2023-09-08, 18:24
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdad
Ett annat intressant uttalande av Tobias Hübinette är följande:

"Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!"
(Creol, nr. 1/1996)

Är det inte lite väl magstarkt till och med för er vänsterextremister att försvara folkmordskinesen?
Det lustiga är inte att han uttalat sig på det sättet tidigare, utan att han fortfarande står fast i dessa åsikter även idag utan att det påverkar hans möjlighet att röra sig fritt eller ens verka i akademiska sammanhang.
Citera
2023-09-08, 18:29
Medlem
Elon-Fiskes avatar
I vilka arbeten går det att sjukskriva sig utan att vara sjuk?

För mig låter det som nån form av försäkringsbedrägeri?

Eller är det bara så att arbetsgivaren som står för de första 14 dagarna som kan tillåta detta?

Sen krävs det ju läkarintyg och hur lätt är det att få om man tidigare hävdat att man inte är sjuk?

Vilka krav finns det på skolor och universitet på att följa normala regler för sjukskrivning?
Citera
2023-09-08, 18:34
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist

För det första finns det ingen mänsklig samvaro, samhälle eller samverkan nånsin, som aldrig upplevt brottslighet. Menar du verkligen allvar? eller har du rökt nåt ovanligt starkt?
Om du tar Sveriges officiella brottsstatistik från SCB, lyfter in den i MS Excel, och sparar ut dom siffrorna som en grafisk bild, så är relationen till befolkning och brottslighet mellan 1940-2021 såhär: https://tempfile.io/en/hA2TysiPlfGOX8q/preview

SCB förnekar att "brottslighet var i stort sett obefintlig i Sverige innan 1960-talet".
Vad får dig att påstå det du säger?
Är det "en genetisk grund" att vår befolkningssammansättning alltid förändras? På Vikingatiden invandrade folk från nuvarande Ryssland och Östeuropa, under 1400-talet var en tredjedel av borgarna i Stockholm holländare och tyskar, osv osv osv. Ända sen minst 1928 har Sveriges invandring varit högre än utvandringen, och en stor betydelse för det är de mer tillgängliga resmöjligheterna med båt och även flygplan. Ökningen av flygtrafik går nästan hand i hand med en del utomskandinavisk invandring. Finnar, med deras brokiga etniska rötter, har invandrat i stora mängder till Sverige sen långt innan Finland existerade som självständig nation, finns troligen nära 1 miljon människor med finskt modersmål i Sverige idag. Vår befolkningssammansättning har alltid varit i ständig förändring.

Man kan hävda mycket, men det är ungefär lika lätt för dom att belägga, som att homosexualitet är en sjukdom eller har mentala eller fysiska, eller ens ärftliga förtecken. Det går inte. Beteende sitter inte i hudfärgen. Hade det gjort det, så hade inga ljushyade personer kunnat bete sig lika illa- eller långt värre än några menar att mörkhyade gör, och mörkhyade hade inte heller kunnat bete sig lika gott eller långt bättre än många ljushyade gör.
Många här på Flashback anser att ökad invandring har lett till högre brottslighet och otrygghet, och de föreslår genetiska förklaringar som en koppling till detta fenomen.

