Jag gick till kiosken å köpte snus, på utsidan stod en snubbe i kanske min ålder med en cykel med bockstyre, ni vet sånna där böjda styren som är böjda neråt. Jag har inte sett en sådan på många år, å jag var tvungen till att prata med honom om den, så jävla coolt, trevlig snubbe å han hade haft cykeln i typ 100 år. Jag har ju själv en cykel å cyklar till jobbet å möter många med elcyklar dagligen på min färd, men en sån där gammal klassiker har jag inte sett på länge, själv har jag en trampcykel som man måste trampa på för att ta sig fram som jag köpte 2020, men min bror fick hämta den åt mig på solsta cykel här i Karlstad p.ga att jag inte vågade mig ut p.ga pandemin.
Men en sån där hederlig gammal hederlig bockstyrs cykel, har jag inte sett på många år. Vad tycker ni om det, själv var jag helt fascinerad av cykeln.
Gillar varken bockstyre eller styren som sitter på choppers. Ser liksom efterblivet ut på något sätt jag inte förmår förklara. Typ som att någon drar sina naglar mot en griffeltavla fast för ögonen!
Mina systrar, födda 75 och 78 hade bockstyre på sina cyklar när jag var liten.
Det måste ha varit trendigt som fasen då, på 80-talet, för ett annat starkt minne är från 90-talet då flyktinggubbar från Balkan hade bockstyrecyklar som de köpt begagnat, fått från socialen eller snott och så vände de på styrena så att de fick en mer upprätt sittställning. Det såg helt stört ut, men så jävla chefigt i sin enkla genialitet.
Jag gick till kiosken å köpte snus, på utsidan stod en snubbe i kanske min ålder med en cykel med bockstyre, ni vet sånna där böjda styren som är böjda neråt. Jag har inte sett en sådan på många år, å jag var tvungen till att prata med honom om den, så jävla coolt, trevlig snubbe å han hade haft cykeln i typ 100 år. Jag har ju själv en cykel å cyklar till jobbet å möter många med elcyklar dagligen på min färd, men en sån där gammal klassiker har jag inte sett på länge, själv har jag en trampcykel som man måste trampa på för att ta sig fram som jag köpte 2020, men min bror fick hämta den åt mig på solsta cykel här i Karlstad p.ga att jag inte vågade mig ut p.ga pandemin.
Men en sån där hederlig gammal hederlig bockstyrs cykel, har jag inte sett på många år. Vad tycker ni om det, själv var jag helt fascinerad av cykeln.
Jag fick min Farfars gamla cykel Hurtbullen hette den. den hade bockstyre minns jag orange var den
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!