Citat:
Ursprungligen postat av
DerRoteBaron
Vad hans namn har med det att göra förstår jag inte, det får du gärna förtydliga. Men ja, att sjukskriva sig på grund av att en elev säger taskiga saker om en tyder på att det handlar om en fjolla. Handlar det om grova trakasserier vore en polisanmälan naturligtvis varit på sin plats. Om Peterson agerar på ett sådant vis att det konkret stör undervisningen och de andra elevernas rätt till en utbildning anser jag att han bör kastas ut. Det är dock som sagt svårt att bedöma det hela då DN nöjer sig med att göra en moralisk bedömning utan att ge några exempel på vad Peterson faktiskt gjort.
Du vet alltså vem som tagit initiativet till sjukskrivningen.
Att det är herr Hübinette och inte herr Nyström?
Jag vet inte men du vet uppenbarligen och därför kallar du honom fjolla, klassisk självspegling.
Nu är det så att det är en distanskurs där tanken var Zoomföreläsningar där elever också ställde frågor osv.. men det gick inte då studenter inte kände sig säkra på att de inte blev avfilmade samt läraren var osäker på om det skulle publiceras vad läraren sa.
Att en pojkspoling tror han är Günther Wallraff och förstör undervisningen på ett svensk universitet är en skandal. Finns inget journalistiskt i att förstöra undervisning på detta sätt.
Det handlar bara om att herr Hübinette inte vill ha med snorungen att göra så han griper efter halmstrån och förstör för andra studenter, för universitetet och i förlängningen det fria skolväsendet och samhället.