Citat:
Ursprungligen postat av
Raggarspinn
Android är ett mobilt operativsystem helt utan årsavgift. Precis som iOS. Det är mobiltelefonerna som använder android jag inte har råd med. 17.700kr för en pixel fullsprutad med bloat från google. Allt för att ha full koll på användarna.
Bra fucktard, då är tråden inte för dig. TS skrev specifikt att han är höginkomsttagare och ingen scrub som du. Han skrev även att han specifikt vill ha Android. Du behöver inte sprida dina åsikter om Apple var du än går. Vi fattar redan baserat på din signatur (som är lögn) och din avatar att du gillar dem.
Sen att du pratar om 17700 kr Pixels när det finns de som sålts för 2990 säger en hel del om dig.
Citat:
Jag har samma upplevelse när jag startar upp en android mobil första gången. Förutom standardapparna i android som epost, meddelande och webbläsare så är det en massa bloat från Google som gmail, Google message, Google chrome, Google Search, Google YouTube, Google Play, Google Drive, Google Meet, Google Maps, Google Photos, Google TV och YouTube Music.
Ingen bryr sig, han bad specifikt om en mobil med Android utan bloat. Hälften av alla de där apparna används ju faktiskt
Google Messages - SMS
Chrome - webbläsare
Google Play - fucking butiken du installerar appar med
Google Drive- molnlagring
Google Maps - världens bästa kartapp
Google Photos - en app för att se bilderna du själv fucking tagit
YouTube Music - lyssna på musik du laddat ner
Hur du kan jämföra dessa med tramset som Apple tvingar på dig, ja det vet jag inte.