2023-09-09, 18:30
Medlem
Farliga tider då folk ska tvingas tycka och tänka lika.

Annars ska man frysas ut och förgöras.

Vad hände med "Allas lika värde"?

Vad hände med "Allas åsikter räknas, oavsett hur mycket man inte håller med"?

Jävla fascist-fasoner dessa vänstervridna, lättkränkta och svaga individer håller på med.
Citera
2023-09-09, 18:52
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Jag kan inte uttala mig om Karlstads Universitet, men där jag studerar är en god psykosocial arbetsmiljö en rättighet man har som student. Institutionen ska också agera vid kränkande behandling. Jag vet förvisso inte vad dom har mandat till att göra i dessa fall, men att en student ska kunna bete sig såhär utan konsekvenser är helt absurt.
Vadå "bete sig såhär"? Vad har han gjort konkret? Stört på lektionen?
Citera
2023-09-09, 19:03
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Snart får man säkert fylla i ett värdegrundsprov som väger högre än högskoleprovet för att bli antagen till svenska universitet.
Citera
2023-09-09, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Everyone is a critic hey.

Christian Peterson är reporter med en egen plattform i form av Exakt 24.

Vad menar du med det här? klart som fan jag är en kritiker när aktionen bara leder till att en lärare sjukskrivs och studenter hoppar av kursen, det är inte önskvärd effekt, är det så jävla svårt för er att erkänna?

Jag vet inte ens vad exakt 24 är för någonting....

Gör nytta och bränn ner en moské istället, eller ryck burkor i RInkeby, det här var svagt!
Citera
2023-09-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vadå "bete sig såhär"? Vad har han gjort konkret? Stört på lektionen?
Utifrån vad som rapporterats i media så har han hängt ut sina kursare på sociala medier för att skapa vintern till sina högerextrema kanaler, samt häcklat läraren efter att innan ha trakasserat honom under flera år.

Störiga studenter finns det gott om. Det är absolut inte nog för att få halva kursens deltagare att hoppa av och sjukskriva läraren.
Citera
2023-09-09, 19:17
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Vad menar du med det här? klart som fan jag är en kritiker när aktionen bara leder till att en lärare sjukskrivs och studenter hoppar av kursen, det är inte önskvärd effekt, är det så jävla svårt för er att erkänna?

Jag vet inte ens vad exakt 24 är för någonting....

Gör nytta och bränn ner en moské istället, eller ryck burkor i RInkeby, det här var svagt!
Uttrycket betyder att det är lättare att klaga än att göra.
Själv gör jag. Jag informerar allmänheten om vad de behöver veta om div saker.

Det gör nättidningen insikt 24 och videotidningen Exakt 24 också.
Prenumerera är mitt tips

Ditt förslag är kontraproduktivt då det bara ger islam ytterligare martyrskap.
Citera
2023-09-09, 19:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Utifrån vad som rapporterats i media så har han hängt ut sina kursare på sociala medier för att skapa vintern till sina högerextrema kanaler, samt häcklat läraren efter att innan ha trakasserat honom under flera år.

Störiga studenter finns det gott om. Det är absolut inte nog för att få halva kursens deltagare att hoppa av och sjukskriva läraren.
Det är lögner spridda av Hübinette, H är dömd för flera brott. Varför ta hans ord för sant?
Citera
2023-09-09, 19:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Vadå "hängt ut"? I Sverige har vi något som kallas för >>offentlighetsprincipen<<. Det vill säga, vem som helst har rätt att begära ut betyg samt deltagare i en kurs från vilket universitet som helst, oavsett anledning. Det han gör är grundlagsskyddat, så förstår fortfarande inte på vilket sätt han har gjort något fel?
Citat:
Så länge man inte stör på lektionen eller begår något brott, så finns det ingen anledning att "sjuk"-skriva sig.
Citera
2023-09-09, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
DN har en agenda här.
Den sk högerextreme studenten är han som driver Förtalsombudsmannen och är naturligtvis en nagel i ögat på DN då de riskerar att inte kunna hänga ut folk till höger för vilka lögner som helst.

Det de borde undersöka är hur ett universitet kan anställa Hübinette, en extremist som forskar i nonsensämnet "kritisk rasteori" som går ut på att alla vita är rasister, rasism mot vita inte kan exsistera osv.
Hübinette har också domar för misshandel, försök till mordbrand mot exflickvän mm.

Sen utalanden som
"Hübinette har uttryckt följande, utan att ta ansvar för dessa citat offentligt:

“Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!”
Källa: Creol, nr. 1/1996.

Och:

“Jag började helt enkelt attackera och mer eller mindre misshandla personer som betedde sig rasistiskt i min närhet. Det kunde röra sig om allt från fullfjädrade skinheads, till barn i skolåldern eller äldre herrar och damer.”

Bakgrund inom NMR räcker inte för att benämnas som högerradikal?
Citera
2023-09-09, 19:48
Medlem
Citat:
I Sverige har vi något som kallas för >>offentlighetsprincipen<<.
Vi har även översittande oempatiska rövhattar som inte kan skilja på yttrandefrihet och rena trakasserier. Du, till exempel.

Citat:
så förstår fortfarande inte på vilket sätt han har gjort något fel?
Då tror jag tyvärr hoppet är ute för din sociala kompetens. Och det kommer från en person med autism. Då är det illa, riktigt illa faktiskt.
Citera
2023-09-09, 19:52
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Vi har även översittande oempatiska rövhattar som inte kan skilja på yttrandefrihet och rena trakasserier. Du, till exempel.
Uppenbarligen har varken polisen eller universitetet sett detta som trakasserier, annars skulle de ju stängt av honom och beviljat kontaktförbjudet. Så förstår fortfarande inte vad han skulle ha gjort som är så fel?
Citat:
Då tror jag tyvärr hoppet är ute för din sociala kompetens. Och det kommer från en person med autism. Då är det illa, riktigt illa faktiskt.
Inget av detta har att göra med social kompetens, utan om vad som är lagligt och inte.
Citera
2023-09-09, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Uttrycket betyder att det är lättare att klaga än att göra.
Själv gör jag. Jag informerar allmänheten om vad de behöver veta om div saker.

Det gör nättidningen insikt 24 och videotidningen Exakt 24 också.
Prenumerera är mitt tips

Ditt förslag är kontraproduktivt då det bara ger islam ytterligare martyrskap.

Verkligen inte, fanskapen ska drivas ut ur landet, det är bra om vi får ett rykte som Islamhatare, då slipper vi invällare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in