2023-09-09, 09:17
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Friatiders artikel är klockren faktiskt.
https://www.friatider.se/regeringen-...fran-hogskolan

Kära sväjjevänner, var det denna politik ni röstade på?

Ibland kan det gå väldigt fort.
Och ibland är det i det närmaste omöjligt.

Jag emotser själv en uppdatering av nödvärnsrätten.
Citera
2023-09-09, 09:21
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Friatiders artikel är klockren faktiskt.
https://www.friatider.se/regeringen-...fran-hogskolan

Kära sväjjevänner, var det denna politik ni röstade på?

Utredningen var klar redan för ett år sedan står det att läsa i DN:s artikel med utbildningsministern.
https://www.dn.se/sverige/regeringen...tning-pa-gang/
Därmed är det såklart enklare att få på plats än saker som inte utretts som Fria Tider insinuerar kring.

Att du har svårt för sanning är ingen nyhet men om du läser och länkar direkt till källan blir det enklare än om du går omvägen via en högerextremsajt.
Citera
2023-09-09, 09:29
Medlem
Asb3rger1337s avatar
De som är problemet är att makten Jan styra oppositionen och styra vilka som kan utbilda sig. Detta är ett tvåedgat verktyg.
Citera
2023-09-09, 09:41
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag håller med — om detta är tillåtet och inte går att förhindra med dagens lagstiftning så bör lagstiftningen givetvis ändras. Inte svårare än så egentligen.

Jag antar att skolan har en skyldighet att erbjuda utbildning. Men varför kan de inte låta bara eleven gå kursen isolerat och ensam i ett separat i ett eget rum? Finns det inte material redo för det så kan man ju slänga in en webbkamera i rummet.

Vet inte hur lagarna ser ut, men jag utgår utifrån att de övervägt det. Men vore intessant stt få läsa vilka paragrafer som förhindrar det.

Jag har för mig att jag nyligen läste en nyhet om att skolor ska få tillåtelse att flytta mobbare till andra skolor (snarare än deras offer). Kan man inte göra samma sak här? Lär väl finnas skolor i någon kommun i närheten

Jag hittar dock ingen sådan nyhet så jag antar att jag lika väl kan ha drömt det

———

INB4: ”Jag råkar hålla med studenten i den här specifika frågan! Alltså är det alltid jättebra att agera på ett sätt som får detta resultatet och ingenting får förändras!

Till dig ber jag dig tänka ur fler perspektiv. Använd hjärnmaskinen och försök föreställa dig att studenten istället hade motiv som inte stämmer överens med dina åsikter.

Det handlar alltså om en princip. Som TS skrev - är det rimligt och önskvärt att elever ska kunna trakassera sina lärare till den grad att läraren sjukskrivs och halva klassen hoppar av som i detta fallet?

På vilket sätt har Hübinette blivit trakasserad av studenten? Länka till något mer konkret än vaga påståenden från den ökänt ljugande Hübinette.

På vilket sätt har studenten mobbat andra studenter? På vad bygger du påståendet att alla som har hoppat av har gjort det på grund av studenten, då endast 10% av studenterna hade kursen som förstahandsval.

Kursen i fråga är en distanskurs genomförd på Zoom, vad menar du med att studenten ska gå isolerat och ha en webkamera i ett eget rum? Är det inte så det fungerar med distansmöte över Zoom?
Senast redigerad av Europe 2023-09-09 kl. 09:44.
Citera
2023-09-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Att han gillar att lajva journalist är en sak.
Detta handlar om en universitetskurs där han är inskriven som student.
Förstår du skillnaden?
Akademisk frihet fanns såklart inte i hans hjärta som är sargat av hans NMR sinne men för oss hederliga svenskar så finns det något som heter så och där ska man inte hålla på som denne terrorist gör.

När blir en journalist en journalist?
Blir man bara det när man skriver om ämnen som du gillar?
Världen är full av journalister som arbetat under täckmantel för att avslöja en "story"

Vad som fanns i hans hjärta kan varken du eller jag svara på eftersom ingen av oss är den personen.
Men det är lustigt att du försöker tillskriva honom en massa egna tankar och tolkningar.
Citera
2023-09-09, 10:01
Bannlyst
Den där självupptagna narcicissten verkar har förstört kursen/utbildningen inte bara för läraren, utan även för kurskamrater, syftet har uppenbart inte varit att vara där för att lära.

Det är något skumt med det här, "jag" tycker detta är dumt, för att "jag" tycker det är dumt har "jag" nu rätt att förstöra det för alla andra för "jag" har alltid rätt och tänker rätt.

narcissistisk rättshaverist som inte vet vilket forum han ska vända sig till?

Om jag går på en kurs/föreläsning, då är jag där för att lära och ta in informationen, inte för att bli statiskt i ditt journalistiklajvande...
Citera
2023-09-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
På vad bygger du påståendet att alla som har hoppat av har gjort det på grund av studenten, då endast 10% av studenterna hade kursen som förstahandsval.

På studenternas egna utsagor.

