2023-09-11, 09:45
Medlem
OneTaps avatar
inte konstigt med tanke på att du drack jävligt mycke sprit o bara väger 72 kg o inte hade ätit middag. ja kan sänka en liter vodka på en kväll utan o bli bakis men ja väger över 110 panner o 2 meter lång o käkar alltid brak middag =)
2023-09-11, 09:48
Medlem
CalleG16s avatar
Var tacksam, jag har baksmälla i 4 dagar och är helt körd i huvudet en hel vecka.
Dricker inte alkohol längre :I
2023-09-11, 09:52
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
60 cl starksprit tar i runda slängor 30 timmar för kroppen att göra sig av med. Låter som du upplevt alkoholabstinens snarare än en bakfylla. Har du koll på när du kan sätta dig i bilen och köra efter du druckit?

Är inte bakfylla en form av abstinens. Kroppen säger ju ifrån när du slutar dricka.
2023-09-11, 09:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverktm125
När jag vakna dagen efter var jag sjukt bakis, kunde endast klämma ur någon droppe piss och fick stanna bilen flera gånger för att inte spy. Jag brottades främst med själva illamåendet.
Då kom du lindrigt undan. Du har nämligen begått brottet Grov Rattfylla vilket hade gett dig ett fängelsestraff om polisen hade kommit på dig.
Citat:
Har inte varit med om något liknande tidigare, har ni upplevt bakfylla i 2 dagar och har ni några tips för att lindra illamåendet? Obs, jag vet att detta inte är hälsosamt drickande.
Jag är alltid trött i minst 2 dagar efteråt när jag druckit ett helrör en helnatt. Själva illamåendet brukar sluta på kvällen dagen efter men tröttheten sitter i upp emot 3 dagar innan jag är fullt återställd.
2023-09-11, 10:01
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
TS: Vad jag förstår på ditt inlägg så drack du under fredagen och vaknade bakis på lördagen och sedan drog du på fest på lördagskvällen och vaknade bakis på söndagen .

Är detta något konstigt tycker du ?

Du drack på fredag med bakfylla som följd på lördag och drack sedan lördag med bakfylla som följd på söndag. Helt naturligt
2023-09-11, 10:09
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Bakfylla blir ju dessutom även värre med åren , sätter jag idag som 40+ i mig ett helrör så är jag jag dålig i två dagar efteråt.

Det är därför som jag endast numera dricker mig full på fredag så att jag har hela lördagen och söndagen att nyktra till och bli människa igen inför jobbet på måndagen.
2023-09-11, 10:12
Medlem
Citat:
Är 20, blir dock alltid riktigt bakis

Vänta bara tills du blir äldre. Då får du allvarligt överväga om festen kommer att vara så bra att det är värt bakfyllan efteråt.
2023-09-11, 10:16
Bannlyst
Räknar folk alkohol som enheter idag? Trodde det bara var inom sjukvården man gör det. Hur mycket är tio enheter? Bli bakis i tre fyra dagar är inte ovanligt men att du sätter dig i en bil och kör dyngrak är ju totalt idiotiskt.
2023-09-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Då kom du lindrigt undan. Du har nämligen begått brottet Grov Rattfylla vilket hade gett dig ett fängelsestraff om polisen hade kommit på dig.

Jag är alltid trött i minst 2 dagar efteråt när jag druckit ett helrör en helnatt. Själva illamåendet brukar sluta på kvällen dagen efter men tröttheten sitter i upp emot 3 dagar innan jag är fullt återställd.

Skulle aldrig komma på tanken att köra om jag är berusad, min flickvän körde bilen och jag satt som passagerare hängandes med huvudet ut genom fönstret
2023-09-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen69
Räknar folk alkohol som enheter idag? Trodde det bara var inom sjukvården man gör det. Hur mycket är tio enheter? Bli bakis i tre fyra dagar är inte ovanligt men att du sätter dig i en bil och kör dyngrak är ju totalt idiotiskt.

Se vad jag skrev nedan, skulle aldrig köra berusad.
2023-09-11, 10:31
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Nyckeln är att trappa ner. Det är svårt för många eftersom alkohol ger mersmak, men då jag själv tillhör släktet som är bakfull i 2-3 dagar efter en rejäl fylla, har jag insett att enda sättet att fungera normalt är att dagen efter "återställa" med tre-fyra starköl, alltså bara lagom för att må någorlunda bra igen. Sen vatten resten av dagen. Det finns inga andra sätt - förutom droger, men det har jag slutat med.
2023-09-11, 10:32
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Vänta bara tills du blir äldre. Då får du allvarligt överväga om festen kommer att vara så bra att det är värt bakfyllan efteråt.

Nja, tror du inte att det har att göra med mängden alkohol som dricks under festliga kvällar?
Jag blir inte speciellt bakis nuförtiden men så dricker jag sällan mer än en flaska vin per kväll. Kanske nån stänkare efter middagen men oftast inte

Annat var det i min ungdom då de efterföljande bakisdagarna var vidriga och bara tanken på en skinkmacka kunde få mig att spy. 5 stycken folköl från närbutiken som bemannades av nån mindre nogräknad turk och sen ett jävla illamående dan därpå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in