• 1
  • 2
2023-09-10, 21:59
Medlem
avcs avatar
Om du står i skyddscell t ex. Nu får visserligen inte djur vistas där, men iallafall. Bara du och hunden,/katten/ormen eller vad du har. Skulle du slakta djuret för din egen överlevnad, eller svälta ihjäl och låta djuret slakta dig?

Jag skulle nog slakta i tidigt skede, när hunden fortfarande är tjock och fluffig. Med risken att köttet hinner ruttna men mer mat till förfogande. Även om jag älskar min voffe är jag förberedd på att ekonomin en dag kan bli dålig och hunden i värsta fall måste ätas upp.

Hur hade ni gjort?
Citera
2023-09-10, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Om du står i skyddscell t ex. Nu får visserligen inte djur vistas där, men iallafall. Bara du och hunden,/katten/ormen eller vad du har. Skulle du slakta djuret för din egen överlevnad, eller svälta ihjäl och låta djuret slakta dig?

Jag skulle nog slakta i tidigt skede, när hunden fortfarande är tjock och fluffig. Med risken att köttet hinner ruttna men mer mat till förfogande. Även om jag älskar min voffe är jag förberedd på att ekonomin en dag kan bli dålig och hunden i värsta fall måste ätas upp.

Hur hade ni gjort?

Husdjuret hade fått en plågsam död.

Vad tycker du om det?
Citera
2023-09-10, 22:23
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitras
Husdjuret hade fått en plågsam död.

Vad tycker du om det?
Instinktivt ingenting. Alternativet är en plågsam död för ägaren.
Senast redigerad av avc 2023-09-10 kl. 22:36.
Citera
2023-09-10, 22:26
Medlem
Ja då, vi kallar vår hund skämtsamt för reservprovianten.

Det är en sällskapsrum som inte duger åt något annar så därför hade han fått gå ganska tidigt. Fördel utöver köttet är att man plötsligt har 30 kg med hundmat att göra någon rätt på så småningom.
Citera
2023-09-10, 22:29
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Min hund fick en stroke idag.
Får se hur det går i morgon. Vet sa 'old dog syndrome' var sannolikt, och då finns det hopp.

Om hon o jag satt i en cell och jag höll på att svälta ihjäl hade jag aldrig tagit henne av daga.
Inte en chans.

Livet efteråt hade varit för plågsamt o vem vill leva ett så plågsamt liv.

Så OM jag får ta henne till vet i veckan och låta henne somna in är det för hennes skull och inte min.

/VV
Citera
2023-09-10, 22:36
Bannlyst
Citat:
Instinktivt ingenting. Alternativet är en plågsam död för ägaren. Egoism är en förutsättning för alla varelsers överlevnad.

Vad jobbar du med? Hur lång är du?

Varför är du så kall mot ditt husdjur? Du älskar inte husdjuret? Varför ens skaffa sig ett husdjur då?

Har du plågar djur innan?
Citera
2023-09-10, 22:48
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Min hund fick en stroke idag.
Får se hur det går i morgon. Vet sa 'old dog syndrome' var sannolikt, och då finns det hopp.

Om hon o jag satt i en cell och jag höll på att svälta ihjäl hade jag aldrig tagit henne av daga.
Inte en chans.

Livet efteråt hade varit för plågsamt o vem vill leva ett så plågsamt liv.

Så OM jag får ta henne till vet i veckan och låta henne somna in är det för hennes skull och inte min.

/VV
Du har aldrig tänkt den tanken alls, att det skulle kunna bli tvärkatastrof där det bara finns hund och grus kvar att äta? Jag är förberedd, men då främst pga min dåliga ekonomi. Har knappt 1100 kr över till mat per månad. Så brukar pricka lite vilt på bakgården med slangbella.

Citat:
Vad jobbar du med? Hur lång är du?

Varför är du så kall mot ditt husdjur? Du älskar inte husdjuret? Varför ens skaffa sig ett husdjur då?

Har du plågar djur innan?
Jag har jobbat inom industri, men har tyvärr inte råd att pendla till jobbet. Är ca 160Cm så även en liten hund mättar magen. Why,?