För övrigt är din siffra inte med verkligheten överensstämmande. När man söker kurser för en termin så måste de skrivas in i någon slags ordning som inte behöver vara en prioritetsordning. Om du söker 30 hp kurser för en termin så kan det vara så att du klickar i dina val i bokstavsordning eller helt enkelt den ordning de förekommer i studieplan eller liknande dokument. Någon kurs måste komma först bland alla de du söker, men det betyder inte att den är ett förstahandsval; ordningen spelar roll först om man söker till mer än 30 hp per termin. Men det har du ingen aning om studenterna som har sökt denna kurs har gjort så du kan inte dra de slutsatserna du gör helt enkelt.
Citera
2023-09-09, 10:07
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Prefekten heter Andreas Nyström och du hävdar att han är en "sojapojke"?
Vad hans namn har med det att göra förstår jag inte, det får du gärna förtydliga. Men ja, att sjukskriva sig på grund av att en elev säger taskiga saker om en tyder på att det handlar om en fjolla. Handlar det om grova trakasserier vore en polisanmälan naturligtvis varit på sin plats. Om Peterson agerar på ett sådant vis att det konkret stör undervisningen och de andra elevernas rätt till en utbildning anser jag att han bör kastas ut. Det är dock som sagt svårt att bedöma det hela då DN nöjer sig med att göra en moralisk bedömning utan att ge några exempel på vad Peterson faktiskt gjort.
Citera
2023-09-09, 10:08
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Tycker faktiskt schizoflens på ett mycket bra sätt formulerar exakt vad jag har att säga dig 45Lokar

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
När blir en journalist en journalist?
Blir man bara det när man skriver om ämnen som du gillar?
Världen är full av journalister som arbetat under täckmantel för att avslöja en "story"

Vad som fanns i hans hjärta kan varken du eller jag svara på eftersom ingen av oss är den personen.
Men det är lustigt att du försöker tillskriva honom en massa egna tankar och tolkningar.

Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Den där självupptagna narcicissten verkar har förstört kursen/utbildningen inte bara för läraren, utan även för kurskamrater, syftet har uppenbart inte varit att vara där för att lära.

Det är något skumt med det här, "jag" tycker detta är dumt, för att "jag" tycker det är dumt har "jag" nu rätt att förstöra det för alla andra för "jag" har alltid rätt och tänker rätt.

narcissistisk rättshaverist som inte vet vilket forum han ska vända sig till?

Om jag går på en kurs/föreläsning, då är jag där för att lära och ta in informationen, inte för att bli statiskt i ditt journalistiklajvande...
Citera
2023-09-09, 10:19
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Vad hans namn har med det att göra förstår jag inte, det får du gärna förtydliga. Men ja, att sjukskriva sig på grund av att en elev säger taskiga saker om en tyder på att det handlar om en fjolla. Handlar det om grova trakasserier vore en polisanmälan naturligtvis varit på sin plats. Om Peterson agerar på ett sådant vis att det konkret stör undervisningen och de andra elevernas rätt till en utbildning anser jag att han bör kastas ut. Det är dock som sagt svårt att bedöma det hela då DN nöjer sig med att göra en moralisk bedömning utan att ge några exempel på vad Peterson faktiskt gjort.

Du vet alltså vem som tagit initiativet till sjukskrivningen.
Att det är herr Hübinette och inte herr Nyström?
Jag vet inte men du vet uppenbarligen och därför kallar du honom fjolla, klassisk självspegling.
Nu är det så att det är en distanskurs där tanken var Zoomföreläsningar där elever också ställde frågor osv.. men det gick inte då studenter inte kände sig säkra på att de inte blev avfilmade samt läraren var osäker på om det skulle publiceras vad läraren sa.
Att en pojkspoling tror han är Günther Wallraff och förstör undervisningen på ett svensk universitet är en skandal. Finns inget journalistiskt i att förstöra undervisning på detta sätt.
Det handlar bara om att herr Hübinette inte vill ha med snorungen att göra så han griper efter halmstrån och förstör för andra studenter, för universitetet och i förlängningen det fria skolväsendet och samhället.
Citera
2023-09-09, 10:33
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
På studenternas egna utsagor.

För övrigt är din siffra inte med verkligheten överensstämmande. När man söker kurser för en termin så måste de skrivas in i någon slags ordning som inte behöver vara en prioritetsordning. Om du söker 30 hp kurser för en termin så kan det vara så att du klickar i dina val i bokstavsordning eller helt enkelt den ordning de förekommer i studieplan eller liknande dokument. Någon kurs måste komma först bland alla de du söker, men det betyder inte att den är ett förstahandsval; ordningen spelar roll först om man söker till mer än 30 hp per termin. Men det har du ingen aning om studenterna som har sökt denna kurs har gjort så du kan inte dra de slutsatserna du gör helt enkelt.

Kan du länka till något där samtliga avhoppade studenter påstår det?

Och citera om det är en låst artikel.
Senast redigerad av Europe 2023-09-09 kl. 10:36.
Citera
2023-09-09, 11:01
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Du vet alltså vem som tagit initiativet till sjukskrivningen.
Att det är herr Hübinette och inte herr Nyström?
Jag vet inte men du vet uppenbarligen och därför kallar du honom fjolla, klassisk självspegling.
Läser du det igen, samt mitt föregående inlägg, ser du kanske att jag skriver att det är svårt att säga någonting säkert utan konkreta exempel.
Citat:
Nu är det så att det är en distanskurs där tanken var Zoomföreläsningar där elever också ställde frågor osv.. men det gick inte då studenter inte kände sig säkra på att de inte blev avfilmade samt läraren var osäker på om det skulle publiceras vad läraren sa.
Mig veterligen är det inte tillåtet att spela in sådant och publicera materialet utan samtycke från de medverkande. Men det handlar alltså om en faktiskt handling då. Att de är rädda för att det ska hända är en annan sak.
Citat:
Att en pojkspoling tror han är Günther Wallraff och förstör undervisningen på ett svensk universitet är en skandal. Finns inget journalistiskt i att förstöra undervisning på detta sätt.
Än så länge lyser emellertid exemplen på hur han stört undervisningen med sin frånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in