• 1
  • 2
2023-09-10, 20:33
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag gick till kiosken å köpte snus, på utsidan stod en snubbe i kanske min ålder med en cykel med bockstyre, ni vet sånna där böjda styren som är böjda neråt. Jag har inte sett en sådan på många år, å jag var tvungen till att prata med honom om den, så jävla coolt, trevlig snubbe å han hade haft cykeln i typ 100 år. Jag har ju själv en cykel å cyklar till jobbet å möter många med elcyklar dagligen på min färd, men en sån där gammal klassiker har jag inte sett på länge, själv har jag en trampcykel som man måste trampa på för att ta sig fram som jag köpte 2020, men min bror fick hämta den åt mig på solsta cykel här i Karlstad p.ga att jag inte vågade mig ut p.ga pandemin.

Men en sån där hederlig gammal hederlig bockstyrs cykel, har jag inte sett på många år. Vad tycker ni om det, själv var jag helt fascinerad av cykeln.
Citera
2023-09-10, 20:43
Medlem
tastass avatar
Tycker man ser dem ganska ofta, har ett par kollegor som cykelpendlar med dylika klassiker.
Citera
2023-09-10, 20:48
Gillar varken bockstyre eller styren som sitter på choppers. Ser liksom efterblivet ut på något sätt jag inte förmår förklara. Typ som att någon drar sina naglar mot en griffeltavla fast för ögonen!
Citera
2023-09-10, 20:49
Medlem
Otroligt smala däck på de , slanglösa , rullar otroligt lätt och hela cykeln är lättvikt mot dagens MTB eller liknandes

hade en för många år sedan , men sålde bort den för dyra pengar
Citera
2023-09-10, 20:51
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jag skulle vilja se mer cyklar med limpa och höga styren.
Kommer inte ihåg vad dom kallades, med en sådan var cool för barn på 70talet.
Citera
2023-09-10, 20:52
Medlem
Ser de inte ut så fortfarande plus lite andra rörbitar?
Citera
2023-09-10, 20:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Vadå "minns ni" ... de senaste ser ut så (de två översta där kostar 125 000 kr, på rea).
Citera
2023-09-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Juste, dem! DE var snygga!

On topic: Jo, jag minns dem absolut, en äldre bror till mig hade en sådan på 80-talet.
Senast redigerad av kaffekoppen 2023-09-10 kl. 21:02.
Citera
2023-09-10, 20:59
Medlem
Kennethkvartings avatar
Mina systrar, födda 75 och 78 hade bockstyre på sina cyklar när jag var liten.

Det måste ha varit trendigt som fasen då, på 80-talet, för ett annat starkt minne är från 90-talet då flyktinggubbar från Balkan hade bockstyrecyklar som de köpt begagnat, fått från socialen eller snott och så vände de på styrena så att de fick en mer upprätt sittställning. Det såg helt stört ut, men så jävla chefigt i sin enkla genialitet.
Citera
2023-09-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey

Monkybike
Citera
2023-09-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag gick till kiosken å köpte snus, på utsidan stod en snubbe i kanske min ålder med en cykel med bockstyre, ni vet sånna där böjda styren som är böjda neråt. Jag har inte sett en sådan på många år, å jag var tvungen till att prata med honom om den, så jävla coolt, trevlig snubbe å han hade haft cykeln i typ 100 år. Jag har ju själv en cykel å cyklar till jobbet å möter många med elcyklar dagligen på min färd, men en sån där gammal klassiker har jag inte sett på länge, själv har jag en trampcykel som man måste trampa på för att ta sig fram som jag köpte 2020, men min bror fick hämta den åt mig på solsta cykel här i Karlstad p.ga att jag inte vågade mig ut p.ga pandemin.

Men en sån där hederlig gammal hederlig bockstyrs cykel, har jag inte sett på många år. Vad tycker ni om det, själv var jag helt fascinerad av cykeln.
Jag fick min Farfars gamla cykel Hurtbullen hette den. den hade bockstyre minns jag orange var den
Citera
2023-09-10, 21:04
Moderator
Maviels avatar
Vi testar ett forumbyte.

Psykologi --> Cykel
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera