Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Gäldenärerna har ju förlorat massa pengar på att låna ut till dig. Det säger sig självt att de förmodligen inte är sugna på att ta sig en ny svängom med dig.

Gäldenären är ju TS och Borgenär utlånare.
Citera
2023-09-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det är väl helt befogat att ifrågasätta efterblivna människor, som precis fått hjälp, varför de omedelbart vill dränka sig i bajs igen.

Du verkar inte vara kapabel att ta hand om dig själv. Kanske en god man vore bättre att ansöka om än att försöka ansöka om nya lån.

Vill du ha ett korrekt svar på din fråga så ring banken och fråga.
"Hej jag har precis blivit klar med skuldsanering och är nu beredd att börja skuldsätta mig igen. När kan jag börja ta lån hos er?"
Då får du ett utförligt svar om de vill ha dig som kund eller inte.

Annars så är själva skuldsaneringen avslutad och då kan du ta lån direkt efteråt. Troligen kommer ingen vilja ge dig lån då det antagligen syns att du precis avslutat en skuldsanering.

Skuldsanering är ett jävla otyg som inte borde finnas annat än i extrema fall. Kan man spara ihop de summorna som du sparade ihop så borde det gå till de du är skyldig pengar istället för till dina fickor.
Alla andra får vara med o betala ditt beteende.

Nej det är inte befogat då det inte var min fråga. Det hör inte ens till ämnet. Har forskat själv nu och pratat med en som jobbar på bank. När saneringen är över så syns ingenting längre, allt nollas och det är som att jag aldrig haft ett lån innan. Du verkar rätt tragisk förövrigt
Citera
2023-09-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
vem fan tar nya lån när man kommit ur en sanering? vilken jävla idiot

Varför ska jag inte ta ett lån och köpa en lägenhet för att jag haft en skuldsanering?. Ska jag gå runt och be om ursäkt när den är över eller ?. Ganska idiotiskt att inte göra det om du frågar mig
Citera
2023-09-10, 22:25
Medlem
DonDiascos avatar
Betalningsanmärkningen försvinner när din skuldsaneringsperiod är till ända, det viss säga 5 år efter beslut om inledande av skuldsanering. Att din betalningsplan enbart var på 3 år ändrar inte på detta.
Citera
2023-09-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDiasco
Betalningsanmärkningen försvinner när din skuldsaneringsperiod är till ända, det viss säga 5 år efter beslut om inledande av skuldsanering. Att din betalningsplan enbart var på 3 år ändrar inte på detta.

Nej jag vet, det har gått 5 år på onsdag lär det bli.
Citera
2023-09-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esdorf19
Nej det är inte befogat då det inte var min fråga. Det hör inte ens till ämnet. Har forskat själv nu och pratat med en som jobbar på bank. När saneringen är över så syns ingenting längre, allt nollas och det är som att jag aldrig haft ett lån innan. Du verkar rätt tragisk förövrigt

Det är klassiskt flashbackare att ställa massa orelevanta frågor eller komma med åsikter istället för att hjälpa till.

"Hur många potatisar går det att äta per dag?"

"Varför ska du äta potatis? Ris och pasta borde du äta också"

Nu verkar du iaf fått hjälp i tråden men jag ville bara gratulera dig till att ha tagit dig igenom detta och också lyckats spara ihop pengar redan det är starkt jobbat. Lycka till med lånet och hoppas du kan fixa en lya du trivs i.
Citera
2023-09-10, 23:05
Medlem
Conams avatar
Citat:
Varför ska jag inte ta ett lån och köpa en lägenhet för att jag haft en skuldsanering?. Ska jag gå runt och be om ursäkt när den är över eller ?. Ganska idiotiskt att inte göra det om du frågar mig
Man sitter rätt djupt i skiten om man fått skuldsanering, troligen har fordringsägare backat rätt hårt för att åtminstone kunna få tbx nåt! Därav hård dom här på FB!
Citera
2023-09-11, 03:10
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tycker att det är tragiskt att folk är så negativ bara för att man har haft skuldsanering. Folk på Flashback vet inte vad anledningen är. Det finns många anledningar till en man behöver ha hjälp med skuldsanering. Alla människor är värda lika även att man har haft skuldsanering. Vi vet inte vad anledningen är så att vi behöver inte elda på trådskaparen.
I dagens samhälle är det ganska normalt att ta lån för att köpa hus eller bil. För att man har gjort något fel. Det innebär att man aldrig får göra något fel överhuvudtaget. Trådskaparen har trots allt betalat sina skulder. Sedan kanske man kan säga till trollskaparen att man inte sedan kanske man kan säga till trollskaparen att man inte kan ha för höga förväntningar på Flashback. Du lär förstå att det finns många konstiga skadade personer på denna appen.
Jag tycker att det är bra att du har möjlighet att komma in i matchen. Tyvärr kan man säga att alla inte tänker lika.
Citera
2023-09-11, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Borgenärerna/fodringsägarna står för detta men inte nu 100%, eftersom TS har betalat tillbaka x antal % under de 3 åren

Ja men se där. du kunde ju besvara din egen fråga.

Sedan är det så att de som har lånat ut pengar vill ha sin vinst oavsett. Går de back på en sak så tar de igen det på övriga låntagare med högre ränta osv.
Så när TS strular med sitt lån så får övriga låntagare vara med o betala notan.
Citera
2023-09-11, 07:29
Medlem
ja kör hårt låna mycket pengar ock skiter det sig är det bara att ta en till skuldsanering
Citera
2023-09-11, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ja men se där. du kunde ju besvara din egen fråga.

Sedan är det så att de som har lånat ut pengar vill ha sin vinst oavsett. Går de back på en sak så tar de igen det på övriga låntagare med högre ränta osv.
Så när TS strular med sitt lån så får övriga låntagare vara med o betala notan.
Vad har jag frågat?
sluta vara så fcn bitter nu, du betalar ju för alla Adidasriddare här i landet, samt betalar för alla
flumprojekt våra politiker hittar på bla.
Du tror allvarligt att borgenärer inte har råd?
Citera
2023-09-11, 07:42
Medlem
Citat:
Hur fort efter avslutad skuldsanering är anmärkningen borta?. Har hört att den kan sitta i ett tag efter att datumet passerat, alltså innan den släpps i registret.

Hur ser bankerna på en efter man avslutat en skuldsanering, får man lån som vem som helst, eller ligger det en i fatet att man haft en sanering. Om jag har 450000 i årslön, ser dom enbart min lön och min möjlighet att betala tillbaka, eller vägs det in att jag haft en sanering.

Frågar mest av nyfikenhet
Du måste upparbeta god kreditvärdighet och det tar några år i ditt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in