• 1
  • 2
2023-09-11, 08:23
Medlem
Tja Fb

Allt började i fredags när jag var ute på stan och krökade. Jag klämde i mig ca 10 enheter den kvällen vilket inte var något märkvärdigt. Dagen efter var jag rätt bakis men inte allt för farligt.

På kvällen bestämde jag mig för att dra på en fest under kort varsel. Jag plockade med mig en 1 liters 40% vodka flaska innan jag drog. Jag kom dit vid 23:00 och drog i mig ca 600 ml på något sjukt sätt fram tills 02 tiden. Kan tillägga att jag inte åt middag heller.

När jag vakna dagen efter var jag sjukt bakis, kunde endast klämma ur någon droppe piss och fick stanna bilen flera gånger för att inte spy. Jag brottades främst med själva illamåendet.

Det var omöjligt för mig att somna inatt, sov kanske 2-3 timmar. Nu när jag vakna var det bara att slänga sig iväg för att lämna bilen på verkstad. Resan var ca 1 timme och kände hur illamåendet bara steg och steg under bilfärden. Nu när jag kommit hem mår jag fruktansvärt illa och varit nära på att spy.

Har inte varit med om något liknande tidigare, har ni upplevt bakfylla i 2 dagar och har ni några tips för att lindra illamåendet? Obs, jag vet att detta inte är hälsosamt drickande.
2023-09-11, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverktm125
Tja Fb

Allt började i fredags när jag var ute på stan och krökade. Jag klämde i mig ca 10 enheter den kvällen vilket inte var något märkvärdigt. Dagen efter var jag rätt bakis men inte allt för farligt.

På kvällen bestämde jag mig för att dra på en fest under kort varsel. Jag plockade med mig en 1 liters 40% vodka flaska innan jag drog. Jag kom dit vid 23:00 och drog i mig ca 600 ml på något sjukt sätt fram tills 02 tiden. Kan tillägga att jag inte åt middag heller.

När jag vakna dagen efter var jag sjukt bakis, kunde endast klämma ur någon droppe piss och fick stanna bilen flera gånger för att inte spy. Jag brottades främst med själva illamåendet.

Det var omöjligt för mig att somna inatt, sov kanske 2-3 timmar. Nu när jag vakna var det bara att slänga sig iväg för att lämna bilen på verkstad. Resan var ca 1 timme och kände hur illamåendet bara steg och steg under bilfärden. Nu när jag kommit hem mår jag fruktansvärt illa och varit nära på att spy.

Har inte varit med om något liknande tidigare, har ni upplevt bakfylla i 2 dagar och har ni några tips för att lindra illamåendet? Obs, jag vet att detta inte är hälsosamt drickande.

Har upplevt bakfylla 5-6 dagar.

Det blir bara värre med åldern.

Lindra illamåendet?
Drick mindre.
Ät mer.
2023-09-11, 08:27
Medlem
Har du passerat 30 är det god chans att bli bakis i 2 dygn om du haft så blöt kväll.

Ta resorb och ät fett.
2023-09-11, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Har du passerat 30 är det god chans att bli bakis i 2 dygn om du haft så blöt kväll.

Ta resorb och ät fett.

Är 20, blir dock alltid riktigt bakis
2023-09-11, 08:31
Medlem
Full-Retards avatar
1: drick massvis med vatten och en vitamintablett.
2: gå på badhuset och plaska runt i en timme.

Efter det kommer du känna dig relativt normal.
2023-09-11, 08:36
Medlem
Citat:
Är 20, blir dock alltid riktigt bakis
Har du en dålig hälsa i övrigt. Sömn? Träning? Kost?
2023-09-11, 08:50
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Tja Fb

Du skriver att du drog i dig 60 cl sprit på tre timmar. Trollar du?
Drar du i dig den mängden på den korta tiden och fortfarande kan krypa hem efteråt så har du en jävla toleransnivå.

Att du blir bakis i två dagar efteråt känns ganska rimligt.
2023-09-11, 08:55
Medlem
Blev så jävla bakis en gång att jag inte kunde äta eller dricka någonting alls dagen efter.
Drack jag ett glas vatten så spydde jag upp vattnet direkt.
2023-09-11, 08:56
Medlem
Hamleyss avatar
En stor koncentration av gift i din kropp framkallar illamåendet.
Det där du håller på med är farligt och du skulle nog behöva tänka på att dricka mindre.
2023-09-11, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Har du en dålig hälsa i övrigt. Sömn? Träning? Kost?

Är 184cm, väger 72 kg tränar kampsport och löper ganska frekvent. Sover alltid runt 7-8 timmar med bra rutiner. Dock låg jag hemma med feber fram tills onsdag-torsdagen så kan ha varit att jag inte låtit kroppen vila.
2023-09-11, 09:16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Tja Fb

60 cl starksprit tar i runda slängor 30 timmar för kroppen att göra sig av med. Låter som du upplevt alkoholabstinens snarare än en bakfylla. Har du koll på när du kan sätta dig i bilen och köra efter du druckit?
2023-09-11, 09:21
Medlem
Jag har slutat dricka i princip helt pga att man blir så jävla sänkt i minst 2 dagar oavsett om jag häller i mig 2 starköl eller 10.

Alkohol är giftigt och det finns roligare "Berg och dalbanor" att hänge sig åt än alkohol.

Nikotin och koffein är betydligt roligare!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in