Jag gick till kiosken kpte snus, p utsidan stod en snubbe i kanske min lder med en cykel med bockstyre, ni vet snna dr bjda styren som r bjda nert. Jag har inte sett en sdan p mnga r, jag var tvungen till att prata med honom om den, s jvla coolt, trevlig snubbe han hade haft cykeln i typ 100 r. Jag har ju sjlv en cykel cyklar till jobbet mter mnga med elcyklar dagligen p min frd, men en sn dr gammal klassiker har jag inte sett p lnge, sjlv har jag en trampcykel som man mste trampa p fr att ta sig fram som jag kpte 2020, men min bror fick hmta den t mig p solsta cykel hr i Karlstad p.ga att jag inte vgade mig ut p.ga pandemin.
Men en sn dr hederlig gammal hederlig bockstyrs cykel, har jag inte sett p mnga r. Vad tycker ni om det, sjlv var jag helt fascinerad av cykeln.
Gillar varken bockstyre eller styren som sitter p choppers. Ser liksom efterblivet ut p ngot stt jag inte frmr frklara. Typ som att ngon drar sina naglar mot en griffeltavla fast fr gonen!
Mina systrar, fdda 75 och 78 hade bockstyre p sina cyklar nr jag var liten.
Det mste ha varit trendigt som fasen d, p 80-talet, fr ett annat starkt minne r frn 90-talet d flyktinggubbar frn Balkan hade bockstyrecyklar som de kpt begagnat, ftt frn socialen eller snott och s vnde de p styrena s att de fick en mer upprtt sittstllning. Det sg helt strt ut, men s jvla chefigt i sin enkla genialitet.
Jag gick till kiosken kpte snus, p utsidan stod en snubbe i kanske min lder med en cykel med bockstyre, ni vet snna dr bjda styren som r bjda nert. Jag har inte sett en sdan p mnga r, jag var tvungen till att prata med honom om den, s jvla coolt, trevlig snubbe han hade haft cykeln i typ 100 r. Jag har ju sjlv en cykel cyklar till jobbet mter mnga med elcyklar dagligen p min frd, men en sn dr gammal klassiker har jag inte sett p lnge, sjlv har jag en trampcykel som man mste trampa p fr att ta sig fram som jag kpte 2020, men min bror fick hmta den t mig p solsta cykel hr i Karlstad p.ga att jag inte vgade mig ut p.ga pandemin.
Men en sn dr hederlig gammal hederlig bockstyrs cykel, har jag inte sett p mnga r. Vad tycker ni om det, sjlv var jag helt fascinerad av cykeln.
Jag fick min Farfars gamla cykel Hurtbullen hette den. den hade bockstyre minns jag orange var den
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!