2023-09-09, 15:23
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Det som Mats Persson pratar om är SOU 2021:83

"Utredningens förslag: Det ska införas en ny avskiljandegrund som avser en students klandervärda uppträdande. Avskiljandegrunden ska gälla studenter på alla högskoleutbildningar."

Ni hittar den här https://www.regeringen.se/rattsliga-...10/sou-202183/
Citera
2023-09-09, 15:24
Medlem
Mjälls avatar
Haha tog en stund innan jag förstod att kursen handlar om att "problematisera" vita människor och Hübinette är läraren ?

Vad fan finns det att orda om, lol

Skyll er själva

"Utbildning" är ändå bullshit numera. Detta är ju inte ens vetenskap utan totalt flumm "humaniora", inga skattepengar ska gå till sånt skit fattar väl vem som helst
Senast redigerad av Mjäll 2023-09-09 kl. 15:26.
Citera
2023-09-09, 15:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Du använder ett ord som jag använt i min egen tråd (FB) Regeringen funderar på att inskränka studenters rättigheter pga extremister.

Fast jag skrev "Att en pojkspoling tror han är Günther Wallraff och förstör undervisningen på ett svensk universitet är en skandal. Finns inget journalistiskt i att förstöra undervisning på detta sätt."
Bara för att Hübinette säger att han förstör så betyder inte det att han obstruerar undervisningen.

Jag har haft föreläsare som gillat att man ställt frågor för att de älskar sitt ämne. Sen har jag haft föreläsare som vänt mig ryggen för att de inte klarat av att svara på mina frågor.
Där i den sista kategorin är Hübinette.
För att dölja att han är en charlatan så sjukskriver han sig.

Åh det är synd om mig

Narcisster spelar alltid offer och dumhuvuden som inte kan tänka själva går på det.

Så djävla pinsamt, ni skämmer ut er själva.
Citera
2023-09-09, 15:28
Medlem
Gäller detta alla nationaliteter?
Får en person från Somalia vara ultra-nationalist och förespråka allt Somaliskt i Sverige?
Citera
2023-09-09, 15:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Hübinette är naturligtvis inte rasist. Däremot har han varit aktiv inom Expo, vilket automatiskt gör att en viss sorts människor omedelbart sätter igång att hata. Hübinette har dessutom konsekvent varit hård i tonen mot rasister och då är det lätt hänt att personlighetsstörda sociopater som denne Petersson hakar upp sig på honom. För det är vad detta handlar om. Petersson är en person som inte mår bra och tar ut detta på människor han hakar upp sig på. Han har under flera års tid trakasserat människor och har som vana att gå hem till folk objuden och banka på deras dörr och filma mot fönstren. Extremt obehaglig typ.
Så mycket kognitiv dissonans, så lite tid.

Om Hübinette säger att han hatar vita så är han rasist.

När vänsterreportrar går hem till folk vad är det då?
Är det så att Aschberg och hans sidekick inte mår bra?

Christian Peterssons person har fö övrigt inte med saken att göra.

Han utför sitt arbete, för att hindra honom ropar Hübinette varg.

Folk är inte rasister bara för att Hübinette säger så.
Senast redigerad av Gertrud1 2023-09-09 kl. 15:33.
Citera
2023-09-09, 15:42
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Så mycket kognitiv dissonans, så lite tid.

När vänsterreportrar går hem till folk vad är det då?
Är det så att Aschberg och hans sidekick inte mår bra?
Skillnaden är att Aschberg är journalist på riktigt, med en lång karriär inom massmedia. Aschberg jobbade på Expressen redan i början av åttiotalet och är sedan 2019 ordförande för Publicistklubben. Aschberg har även utsetts till Årets Folkbildare.

Petersson är en ökänd figur med förflutet inom den våldsbejakande nazistiska organisationen Nordiska Motståndsrörelsen som startat en hatsajt som han nu använder som svepskäl för att trakassera meningsmotståndare både offentligt och i deras arbets- och privatliv. Hur många gånger har inte Petersson trängt sig in på människors arbetsplatser eller väntat utanför folks hem med kameran påslagen och hetsig attityd?

