Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Min hund fick en stroke idag.
Får se hur det går i morgon. Vet sa 'old dog syndrome' var sannolikt, och då finns det hopp.
Om hon o jag satt i en cell och jag höll på att svälta ihjäl hade jag aldrig tagit henne av daga.
Inte en chans.
Livet efteråt hade varit för plågsamt o vem vill leva ett så plågsamt liv.
Så OM jag får ta henne till vet i veckan och låta henne somna in är det för hennes skull och inte min.
/VV
Du har aldrig tänkt den tanken alls, att det skulle kunna bli tvärkatastrof där det bara finns hund och grus kvar att äta? Jag är förberedd, men då främst pga min dåliga ekonomi. Har knappt 1100 kr över till mat per månad. Så brukar pricka lite vilt på bakgården med slangbella.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vitras
Vad jobbar du med? Hur lång är du?
Varför är du så kall mot ditt husdjur? Du älskar inte husdjuret? Varför ens skaffa sig ett husdjur då?
Har du plågar djur innan?
Jag har jobbat inom industri, men har tyvärr inte råd att pendla till jobbet. Är ca 160Cm så även en liten hund mättar magen. Why,?
Visst älskar jag hundfan! Men är samtidigt såpass logisk och rationell att jag förstår att, äta eller ätas. Du kan påstå att du inte plockar geten av daga för du älskar den osv, men efter 4 dagars matbrist resonerar du potentiellt helt annorlunda (beroende på självbevarelsedrift, kanske resonerar du fortfarande likadant om döden känns mer lockande). Du har liksom två alternativ, förlora djuret eller dig och djuret.
Vad har djurplågeri med saken att göra?