• 5
  • 6
2024-12-11, 13:58
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBluntManClan
Pixel är en jävla skittelefon och jag skulle inte rekommendera någon att köpa en. Att man inte ens kan använda kalender-appen utan att vara inloggad på ett jävla Google-konto är patetiskt.

Klart som fan man behöver ett Google-konto på en Google-telefon tänker man kanske då? Det är en principsak att man bör kunna använda telefonjävelns grundläggande funktioner utan ett konto! Och man bör framförallt kunna använda kalenderhelvetet utan ett konto!!

Sen kan man ju skaffa sig en tredjepartskalender, men då är ju telefonen bloated med tredjepartspiss rätt som det är.

Man köper ju en Pixel för att installera GrapheneOS, inte Googles android. Fossify Calendar är ju en tredjepartskalender utan bloat som är open source. Koden kan du själv granska här.
https://github.com/FossifyOrg/Calendar
Citera
2024-12-11, 16:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
mata inte trollet
ingen kan va så upptagen som trollet ts hävdar

Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Mata inte trollet själv du, hade du inte svarat hade tråden dött för ett år sedan...
Jag köpte en Google Pixel 8 Pro förra året. Supernöjd. Har funkat klockrent och fick nyligen en ny Android-version. Inget bloat. Batteriet är fortfarande toppen. Etc. Inget att klaga på.
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Man köper ju en Pixel för att installera GrapheneOS, inte Googles android. Fossify Calendar är ju en tredjepartskalender utan bloat som är open source. Koden kan du själv granska här.
https://github.com/FossifyOrg/Calendar
Jag har tidigare kört CyanogenMod, LineageOS och annat på tidigare telefoner. Men det var alltid lite buggigt. Nu orkar jag inte med det längre.
Citera
2024-12-14, 23:44
Medlem
Funderar på en pixel 9 pro.
Men tydligen så kan man inte ta bort sökwidgeten som sitter längst ner.
Har testat telefonen i butik och jag lyckas inte få bort den, inte i inställningar heller.
Säljaren på Elgiganten sa att han heller inte har lyckats ta bort den. Kan inte ens flytta på den.
Stämmer detta?
Sjukt irriterande med en google sökbar på det sämsta stället.

Och längst ner så är det bara ett streck.
Kan man ändra detta så man får "öppna appar-knapp", hem-knapp och tillbaka-knapp?
Det enda vettiga enligt mig.
Citera
2024-12-15, 08:56
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Funderar på en pixel 9 pro.
Men tydligen så kan man inte ta bort sökwidgeten som sitter längst ner.
Har testat telefonen i butik och jag lyckas inte få bort den, inte i inställningar heller.
Säljaren på Elgiganten sa att han heller inte har lyckats ta bort den. Kan inte ens flytta på den.
Stämmer detta?
Sjukt irriterande med en google sökbar på det sämsta stället.

Och längst ner så är det bara ett streck.
Kan man ändra detta så man får "öppna appar-knapp", hem-knapp och tillbaka-knapp?
Det enda vettiga enligt mig.
Allt det utför man med gester numera. T.ex. på hemskärmen så swipear du upp för att se listan med installerade appar. Så du behöver ingen knapp för det.

Men om du vill ha tillbaka de 3 knapparna för att navigera så är det en inställning: https://support.google.com/android/t...pen-apps?hl=en
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in