Citat:
Ursprungligen postat av
Esdorf19
Fast det är bara bostad jag ska köpa. Så alla som köper bostäder med lån gör fel alltså?. Eller är det skillnad på mig för att jag genomgått en skuldsanering?. Ser inte problemet och fattar inte vad folk gnäller över
Det är väl just det som kanske är problemet, att du inte ser problemet.
Du verkar inte kunna hantera ekonomi särskilt bra då du precis blivit klar med en skuldsanering.
Du kanske skall avstå lånekarusellen helt och hållet eftersom risken är troligen högre att just du faller tillbaks i dåliga vanor o hamnar på efterkälken med betalningarna.
Ja, det är skillnad på dig o vanligt folk. Du har fått ett kvitto på att du tagit dåliga ekonomiska beslut.
Vanligt folk klarar av att betala sina skulder. Du fick hjälp eftersom du inte klarade av att ta hand om den oreda du ställt till med.
Anser du inte att det är skillnad på dig o vanligt folk som klarar av att betala sina räkningar?
Någon måste betala lånen och det är vanliga kunder som kommer få pröjsa bankernas förluster när en del inte klarar av att betala sina lån. Bankerna kommer vilja ha sin förväntade vinst oavsett.