2023-09-11, 22:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är intressant att ta del av DN, TV4 og Svt bevakning o vinkling av det hela. O sedan lyssna på den ”högerextrema” spelivinken Christian Peterson egen beskrivning av det som skett. Ord står mot ord.

https://swebbtv.se/w/qwPjHg23og1z6tM98Wveii
Citera
2023-09-11, 22:31
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad jag förstått så är han lingvistiker, med examen i iriska och disputerat i koreanska språket och kultur. Så om han varit docent i språk så hade det väl inte varit konstigt. Dock så är han docent i interkulturell pedagogik, något som han inte verkar ha någon som helst utbildning i.

Men visst är det konstigt att extrema vänsterpersoner som Andreas Malm, Tobias Hübinette och Henrik Arnstad lyckas få positioner inom akademin.
Min pappa var tvungen att följa sitt ämnesområde för att kunna bli Docent i samma ämnesområde. Annars skulle han behövt att Doktorera i något annat ämnesområde också, för att på det viset bli Docent i det andra ämnesområdet.

Förresten är titeln "Professor" bara en tjänstetitel, utan formella krav alls på utbildning. Den högsta utbildningstiteln i Sverige, är såvitt jag vet, "Docent"

Således kan det finnas många "Professorer" i Sverige med samma utbildning som en städare, eller golvkosmetolog.
Senast redigerad av Knivur-273 2023-09-11 kl. 22:41.
Citera
2023-09-11, 22:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Vad borde göras åt kurser med TH?

Visst vore det bra om flera som är kritiska mot dylika kurser söker in på dessa. Tänk om det skulle finnas 20-30 kritiska personer på TH:s kurser.

Håller med. Det är dagsatt titta på vetenskapen bakom kurser som ”Feministisk postkolonialism och kritiska rasstudier”. Og den verifierade fakta som bygger idén om att vita människor, främst män, innehar en skuld mot andra och att de per definition är rasister bara genom sin ”vithet”.
Citera
2023-09-11, 22:48
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Vad jag förstått så är han lingvistiker, med examen i iriska och disputerat i koreanska språket och kultur. Så om han varit docent i språk så hade det väl inte varit konstigt. Dock så är han docent i interkulturell pedagogik, något som han inte verkar ha någon som helst utbildning i.

Men visst är det konstigt att extrema vänsterpersoner som Andreas Malm, Tobias Hübinette och Henrik Arnstad lyckas få positioner inom akademin.
Googla "den långa marschen genom institutionerna".
Citera
2023-09-11, 23:08
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:

Vet inte vilka de personerna är, men angående det du sa om
akademin så är den nästan uteslutande progressiv woke idag. Särskilt humaniora, men även natur och teknik är mer och mer så. Det är ingen hemlighet. Det är väldigt sällan du träffar en professor som basunerar ut konträra åsikter mot det alla "skall tycka. " Det säger tom. de lärare som tycker i linje med det som "gäller".
Om det osagda överenskomna är att det spatserar gröna zebror på avenyn så är det det alla skall tycka.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-09-11 kl. 23:40.
Citera
2023-09-11, 23:23
Medlem
Manginazs avatar
Hur mår vår lille vän Tobias då?
Visar han några livstecken på twitter?
Citera
2023-09-11, 23:31
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag har inget alls emot asiater, men Tobias Hübinette, verkar vara väldigt svårt störd och potentiellt farlig för allmänheten.

Tingsrätten har ju för fan dokumenterat att han är "Mentalt instabil", dvs. mentalt störd.

Själv har jag en självförsvarsförmåga, "så ge dig icke på mig", som Marve Fleksnes sade till sjuksköterskan i fyllan, när hon frågade om han var gift. I Sketchen.
Senast redigerad av Knivur-273 2023-09-11 kl. 23:39.
Citera
2023-09-12, 00:06
Medlem
Skrämmande hur folk har fortsatt att ge sig på den sjukskrivne Tobias Hubinette. Beklagligt att man sparkar på och tillfogar sår på en som redan ligger ner.

