2006-08-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Läs igenom tråden igen och leta efter klippet där Letterman bråkar med Bill O'Riley. Visserligen ovanligt, men helt klart ett ställningstagande.
OK...är dock inte övertygad

Citat:
Why are we there in the first place?
visst, men lyssnar man vidare så handlar det om att militära närvaron är baserad på felaktig information, inte alls något infrågasättande av den universella rätten att vara där

Citat:
I agree that we have to support our troops, they are brave guys <bla bla bla>
det gamla vanliga tugget
Citera
2006-08-03, 08:56
Medlem
Jag tycker mig få starka republikanvibbar från Leno, och tvärtom från Letterman. För övrigt tycker jag Leno är så jävla tandlös och tråkig så det är pinsamt. Förutsägbara skämt på ren jävla buskisnivå. Letterman är dock jävligt underhållande.

Ganska typiskt...humorlösa republikaner.-
Citera
2006-08-03, 13:49
Medlem
Blåbärskungens avatar
Letterman stödde väl öppet Ralph Nader?

Sen har jag för mig att det var nått snack i Tonight Show om att Lenos fru var Demokrat medan han inte var det?(Det sas inte att han var republikan dock)
Citera
2006-08-03, 14:10
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
det gamla vanliga tugget
De här killarna är inte hur jävla korkade som helst. Går han längre än så så riskerar han att tappa en väldigt stor del av sina tittare. Att jag sen tolkar det som kritik mot själva närvaron i Irak, och du gör en annan tolkning är inget jag orkar försöka ändra på.
Citera
2006-08-03, 14:33
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glox
Vad jag vet så är Letterman extremt privat av sig och skulle nog inte "avslöja" vem han röstar på.

hä hä "You know I don´t go out."
Citera
2006-08-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Trots detta tror jag att Leno är republikan och Letterman är demokrat.

Jag tror att du har rätt - Leno är republikan och Letterman är demokrat. Men då ska man inte glömma att Letterman bor i New York där republikanerna är mer eller mindre demokrater (pro gay etc), förre borgmästaren Rudy Giuliani var exempelvis republikan i en stad där människor till stor del är "vänster", alltså typ demokrater. Det gör frågan lite mer komplicerad.

Att de häcklar varenda administration som passerar förbi är helt i sin ordning och har väldigt lite med deras privata åsikter att göra (de som skriver skämten, en stab om ungefär 30 personer, är knappast alla av samma politiska åsikt - it's all about showbiz).

Däremot har vi kunnat skönja ett Bushogillande hos Letterman som inte är så vanligt, medan Leno, anser jag, är en simpel kappvändare i alla frågor.
Citera
2006-08-04, 17:11
Medlem
bonapartes avatar
Leno har rätt skyhöga demokratpoäng då hans fru är politiskt involverad demokrat och rätt framstående också. Ska hitta lite länkar..
Citera
2006-08-04, 17:46
Medlem
Grantzs avatar
Jag har svårt att tro att Leno skulle vara Republikan.
Inga belägg för det, men det känns så.
Citera
2006-08-04, 17:53
Medlem
polemarchoss avatar
Artikel....

Hittade en artikel om Leno´s politiska synpunkter.
Verkar som han är mer republikan än demokrat men det är lite svårt att utläsa i texten. Nu skummade jag förvisso igenom den under tiden jag väntade på en kund så jag kan mycket väl missat nåt klargörande.

Här är i alla fall länken till artikeln:

Does Mr. Middle-of-the-Road Lean Left?
Citera
2006-08-04, 18:42
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
När det gäller amerikansk politik får man inte glömma att ganska många betecknar sig som "moderates" eller "radical centrist/middle", även om det amerikanska valsystemet gör att de ändå röstar på antingen republikanerna eller demokraterna i valen. Har också bara skummat länken i förra inlägget, men det verkar inte helt osannolikt att Leno kan räknas till "center"lägret.

http://en.wikipedia.org/wiki/Moderate

http://en.wikipedia.org/wiki/Radical_middle
Citera
2006-08-07, 19:59
Medlem
Kapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Det vore ju onekligen tufft men jag har aldrig hört talas om detta. Har du nån källa?

http://www.theadvocates.org/celebrities.html

Ganska långt ner till höger under denna text:
Friends of Libertarianism
(Celebrities who have not publicly declared themselves libertarian, but who have said good things about libertarians or libertarianism.)

Där står hans namn. Men detta är som sagt inga hårda fakta utan bara kvalitativa gissningar från denna sida.
Citera
2006-08-07, 20:52
Medlem
Jag är ganska säker på att Letterman är demokrat. Han har haft många "vänstergäster" på sin show; Bill Clinton, Ralph Nader, Ted Turner, komiker med vänsterbakgrund osv, och han har alltid varit vänlig och inställsam och hållit med dom i många frågor. Den enda gången jag sett honom kritisk mot en politisk gäst var när han hade högergästen Bill O'reilly, då sa han nåt liknande som, citerar fritt ur minnet; "Varför får jag känslan av att allt du säger är skitsnack!!", tror att frågan gällde Irak-kriget.

Så, Letterman demokrat eller ivf vänster. Leno vet jag ej, han har uppträtt tillsammans med Schwarzenegger när han skulle bli guvenör. Kan ju vara för att dom är kompisar iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in