Det är alltså viss skillnad på de här två.
Citera
2023-09-09, 15:52
Medlem
UngCynikers avatar
Härligt med en "högerregering"
Citera
2023-09-09, 16:04
Medlem
kukukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det bör handla om beteende och inte åsikter i sig. Och studenten bör först få en varning och chans att korrigera sitt beteende.

Att redan från början neka en student tillträde till en kurs är knepigt rent rättssäkert.

Nej, det handlar om politiska åsikter. Ingenting annat. Fusk, sabotage, hot, våld, alla tänkbara beteenden som vore relevanta (utöver ren politik) är såvitt jag vet redan idag otillåtna, om inte rent olagliga. Det handlar alltså om att politiskt obekväma individer lättare ska kunna stängas av från sina utbildningar med hänvisning till ett grundlagsskyddat, demokratiskt politiskt engagemang utanför skolområdet, som gör lärare och studenter "obekväma". Etablissemanget och den lille överhetslakejen Hübinette har en annan definition av "hot" än polisen och de anser inte att politiska dissidenter har rätt till utbildning, granska makthavare, eller ifrågasätta absurda politiskt korrekta narrativ.
Citera
2023-09-09, 16:07
Medlem
Jag kan inte uttala mig om Karlstads Universitet, men där jag studerar är en god psykosocial arbetsmiljö en rättighet man har som student. Institutionen ska också agera vid kränkande behandling. Jag vet förvisso inte vad dom har mandat till att göra i dessa fall, men att en student ska kunna bete sig såhär utan konsekvenser är helt absurt.
Citera
2023-09-09, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Skillnaden är att Aschberg är journalist på riktigt, med en lång karriär inom massmedia. Aschberg jobbade på Expressen redan i början av åttiotalet och är sedan 2019 ordförande för Publicistklubben. Aschberg har även utsetts till Årets Folkbildare.

Petersson är en ökänd figur med förflutet inom den våldsbejakande nazistiska organisationen Nordiska Motståndsrörelsen som startat en hatsajt som han nu använder som svepskäl för att trakassera meningsmotståndare både offentligt och i deras arbets- och privatliv. Hur många gånger har inte Petersson trängt sig in på människors arbetsplatser eller väntat utanför folks hem med kameran påslagen och hetsig attityd?

Det är alltså viss skillnad på de här två.

Lika inför lagen ändå kanske?

Samma rätt till utbildning kanske?

Att den ena har 40 års erfarenheter ger inge rättsliga fördelar, sorry.

Är det samhället du förordar?

Eller måste man ha en viss utbildning och ett visst antal år på nacken för att få granska, kritisera och ifrågasätta?

Här hör jag maktens stövelklackar trampa när du talar faktiskt.
Citera
2023-09-09, 16:15
Moderator
Strix m/94s avatar
Vi får väl se huruvida man även vill ha möjligheten att avstänga kommunister, islamister och kastratfeminister. Kanske dags att genomlysa vilka sorters lärare man har och vilka kurser de ger. I detta fall förefaller det mer än en part det kan finnas anledning att granska närmare. Och, till vad används utbildningsmedlen som bekostar sådant här?
Citera
2023-09-09, 16:15
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Bara för att Hübinette säger att han förstör så betyder inte det att han obstruerar undervisningen.

Jag har haft föreläsare som gillat att man ställt frågor för att de älskar sitt ämne. Sen har jag haft föreläsare som vänt mig ryggen för att de inte klarat av att svara på mina frågor.
Där i den sista kategorin är Hübinette.
För att dölja att han är en charlatan så sjukskriver han sig.

Åh det är synd om mig

Narcisster spelar alltid offer och dumhuvuden som inte kan tänka själva går på det.

Så djävla pinsamt, ni skämmer ut er själva.

Vilka är ni?
Satt du framför spegeln när du kläckte den kommentaren?

Detta är en distanskurs, det är du medveten om såklart.
Har du läst DN eller någon annan trovärdig media?
Det handlar alltså om att kursen lagts om då andra studenter på kursen bland annat inte känner sig trygga då de inte är säkra på att Peterson filmar de Zoom tillfällen som varit och skulle vara.

Du kanske borde lägga lite mer fokus på att det från början var nästan 30 studenter förutom Peterson och deras situation och inte lägga all din energi och galla på Hübinette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in