Citat:
Staten, är vi. Det är folket som röstar för den generella politiska inriktningen Sverige ska ha. Politiker är ett yrke, inte en annan slags människa eller en annan samhällsklass. Politiker röstar själva, har barn och hus och bil och hund som alla andra. Det är inga politiker som 'tvingar på' nånting ovanpå någon annan?
Du måste börja lära dig respektera "demokrati" som vi har i Sverige. Folk tycker olika, och många som tycker annorlunda än dig är långt mer förståndiga än att hävda att Sverige hade ingen brottslighet innan 1960, wtf?! Vad tror du isf vi hade- och skapade nya lagstiftningar hela tiden mot brottslighet för??
Det var inte normen, och har aldrig varit. Det är definitivt höger-extremt, i konventionell mening, att det är traditionell frånkoppling från den bevisliga verkligheten till att bli en önskevärlds-fantasi likt den små barn har.
Olof Palme och hans regering tog ett beslut över det vita folkets huvuden att Sverige ska bli en mångkultur vare sig svenskarna vill det eller inte. Det har han uttryckligen sagt i offentligheten.
Nu har vi en situation där vita svenskar är ca 60-70% av befolkningen, många är gamlingar som inte har någon koll på politik och röstar på sossarna för att de "alltid gjort det". Många svenskar har lagt sin röst på SD som en protest emot dessa demografiska förändringar, men de blir jämt och ständigt demoniserade av statlig media och personer som dig på internet för detta. I Kalifornien och många andra delstater i USA röstade vita nej till invandring och mångkultur men politikerna tvingade på dem detta ändå. Påtvingad bussning var inte alltid ett resultat av direkt demokratiska beslut, utan snarare en följd av federala beslut och rättsliga avgöranden. Det innebar ofta att domstolar beslutade att skolor skulle genomföra bussning som ett medel för att uppnå integration och mixning. Frågan är hur fri denna borliga demokrati vi lever i verkligen är och om folket har något att säga om detta. Jag finner det tvivelaktigt.

Citat:
Mannen
Jag orkar inte med att se läsa eller höra vita människor som försöker efterapa arabers "ey mannen" sätt att uttrycka sig. Det angår inte vita människor att efterapa oss deras beteende. Du får hålla dig saklig och akademisk när du skriver till mig.

Citat:
Milton Friedman? , all mänsklig samvaro, och alla mänskliga samhällen är 100% progressiva, aldrig statiska. Samhällen förändras ständigt, kontinuerligt, såväl kulturellt som etniskt osv och inget samhälle återvänder någonsin till ett tidigare fungerande eller stadium; lika lite som att en människa kan återvända till en tidigare ålder i sitt liv. Det går bara framåt, i konstant gradvis och mångfacetterad förändring, precis som din egen kropp gör och din mentala förändring med ålder gör.

Det säger ju sig självt, att konservatism (önskan att stanna tiden/förändringen) är en slags idé som verkligheten inte kan svara upp emot, nånsin. Höger-extremism betecknas bl.a. av tron att man kan styra över verkligheten, när alla med förstånd högre än en fiskmås förstår att vi sitter alla i passagerar-sätet.
Det är bara åka med. Livet är så, i alla avseenden. Konservativa personer är som regel livrädda för detta, och det är pga den inre osäkerheten som man vill utöva en så frenetisk kontroll över allt. Historien har väl visat oss tillräckligt många gånger var det leder nånstans?

Lyssna på höger-extremisternas favoritfilosof Charles Darwin: "De som anpassar sig efter förändrande omständigheter, kan överleva de som inte anpassar sig."

Inget av det här svamlet svarar på varför vita människor skulle vilja ha en Milton Freidmansutopi bara för att vita vill fortsätta existera i denna värld utan att reduceras till minoritet i våra egna hemländer.
Gör om, gör rätt.
Citera
2023-09-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske

Eller är det bara så att arbetsgivaren som står för de första 14 dagarna som kan tillåta detta?

Sen krävs det ju läkarintyg och hur lätt är det att få om man tidigare hävdat att man inte är sjuk?

Vilka krav finns det på skolor och universitet på att följa normala regler för sjukskrivning?

Jag kan ha fel (jag är inte akademiker) men jag tror att det går hur bra som helst att helt enkelt bestämma att kursen plötsligt är en sådan som studenterna skall klara av genom att läsa kurslitteraturen, och i övrigt fortsätta med livet som vanligt. TH behöver alltså inte sjukanmäla sig till Försäkringskassan, utan kan bara påta på med det han brukar göra.
Citera
2023-09-08, 18:40
Medlem
Citat:
Tja, deduktiva möjligheter iaf, som alla ryms inom ramen för materialet som presenterats i TS.
Man kan som sagt inte få sig nån rättvisande bild utan att få ta del av trovärdig data från hela ärendeförloppet och dess bakgrund.
Det finns ju att läsa i TS och via länkarna i TS?
T.ex. DN återger vad Karlstad Universitet säger:
Peterson ".. har valt att gå kursen för att – som han själv säger – granska den och även läraren (Tobias Hübinette). Målet är någon form av dokumentär/nätvideo om Tobias och om kursen. Nätprofilen är mycket aktiv i sociala medier där han skriver nedsättande om kursen, kursens studenter och om Tobias”.
samt Twitter-kanalen som tydligtvis drivs av Peterson, där han deklarerar sin inställning till Hubinette och kursens innehåll redan innan han påbörjat kursen:
"I höst ser jag fram emot att bli lärljunge hos den anti-vita rasisten sensei-@TobiasHubinette vid Karlstads Universitet som ska lära mig mer om 'vithet' och upplevd 'rasism'."