Om han kommer tillbaka i framtiden med fortsättningen av kursen eller om det i stället blir med en ny kurs nån gång, tvingas han sannolikt för att kunna genomföra och slutföra en sådan ha helt andra förutsättningar för deltagande på kursverksamheten. Kanske att en ny premiss både har utrymme för att kunna gallra störande eller försvårande element före kursstarten och efter att kursen kommit igång.
Inte rimligt att det som skedde i samband med kursen i Karlstad ska kunna ske.

Tobias Hubinette har aldrig varit rädd för att bli granskad på ett seriöst sätt.
Citera
2023-09-12, 00:08
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Hur mår vår lille vän Tobias då?
Visar han några livstecken på twitter?

För 15 timmar sedan retweetade han judinnan Isobel Hadley-Kamptz som klagar på att Elon Musk inte tolererar den judiska organisation ADL som vill tysta alla som säger något kritiskt om judarna.

https://twitter.com/isobelsverkstad/...19095775588657

Han är inte dum Tobias. Han vet att stoppar han sin lilla tunga tillräckligt djupt i juderöven så kommer han alltid ha en beskyddare.
Citera
2023-09-12, 00:14
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är intressant att ta del av DN, TV4 og Svt bevakning o vinkling av det hela. O sedan lyssna på den ”högerextrema” spelivinken Christian Peterson egen beskrivning av det som skett. Ord står mot ord.

https://swebbtv.se/w/qwPjHg23og1z6tM98Wveii

Fast ord står inte mot ord. Tobias har kokat ihop en lögn att Christian har saboterat hans kurs men ingen av oss har fått reda på hur. Det är en lögn och hade Tobias haft ett minsta uns av bevis så hade han med all sannolikhet delgivit oss den på hans blogg, twitter eller i TV4 eller i DN.

Han har fått ljuset riktat mot sig många gånger men ända bara svarat svepande; trakasserad - hur?, Christian har saboterat - hur?

Det är lögnen som är deras främsta vapen.
Citera
2023-09-12, 00:29
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Fast ord står inte mot ord. Tobias har kokat ihop en lögn att Christian har saboterat hans kurs men ingen av oss har fått reda på hur. Det är en lögn och hade Tobias haft ett minsta uns av bevis så hade han med all sannolikhet delgivit oss den på hans blogg, twitter eller i TV4 eller i DN.

Han har fått ljuset riktat mot sig många gånger men ända bara svarat svepande; trakasserad - hur?, Christian har saboterat - hur?

Det är lögnen som är deras främsta vapen.

EXAKT så är det!
Mest bedrövligt och skrattretande av allt är att media framför våra ögon fabulerar och vinklar allt i sann röd/grön-geggig anda.

Kan inte folk bara börja tänka själva och sluta upp med att låta fantasin överträffa verkligheten gång på gång?!

Ska man behöva ägna hela sitt liv åt att motverka denna fars?
Citera
2023-09-12, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Vi har en långtgående yttrandefrihet i det här landet som innebär att det är möjligt att bete sig på ett sätt som är synnerligen olämpligt och obehagligt för andra utan att kunna fällas för det. Så även om Christian är över gränsen för vad som är normalt och tillhör normalt hyfs så verkar det inte (ännu) bedömas vara olagligt.
Det borde ju inte vara några problem då att länka dessa synnerligen olämpliga och obehagliga inlägg? Jag har själv varit inne och försökt leta på vederbörandes twitter men hittar inte annat än lite öknamn som sensei och antivit rasist samtidigt som han friskt citerar alla Hubbes mer eller mindre bisarra uttalanden genom åren. Dylikt är nog ungefär vad man får förvänta sig som en mästrande extremistforskaraktivist. Skulle det vara något jag missat så tar jag dock gärna detta till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in