medlem
Citat:
Den finns ute redan om du går bak en sida

Tack!! Jag missade den när den låg i texten.
Citera
2023-12-12, 00:51
Medlem
Citat:
Rätt har du, det är ett speciellt fall dock. En man i äktenskap som väljer o kasta de pga mord på ett barn är och låter rörande för mig.
Han bor ju trots allt i en egen lägenhet med sin fru men det är ju bara ett spår på en bra väg.

Kan det finnas pengar eller skuld problem? Kritat eget bruk som sedan blir mångskuld att få din att inblanda sig i ett mord.

Jag är såklart med dig i att det är ett speciellt fall. Men han är likväl ”bara” precis häktad i nuläget. Då blir det knepigt (för mig i alla fall) att namnge både fru och hennes lillebror.

Det har ju varit förvånansvärt tyst om detta i media idag. Jag tror att anledningen är just att ingen förstår hur detta hänger ihop i nuläget.
Men en skuld skulle kanske, precis som du skriver, kunna vara en möjlig anledning. Även om jag ändå i nuläget inte kan förstå hur det skulle kunna få två vuxna män, utan hittills uppvisat våldskapital, att skjuta ihjäl en 13-åring.
Citera
2023-12-12, 01:11
Medlem
Citat:
Jag är såklart med dig i att det är ett speciellt fall. Men han är likväl ”bara” precis häktad i nuläget. Då blir det knepigt (för mig i alla fall) att namnge både fru och hennes lillebror.

Det har ju varit förvånansvärt tyst om detta i media idag. Jag tror att anledningen är just att ingen förstår hur detta hänger ihop i nuläget.
Men en skuld skulle kanske, precis som du skriver, kunna vara en möjlig anledning. Även om jag ändå i nuläget inte kan förstå hur det skulle kunna få två vuxna män, utan hittills uppvisat våldskapital, att skjuta ihjäl en 13-åring.

Zero ligger mest troligt bakom det här. De har systematiskt utnyttjat barn för att begå dåden. De här två nya häktade var inte på min radar. Jag undrar om polisen är rätt ute här. Precis rätt personer att komma åt om det stämmer.
Citera
2023-12-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Zero ligger mest troligt bakom det här. De har systematiskt utnyttjat barn för att begå dåden. De här två nya häktade var inte på min radar. Jag undrar om polisen är rätt ute här. Precis rätt personer att komma åt om det stämmer.

Zero är redan uteslutet, det är dom som ligger bakom mordet. Om inte foxtrot då smutskastar dom och egentligen är de dom bakom. Men då den häktade bor i jordbro så är det troligtvis zero.

Måste vara skuld för narkotika eller liknande. Eller då kanske bara vart ute efter pengar men det som stör mig är att man valt att skjuta ett barn, alltså två styckna 25+ män som väljer och ta slut på en unges liv. Självklart så är man ju oskyldig tills man är dömd men men.
Citera
2023-12-12, 01:21
Medlem
I samband med gripandet hittades en skarpladdad pistol på 28-åringens adress. Han är nu även misstänkt för grovt vapenbrott. Vapen tros dock inte vara mordvapnet.

Ett vapen som inte är mordvapnet tyder på att det kan användas till ett annat mord. Den är ju trotts allt hos 27 Åringens bostad vilket i mina ögon tyder mer att han är den mer insatta.

Om nu hans lillebror är dömd för ringa narkotika så tyder det att han brukar narkotika ( Troligtvis )

Kanske det är en skuld som storebrorsan tagit över…? Det är troligast att en yngre person är kopplat till ny rekrytering än en äldre person så kanske det är något syskon snack där som fick storebrorsan att agera?.
Citera
2023-12-12, 01:44
Medlem
Citat:

Om nu hans lillebror är dömd för ringa narkotika så tyder det att han brukar narkotika ( Troligtvis )

Kanske det är en skuld som storebrorsan tagit över…? Det är troligast att en yngre person är kopplat till ny rekrytering än en äldre person så kanske det är något syskon snack där som fick storebrorsan att agera?.

Men vänta nu.
Hur kom HANS (eventuella) lillebror med i detta?
Du skrev att frun hade en lillebror som fanns på Krimfup.
Jag svarade att denne lillebror ”bara” var dömd för ringa narkotikabrott och brott i nära relation. Men då är det ju fortfarande HENNES lillebror - som vi inte ens vet om den nu misstänkte träffar.
Kanske läge att inte dra iväg för mycket i fantasin…
Citera
2023-12-12, 02:03
Medlem
Citat:
Men vänta nu.
Hur kom HANS (eventuella) lillebror med i detta?
Du skrev att frun hade en lillebror som fanns på Krimfup.
Jag svarade att denne lillebror ”bara” var dömd för ringa narkotikabrott och brott i nära relation. Men då är det ju fortfarande HENNES lillebror - som vi inte ens vet om den nu misstänkte träffar.
Kanske läge att inte dra iväg för mycket i fantasin…

Menade hans frus lillebror sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in