"I en artikel publicerad i Newsmill den 21 september 2011 uttryckte Hübinette en önskan att förinta svenskar ... "

"Senare under året kommer jag att släppa ett längre personporträtt där jag granskar Tobias Hübinettes vänsterextrema historia .."

"Idag påbörjade jag min kurs i "ras och vithet" hos vänsterextremisten och den antivita rasisten Tobias Hübinette vid Karlstads Universitet."

"Nu har rasisten och vänsterextremisten @TobiasHubinette
sjukskrivit sig själv från kursen 'ras och vithet' för att slippa bli granskad av mig... "

De som lurar i skuggorna har allt att dölja!"

Visar extremt tydligt på ett drypande förakt mot såväl kursen, universitetet, kursens studenter och dess tilltänkta innehåll. Peterson går inte kursen för att han är intresserad av att lära av kursens innehåll. Det vore smått makabert att betrakta en ung 21-åring utan journalistisk bakgrund, med tydliga sympatier till Sveriges största och kanske mest våldsbejakande höger-extrema förening (Peterson är väl känd för offentliga förintelseförnekelseer m.m.) som en opartisk och moget granskande informationskälla.
Vidare kan Peterson fortfarande rymmas inom ramen för klassiskt stalker-beteende.
Vad får dig att säga det är ett laddat ämne? Jag håller inte med om det.
Det här är ju ett tomt antagande? som inte ryms inom ramen för vad som presenterats i TS. Först säger du att folk kan ha hoppat av kursen pga kritiska frågor, och nu i nästa mening säger du att du inte vet vad som utspelat sig?

Enligt Peterson deltar han i kursen på distans, via video-länk. Vad får dig att säga - ur det tomma blå - att Peterson ens ställde kritiska frågor under kurs-mötet?

Det är NMR och deras anda som Hubinette har att göra med. Personer som dras till NMR är inte intresserade av diskussion och kritiskt tänk.
Enligt Peterson identifierade Hubinette Peterson omedelbart när Peterson kopplade upp sig mot mötet. Hubinette kände igen honom direkt på ansiktet, dvs Hubinette känner väl till nutidsextremismen och vet att Peterson är en del av den.

Om du gått kurs på universitet så vet du att föreläsningar innehåller inte mycket diskussion om ämnet. Föreläsningar handlar i första hand om att förmedla ämnet dom förevisas. Diskussion och disputation förekommer isf om kursens ämne berör just detta, eller i debattforum och möten på universiteten.
Kritiskt tänkande däremot, är ett ämnesområde för sig, som säkert inte avhandlas i en kurs kallad "Ras och vithet".

Att låta alla komma till tals, Hubinette t.ex., är en del av att uppmuntra till allmän diskussion och kritiskt tänkande. Peterson gillar helt enkelt inte vad som sägs, och kopplar uttryckligen ihop det med föreläsarens etnicitet m.m.

Jag har läst humaniora på universitet. Och skulle säga att den politiska mitten bland studenter och föreläsare ligger mellan S och V. De få som röstade på C eller L var alltså högerextrema (jag tillhörde den gruppen). Någon som röstade M eller SD märkte jag inte av.

Vi som var lite lätt höger ansåg till exempel att det inte ALLTID är samhällets fel att det finns könsskillnader.

