Citat:
1. Jo. Det är väl bra om folk får studera det de vill. Jag noterade bara att det är en kurs som inte verkar intressera så många.
2. Ganska mycket faktiskt.
3. Jag tycker inte någon ska trakassera sina studiekamrater, oavsett bevekelsegrund och politisk tillhörighet. Om en student gör det kan (och bör) den stängas av, som du säkert vet.
Universitetet verkar inte anse att det finns anledning till det i dagsläget: ”Det som hittills framkommit är dock inte grund för att pröva frågan om avstängning av nätprofilen.” (Citat från KAUs hemsida).
Men du kanske vet mer än universitetet om hur kurskamraterna blivit trakasserade?
Känner du dig lite kränkt? Ät en snickers!
2. Ganska mycket faktiskt.
3. Jag tycker inte någon ska trakassera sina studiekamrater, oavsett bevekelsegrund och politisk tillhörighet. Om en student gör det kan (och bör) den stängas av, som du säkert vet.
Universitetet verkar inte anse att det finns anledning till det i dagsläget: ”Det som hittills framkommit är dock inte grund för att pröva frågan om avstängning av nätprofilen.” (Citat från KAUs hemsida).
Men du kanske vet mer än universitetet om hur kurskamraterna blivit trakasserade?
Känner du dig lite kränkt? Ät en snickers!

Läste nog artikeln i DN innan du gjorde.
Att du avfärdar dom genom att de ska äta en Snickers om dom känner sig kränkta berättar ganska mycket om vilken sorts person du är och vilket team du faktiskt håller på i sammanhanget.
Falsk blygsamhet skiner alltid igenom förstår du.
Juridik och praktiskt liv för studenter går inte alltid ihop.
Lite som Petersons tilltag:
"I somras ansökte Tobias Hübinette om kontaktförbud gentemot Christian Peterson. I över ett års tid hade Peterson då, enligt Hübinette, bombarderat honom med sms och telefonsamtal.
Peterson har begärt ut forskarens mejl och publicerat dem på Twitter, samt skrivit en rad inlägg i sociala medier om Hübinette med återkommande anspelningar på forskarens asiatiska ursprung – emojis med sushi, buddhisttempel och uttryck som ”sensei Hübinette”. Peterson besökte även Karlstads universitet i våras för att leta efter Hübinette och filma med drönare på universitetsområdet.
Begäran om kontaktförbud avslogs i somras."
Och du vet väl att regeringen funderar på lagändringar delvis på grund av nassepojkens härjningar.
https://www.dn.se/sverige/regeringen...tning-pa-gang/