Visst älskar jag hundfan! Men är samtidigt såpass logisk och rationell att jag förstår att, äta eller ätas. Du kan påstå att du inte plockar geten av daga för du älskar den osv, men efter 4 dagars matbrist resonerar du potentiellt helt annorlunda (beroende på självbevarelsedrift, kanske resonerar du fortfarande likadant om döden känns mer lockande). Du har liksom två alternativ, förlora djuret eller dig och djuret.

Vad har djurplågeri med saken att göra?
Citera
2023-09-10, 22:55
Bannlyst
Citat:
Du har aldrig tänkt den tanken alls, att det skulle kunna bli tvärkatastrof där det bara finns hund och grus kvar att äta? Jag är förberedd, men då främst pga min dåliga ekonomi. Har knappt 1100 kr över till mat per månad. Så brukar pricka lite vilt på bakgården med slangbella.

Jag har jobbat inom industri, men har tyvärr inte råd att pendla till jobbet. Är ca 160Cm så även en liten hund mättar magen. Why,?

Visst älskar jag hundfan! Men är samtidigt såpass logisk och rationell att jag förstår att, äta eller ätas. Du kan påstå att du inte plockar geten av daga för du älskar den osv, men efter 4 dagars matbrist resonerar du potentiellt helt annorlunda (beroende på självbevarelsedrift, kanske resonerar du fortfarande likadant om döden känns mer lockande). Du har liksom två alternativ, förlora djuret eller dig och djuret.

Vad har djurplågeri med saken att göra?

Har du vara 1000 kr till mat varje månad? Alltså, fan vad fattig du är. 1.60m bara? Du är fattig och kort, är du en man? Jag undrade eftersom en hund inte kommer mätta en stor man. Så att döda hunden vore dumt, om du hade tänkt spara den som du skrev i TS.

Vad jobbar du med nu? Kan du inte sno lite grejer från fikarummet?

Vad tror du hunden ska ge dig, kött? Ska du äta dens inälvor? I ditt eget hem? Du inser att du kommer få stora problem med lagen?
Citera
2023-09-10, 23:03
Bannlyst

Jag skulle inte sitta och trycka som en feg horunge i någon jävla bunker, fy fan, syltryggade jävla millennials!

Jag tar självklart till vapen och försvarar fosterlandet mot Rysshoran, dör hellre på slagfältet än att ockuperas av rysshoran.

Sen kan jag hantera vapen och vet hur man jagar, så jag skulle föredra att jaga vilt framför att slakta en huskatt som ändå inte ger något kött och lär smaka bäver, katten är bra för moralen och sällskap, inte ett alternativ att slakta den!
Citera
2023-09-10, 23:05
Avstängd
Citat:

Hur hade ni gjort?

Vem i helvete bryr sig mer om ett djur än sig själv? Då är man sjuk i huvudet.
Citera
2023-09-10, 23:05
Medlem
avcs avatar
Citat:
Har du vara 1000 kr till mat varje månad? Alltså, fan vad fattig du är. 1.60m bara? Du är fattig och kort, är du en man? Jag undrade eftersom en hund inte kommer mätta en stor man. Så att döda hunden vore dumt, om du hade tänkt spara den som du skrev i TS.

Vad jobbar du med nu? Kan du inte sno lite grejer från fikarummet?

Vad tror du hunden ska ge dig, kött? Ska du äta dens inälvor? I ditt eget hem? Du inser att du kommer få stora problem med lagen?
Nej jag ska inte döda hunden. Det är en hypotetisk frågeställning, om det skulle råda krig och det enda sättet att överleva vore att äta sin pälsboll. Klart man skulle det. Om man själv inte vill dö that is.

Ja, kött, inälvor, bajs, allt det hunden innehåller. Kanske har man gett den korv på sittkommando 10 minuter innan kriget som man då kan fiska upp och grilla. Den som lever får se...
Citera
2023-09-10, 23:08
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Vem i helvete bryr sig mer om ett djur än sig själv? Då är man sjuk i huvudet.
Det är lite grann denna frågeställning jag försöker trycka på med uppmålat scenariot. Många menar att de gör det, men frågan är hur det verkligen skulle se ut i riktigt skarpt läge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in