2006-08-07, 21:50
Medlem
Leno var inblandad i Arnolds kampanj (republikan), vet att han bl.a. presenterade honom innan han skulle tala.

Arnolds fru maria Shriver kommer från Kennedy-klanen vilka är erkända demokrater.

Jag vet att Arnold och Leno är goda vänner men jag har inga bevis för Lenos politiska sympatier.

Arnold är väl för övrigt en ganska mild republikan, dvs. han ligger ovanligt nära demokraterna.

Att demokraterna är vänster stämmer inte riktigt.
Demokraterna ligger åt höger och rebublikanerna ännu mer höger.

Jag har sett mycket av både Leno och Letterman genom åren och båda driver en hel del mer med republikanerna, även under valkampanjen.

Fast de är ju komiker och materialet finns ju helt klart där, demokraterna har varit ganska menlösa sedan Clinton lämnade byggnaden...
Citera
2006-08-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroko
Leno var inblandad i Arnolds kampanj (republikan), vet att han bl.a. presenterade honom innan han skulle tala.

Arnolds fru maria Shriver kommer från Kennedy-klanen vilka är erkända demokrater.

Jag vet att Arnold och Leno är goda vänner men jag har inga bevis för Lenos politiska sympatier.

Arnold är väl för övrigt en ganska mild republikan, dvs. han ligger ovanligt nära demokraterna.

Aronld kallas för Rino. Repulican In Name Only
Citera
2009-03-19, 08:09
Medlem
apskeletts avatar
Kom att tänka på den här tråden igår när Leno hade Elisabeth Hasselback från the View som gäst. Leno kallade då sig själv "Hollywood conservative" och definierade det som att han var fiscalt konservativ med intresse för främst skatter banker och andra ekonomiska frågor medan han struntade i vad folk gjorde hemma.
Citera
2009-03-24, 14:50
Medlem
Callass avatar
OT kanske, men jag hittar ingen lämpligare skvaller-tråd om Letterman.
Citat:

Pratshowvärden David Letterman har i tysthet gift sig med sin flickvän sedan många år, Regina Lasko.

Ceremonin skedde i torsdags i ett rådhus inte långt från parets ranch i Montana, skriver Reuters. Det var Letterman själv som avslöjade nyheten i måndagskvällens show i amerikansk tv och tillade att han höll på att missa vigselceremonin sedan bilen fastnat i leran på väg till rådhuset.

Letterman, 61, och Lasko har varit ett par sedan 1986. Tillsammans har de sonen Harry, 5.

Lettermans talesman ville inte avslöja några detaljer från bröllopet eller uppge Laskos ålder. Letterman är känd för att skydda sitt privatliv och bilder på honom tillsammans med sin familj är väldigt sällsynta.

2009-03-24 09:06 (TT Spektra)
Citera
2009-03-24, 16:45
Medlem
janejvetejs avatar
Leno är demokrat, någon han själv sagt i sitt program. Han är förvisso vän med republikanen Arnold och talade när han valdes till guvernör men är dock demokrat.

Letterman har i alla fall tidigare röstat på The Green Party, alltså typ Miljöpartiet, så jag antar att han är åt det hållet fortfarande.
Citera
2009-03-24, 17:45
Medlem
Knife-wrenchs avatar
Tycker mig minnas att Leno sagt att han är demokrat i sociala frågor men republikan i ekonomiska frågor. Är således kanske independent voter?
Citera
2009-03-24, 17:58
Medlem
Gosifs avatar
Letterman har sitt näste i NY som är extremt demokrati-styrt. Dock tror jag bägge är demokrater. Båda brukar efterapa Arnold och Bush på ett sätt lr annat.
Citera
2009-03-24, 19:18
Medlem
wonderlands avatar
Känns som att båda röstade på Obama. Letterman är defintivt mer "vänster" än Leno i min bedömning om man ser hans intervjuer med div. politiker och politiska experter.
Citera
2009-03-24, 19:33
Bannlyst
Obama var hos Leno i torsdags. Förste sittande president i den typen av talk show någonsin. Programmet kommer nog på TV9 i Sverige nu på torsdag kl 22.45 (26/3).
Citera
2009-03-24, 19:59
Medlem
willythefoxs avatar
Lettermans fru är med i demokraternas kvinnogrupp eller vad dom nu kan heta. Så hon är alltså politisk aktivist för demokraterna. Kom ihåg att Letterman diskuterade detta för några år sedan, tror att det var under valet 2004, när någon demokrat var på besök, kan det ha varit Hillary(?).
Letterman var rätt stolt över detta, verkade det som.
Så han är garanterat demokrat.
Leno har jag ingen aning om, men det känns som att även han borde vara demokrat, med tanke på att han inte är helt dum i huvudet trots allt.
Även om han visat republikanska tendenser, om man kan säga så, som när han, i något program för några år sedan, hade något att säga om "the Venezuealan dictator Hugo Chavez..." som ju inte alls är någon diktator, även om Bush gillar att tänka på honom på det viset eftersom han förstatligade landets oljetillgångar t.ex.
Citera
2009-03-25, 00:30
Medlem
Hehehe. Jag såg att tråden bumpades av en annan anledning än att gissa dessa mäns tillhörighet, men eftersom vi är i gång så kör jag på med mina teorier:

Jag vet att Leno en gång sa, som skämt: Republikaner har inga hjärtan, men det är väl bättre än som demokraterna, som inte har några hjärnor.

Okej, väldigt fritt översatt, men principen var väl samma.

Har också fått för mig att Leno är republikan och Letterman demokrat, men det kanske bara är ett behov av att jag ville sätta dem i fack.

Dessutom är skillnaden på stat-valet och det nationella valet större än om man skulle jämföra med Sverige. Känns inte som om regionerna har riktigt samma makt här, men å andra sidan är det ojämförbart.

Har tittat mer på Leno och det känns också lättare att acceptera honom som republikan. Inte lika mycket erfarenhet av Lettermans show. Leno är dock, enligt min mening, jävligt mycket roligare
Citera
2009-03-25, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Sky
Hehehe. Jag såg att tråden bumpades av en annan anledning än att gissa dessa mäns tillhörighet, men eftersom vi är i gång så kör jag på med mina teorier:

Jag vet att Leno en gång sa, som skämt: Republikaner har inga hjärtan, men det är väl bättre än som demokraterna, som inte har några hjärnor.

Okej, väldigt fritt översatt, men principen var väl samma.

Har också fått för mig att Leno är republikan och Letterman demokrat, men det kanske bara är ett behov av att jag ville sätta dem i fack.

Dessutom är skillnaden på stat-valet och det nationella valet större än om man skulle jämföra med Sverige. Känns inte som om regionerna har riktigt samma makt här, men å andra sidan är det ojämförbart.

Har tittat mer på Leno och det känns också lättare att acceptera honom som republikan. Inte lika mycket erfarenhet av Lettermans show. Leno är dock, enligt min mening, jävligt mycket roligare

Håller inte alls med om att Leno är roligare. Har sett mycket av båda.
Letterman är roligare, coolare och har lättare för att komma med snabba giftiga inlägg (där Leno ofta flabbar istället). Anses också i USA som betydligt intelligentare än Leno. Jag håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in