• 1
  • 2
2023-09-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Det är lite grann denna frågeställning jag försöker trycka på med det uppmålade scenariot. Många menar att de gör det, men frågan är hur det verkligen skulle se ut i riktigt skarpt läge.

När det kommer till kritan så skulle de alla flesta döda djuret. Även veganerna skulle jag gissa på.

En riktigt svår fråga hade ju varit om det handlat om en annan människa som redan är död. Då är jag nog 50/50 om det är en icke-anhörig.
Citera
2023-09-10, 23:18
Bannlyst
Citat:
Nej jag ska inte döda hunden. Det är en hypotetisk frågeställning, om det skulle råda krig och det enda sättet att överleva vore att äta sin pälsboll. Klart man skulle det. Om man själv inte vill dö that is.

Ja, kött, inälvor, bajs, allt det hunden innehåller. Kanske har man gett den korv på sittkommando 10 minuter innan kriget som man då kan fiska upp och grilla. Den som lever får se...

Varför är du så fattig då?
Citera
2023-09-10, 23:25
Moderator
Allaballawallas avatar
Husdjur --> Filosofi
/Moderator
Citera
2023-09-11, 12:48
Medlem
Citat:
Om du står i skyddscell t ex. Nu får visserligen inte djur vistas där, men iallafall. Bara du och hunden,/katten/ormen eller vad du har. Skulle du slakta djuret för din egen överlevnad, eller svälta ihjäl och låta djuret slakta dig?

Jag skulle nog slakta i tidigt skede, när hunden fortfarande är tjock och fluffig. Med risken att köttet hinner ruttna men mer mat till förfogande. Även om jag älskar min voffe är jag förberedd på att ekonomin en dag kan bli dålig och hunden i värsta fall måste ätas upp.

Hur hade ni gjort?

Jag gillar tänket. "När den är stor och fet", då är det större chans att leva, eftersom det är mer att äta, eftersom den är tjock. Men samtidigt synd om djuret
Citera
2023-09-12, 03:22
Medlem
Om det skulle bli nöd hade man väl till slut fått göra det tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in