• 1
  • 2
2023-09-07, 22:56
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Det r augusti. Jag har precis brjat 4:an. Jag cyklar hem frn skolan, slnger cykeln p uppfarten, lser upp drren. Hall? Morsan och farsan r fortfarande p jobbet. Jag glider in i kket fr att gra lite mellis: skogaholmslimpa, kollosalt med smr och en skiva ost som sedan doppades i Oboy framfr tv:n lirandes Halo 3.

Hur sg ditt scenario ut och vad t du?
Senast redigerad av hejpadigdu1 2023-09-07 kl. 23:08.
Citera
2023-09-07, 23:00
Medlem
Det var nog samma hr, med Skogaholms och ost p de mackorna och Oboy till det.
I bland kunde jag skra en bit av korven ocks, ta kall och ha p lite senap.
Sedan kom mamma hem och lagade maten❤️
Citera
2023-09-07, 23:02
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Det r augusti. Du har precis brjat 4:an. Du cyklar hem frn skolan, slnger cykeln p uppfarten, lser upp drren. Hall? Morsan och farsan r fortfarande p jobbet. Du glider in i kket fr att gra lite mellis.
Vad blir det?

Sjlv blev jag skogaholmslimpa, med smr och ost som sedan doppades i Oboy framfr tv:n lirandes Halo 3.

Jag gr om senariot till mitt.
Jag kommer hem frn skolan, mor str p balkongen och vinkar, hon lagar middag och vi ter. Hon har tre rtter jag minns vl.
Hennes ugnspankaka med bacon och sylt. Eller hennes ngot syrliga kttfrsss med grovt krossade tomater som gav tuggmotstnd. Eller den klassiska kotletten med skyss som man mosade ned potatisen i och fick hmta en sked i ldan fr att srpla i sig det sista.
Vilka minnen.
Vilka smakminnen. Tack fr trden, fr ta och ringa mor imorgon.
Citera
2023-09-07, 23:05
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag gr om senariot till mitt.
Jag kommer hem frn skolan, mor str p balkongen och vinkar, hon lagar middag och vi ter. Hon har tre rtter jag minns vl.
Hennes ugnspankaka med bacon och sylt. Eller hennes ngot syrliga kttfrsss med grovt krossade tomater som gav tuggmotstnd. Eller den klassiska kotletten med skyss som man mosade ned potatisen i och fick hmta en sked i ldan fr att srpla i sig det sista.
Vilka minnen.
Vilka smakminnen. Tack fr trden, fr ta och ringa mor imorgon.
Smart med eget scenario, formulerade om trdstarten.
Citera
2023-09-07, 23:19
Medlem
jjujjus avatar
Jag kommer hem, skriker hll kften och smller igen drren och spelar Sims 2 i fem timmar i strck, morsan skriker nu r det mat fr tredje gngen och att maten kommer bli kall! Efter mnga om och men s skyndar jag mig till kket, ter p tre minuter och tuggar knappt maten och skljer ner med ett stort glas mjlk sen tillbaka till datorn.

Vad kan jag ha tit? Allt frn potatisbullar med lingon till spaghetti med kttfrsss men alltid mjlk till maten. lskade mjlk!!! Nu ska jag dricka mjlk bara fr de..
Citera
2023-09-07, 23:43
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Det r augusti. Jag har precis brjat 4:an. Jag cyklar hem frn skolan, slnger cykeln p uppfarten, lser upp drren. Hall? Morsan och farsan r fortfarande p jobbet. Jag glider in i kket fr att gra lite mellis: skogaholmslimpa, kollosalt med smr och en skiva ost som sedan doppades i Oboy framfr tv:n lirandes Halo 3.

nnu en sn dr trd som inte handlar om ngot fenomen i strsta allmnhet som ska diskuteras, och inte ngon kndis, utan det r jag som ska diskuteras.

