Peterson ".. har valt att gå kursen för att – som han själv säger – granska den och även läraren (Tobias Hübinette). Målet är någon form av dokumentär/nätvideo om Tobias och om kursen. Nätprofilen är mycket aktiv i sociala medier där han skriver nedsättande om kursen, kursens studenter och om Tobias”.samt Twitter-kanalen som tydligtvis drivs av Peterson, där han deklarerar sin inställning till Hubinette och kursens innehåll redan innan han påbörjat kursen:
"I höst ser jag fram emot att bli lärljunge hos den anti-vita rasisten sensei-@TobiasHubinette vid Karlstads Universitet som ska lära mig mer om 'vithet' och upplevd 'rasism'."Visar extremt tydligt på ett drypande förakt mot såväl kursen, universitetet, kursens studenter och dess tilltänkta innehåll. Peterson går inte kursen för att han är intresserad av att lära av kursens innehåll. Det vore smått makabert att betrakta en ung 21-åring utan journalistisk bakgrund, med tydliga sympatier till Sveriges största och kanske mest våldsbejakande höger-extrema förening (Peterson är väl känd för offentliga förintelseförnekelseer m.m.) som en opartisk och moget granskande informationskälla.
"I en artikel publicerad i Newsmill den 21 september 2011 uttryckte Hübinette en önskan att förinta svenskar ... "
"Senare under året kommer jag att släppa ett längre personporträtt där jag granskar Tobias Hübinettes vänsterextrema historia .."
"Idag påbörjade jag min kurs i "ras och vithet" hos vänsterextremisten och den antivita rasisten Tobias Hübinette vid Karlstads Universitet."
"Nu har rasisten och vänsterextremisten @TobiasHubinette
sjukskrivit sig själv från kursen 'ras och vithet' för att slippa bli granskad av mig... "
De som lurar i skuggorna har allt att dölja!"
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106