• 1
  • 2
2023-09-07, 19:22
Medlem
Hej,

Vill helst inte hamna i denna situation men skulle jag göra det, hur kan jag låna 200k med följande förutsättningar?

Bruttolön: 36k
Jobbar inom vården
Inneboende, betalar 0 kr i hyra
Har CSN-lån, inga andra lån

Ej lånat via förmedlare i 1 år nu.

Har pågående ansökan via Lendo. Endast 1 erbjudande hittills som är väldigt dåligt - 150k, kräver medsökande och 30 % ränta, vädigt pinsamt att be någon annan om detta.

Började jobba förra året i juli. Innan detta CSN. Så skattat inkomst förra året är ca 150k. Är detta kanske anledningen till få erbjudanden?

Vad bör jag göra? Annan förmedlare? Lån via förmedlare som ej tar UC? Tacksam för steg-för-steg-förfarande för 200k, räntan blir oviktig, viktigast är att inte ha någon medsökande.

MVH,
Citera
2023-09-07, 19:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Alla långivare har börjat dra öronen åt sig, nu krävs mkt mer för större lån.
Citera
2023-09-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf92
Lån via förmedlare som ej tar UC?
Kan inte tänka mig att någon lånar ut 200k, utan att ta uc.

Som tidigare skrivits i tråden, bankerna är nog betydligt hårdare i dag.
Citera
2023-09-07, 19:52
Medlem
Denoms avatar
Fråga familj och vänner om det är någon som vill låna ut.
Citera
2023-09-07, 19:57
Avstängd
Citat:
Hej,

Vill helst inte hamna i denna situation men skulle jag göra det, hur kan jag låna 200k med följande förutsättningar?

Bruttolön: 36k
Jobbar inom vården
Inneboende, betalar 0 kr i hyra
Har CSN-lån, inga andra lån

Ej lånat via förmedlare i 1 år nu.

Har pågående ansökan via Lendo. Endast 1 erbjudande hittills som är väldigt dåligt - 150k, kräver medsökande och 30 % ränta, vädigt pinsamt att be någon annan om detta.

Började jobba förra året i juli. Innan detta CSN. Så skattat inkomst förra året är ca 150k. Är detta kanske anledningen till få erbjudanden?

Vad bör jag göra? Annan förmedlare? Lån via förmedlare som ej tar UC? Tacksam för steg-för-steg-förfarande för 200k, räntan blir oviktig, viktigast är att inte ha någon medsökande.

MVH,

Hur mycket har du sedan tidigare i lån?
Citera
2023-09-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hur mycket har du sedan tidigare i lån?

Har aldrig haft något annat lån än CSN.

Tidigare prövat låneförmedlare men blev inte nöjd med erbjudandena så beslöt för att vänta 1 år innan nytt försök.
Citera
2023-09-07, 20:01
Medlem
Har du inga betalningsanmärkningar så är det väl bara välja vilken bank som helst och ansöka om blancolån?
Citera
2023-09-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Har du inga betalningsanmärkningar så är det väl bara välja vilken bank som helst och ansöka om blancolån?
jo men frågan är vad det optimala förfarandet är? Låneförmedlare? Individuella banker? Kreditscore påverkas ju negativt med varje ansökan så man har inte hur många försök som helst
Citera
2023-09-07, 20:08
Medlem
Citat:
jo men frågan är vad det optimala förfarandet är? Låneförmedlare? Individuella banker? Kreditscore påverkas ju negativt med varje ansökan så man har inte hur många försök som helst

Jag skulle föreslå ICA-banken, bör få ca 8-8,5% ränta. Besked direkt.
Citera
2023-09-07, 20:23
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Har aldrig haft något annat lån än CSN.

Tidigare prövat låneförmedlare men blev inte nöjd med erbjudandena så beslöt för att vänta 1 år innan nytt försök.

Nu blev jag nyfiken.
Du är tydligen inte i akut behov av pengarna, du tjänar 36k i månaden och har ingen hyreskostnad för ditt boende?
Borde du inte ha kunnat spara ihop en majoritet av de där 200k under året som gått, eller är det något du utelämnat i trådstarten?
Citera
2023-09-07, 20:41
Medlem
Kolla på utländska banker.
Fick själv lån på 150k av en som hjälpte mig med ansökan online.
Sök och du skall finna tror jag.
Citera
2023-09-07, 20:42
Medlem
mr.Floppys avatar
Hur kan du inte ha 200k sparat när du tjänar 36k brutto och har 0 kr i hyra?

Du verkar ju tyvärr vara en ekonomisk idiot, så det är nog därför ingen vill låna ut till dig.

Avstå lån, du har ju drömläge att bygga en ordentlig förmögenhet med de förutsättningar du har!

Läs på lite, starta till exempel på https://rikatillsammans.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in