Det knns mrkligt p ett anonymt forum, d allt snt hr gr att lgga pussel med, fr att gissa var folk bor, hur gamla de r, vad de jobbar med, osv.

Men ok, jag bjuder p denna. Brdkaka, tjock, typ 30 cm i diameter, som prickats med brdprickaren.
https://files.ifokus.se/u2/2517c4fa6...a58501fe/1280/
Citera
2023-09-07, 23:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Ser framfr mig hur unge herr hejpadigdu1 doppar ostskivorna i o'boypulver inna han lgger dem p mackan.... Eller var det ett syftningsfel?

En smak jag minns r Hemglass Sundborn gammaldags vanilj. En annan r ntcreme i liten plastfrpackning. Bda fick man kpa fr lilla veckopengen. Ibland fick man pengar till glass frn Hemglass fr familjen. Minns ngon favoritfrpackning dr isglasspinnarna alla smakade som djupfryst brsaft.

Sen minns jag tre, fyra mycket tydliga, goda dofter - men de r fr personliga att bertta om och knutna till frldrarnas yrken etc.
Citera
2023-09-08, 00:05
Medlem
peergs avatar
Snabbmakaroner med bacon, ketchup och rivosto. Serverades minst en gng i veckan. ven morsans 'risotto' som bestod av diverse kttrester, stekt lk, grna rter och kokt ris blandat. Naturligtvis ketchup till detta ocks.

Samt puffat ris, skivad banan och mjlk till mellis.
Citera
2023-09-08, 00:22
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Jag skulle nog ocks sga att min barndom smakar just OBoy, trots att jag var barn p stenldern. Nr jag kom hem frn skolan och frldrarna fortfarande arbetade stekte jag ofta fattiga riddare som jag skljde ner med ett glas OBoy medan jag ivrigt lste mina serietidningar, som sedan illa kvickt byttes ut mot lxboken s fort far kom hem. En kexchoklad eller kokosboll p helgerna, ibland fanns det saft men nstan aldrig lsk eller stora gottispsar. Samhllet hade d en helt annorlunda instllning till mat; maten kretsade kring mnniskans liv och inte tvrtom.

Var frtjust i ett tuggummi som hette Bugg. Det var skrikrosa, vilket var lite ballt p den tiden. Maten var dessvrre rtt dyster, tyckte jag redan d. Potatis och kasslergratng, kalops och liknande beiga anrttningar var vanligt. Kunde fr all del vara gott, men tradigt i lngden. Smrgstrta och liknande kalasmat sg man fram emot. Drog nog en lttnadens suck nr pizzan introducerades som vardagsmat ngra r senare, var fortfarande barn d. Och nr sushin kom var jag helnjd, men d var jag nog redan vuxen.
Citera
2023-09-08, 00:25
Medlem
litenbokstavs avatar
jag drack mycket O'boy p den tiden, och kkade ocks en del skogaholmslimpa som ngra redan nmnt
Citera
2023-09-08, 00:25
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
nnu en sn dr trd som inte handlar om ngot fenomen i strsta allmnhet som ska diskuteras, och inte ngon kndis, utan det r jag som ska diskuteras.

Det knns mrkligt p ett anonymt forum, d allt snt hr gr att lgga pussel med, fr att gissa var folk bor, hur gamla de r, vad de jobbar med, osv.

Men ok, jag bjuder p denna. Brdkaka, tjock, typ 30 cm i diameter, som prickats med brdprickaren.
https://files.ifokus.se/u2/2517c4fa6...a58501fe/1280/

Ja, Henriko, folk kommer kunna lista ut vad jag heter och bor fr att jag t skogaholmslimpa till mellis. #idiot.
Citera
2023-09-08, 00:30
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ja, Henriko, folk kommer kunna lista ut vad jag heter och bor fr att jag t skogaholmslimpa till mellis. #idiot.

Nej. Knappast. Men om du lser vad jag faktiskt skrev s kanske du begriper, eller kanske inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in