Men annars var det de som var mest vänster som hördes mest. Vänster i detta fall innebar att de var marxister, anarkister eller radikalfeminister som ansåg att våld kan vara befogat för att bekämpa och förändra det patriarkala och rasistiska samhället. Och föreläsarna var alltså ungefär i samma spännvidd: från de rena Marxdyrkarna till motsvarande socialdemokrat.

Det är nog där skon klämmer för en sån som Hubinette. De har aldrig behövt höra några motargument. De lever i en bubbla och kan inte handskas med personer som inte håller med om deras intersektionella klassanalyser och Foucaults maktstrukturer.

Trots allt har CP inte gjort något som stört undervisningen. Vad hände med allas lika värde? Har inte personer med bakgrund inom NMR rätt läsa på universitetet?
Citera
2023-09-08, 18:44
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det lustiga är inte att han uttalat sig på det sättet tidigare, utan att han fortfarande står fast i dessa åsikter även idag utan att det påverkar hans möjlighet att röra sig fritt eller ens verka i akademiska sammanhang.
Har för mig att Hubinette blev mobbad och hotad av blattar för npgra år sedan.
Citera
2023-09-08, 18:52
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Är inte insatt i saken, men enligt den beskrivning TS gör så verkar ju Christian Peterson vara en rättshaverist och halvgalning. Snubben verkar ju närmast manisk... Psykiska problem, labil?

Förstår om Hubinette inte orkar med skiten.. Jag gillar inte heller Hubinettes åsikter, men Christian verkar ju inte riktigt frisk. Såg honom bli intervjuad i TV, han beter sig inte normalt.

Det är Christian som blivit attackerad av vänsterextremister. Bla har de kastat in rökbomber i hans hem där hans lillasyster låg och sov. Anledningen är för att Christian gräver i vänsterextremism. Det är hans "brott".

Det är Tobias Hübinette som brutit sig in hos sin exfru och eldat. Det är Tobias Hübinette som smetat ketchup på sin egen röv och fotograferat och påstått att han blivit misshandlad. Det är Tobias Hübinette som eldat i folks brevinkast. Det är Tobias Hübinette som fått genomgå TVÅ stycken rättspsykiatriska undersökningar.

Vem är det som är instabil nu igen?
Citera
2023-09-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det beror väl på om dom granskar eller trakasserar? En viss skillnad på begreppens innebörd.

När Expressen (vänstern) knackar på hos privatpersoner och vill ställa dom mot väggen, är det trakasseri eller granskning?

När högern knackar på hos Robert Aschberg för att ställa han mot väggen och hans fru i princip mordhotar han som knackar på och ställer frågor, trakasseri eller granskning?
Citera
2023-09-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Nä, att en som uppmanar och verkar för folkmord på svenskar, både uppmuntras och får vara kvar i landet, det är ett tecken på hur svenska samhället har blivit.

Hur skall en människa agera om man bjuder in någon till sitt hem och denne stannar kvar och lägger all sin tid på att få dig och din familj dödad?

Hur skall man agera mot denna person?
Hur skall man agera mot dom som sponsrar och uppmuntrar denna person?
Jag vet inte om du misstolkade min kommentar men min kommentar var en kritik mot hur svaga och konflikträdda Hübinette och hans elever (och svenskar i allmänhet) är, inte mot Christian. Jag har ingen stark åsikt om den killen för jag har inte hört talas om honom förrens nu.
Citera
2023-09-08, 18:58
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumlee
Vilken rasistisk idiot du är.

Hur menar du? Du blandar inte ihop mig med den psykiskt instabile koreanen som uttryckt hat och önskan om att vi européer ska förintas och som nu håller låda på ett av våra universitet där han får betalt för att sprida sitt hat mot oss svenskar?
Citera
2023-09-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske

Han är nog rik, tjänar säkert 50 k i månaden.
Tar väl tjänst ledigt. För som du säger så
krävs det läkarintyg, och han är inte sjuk
Citera
2023-09-08, 19:04
Medlem
Att granska Hübinettes indoktrinering var ju en bra idé.
Men att göra allt ogjort genom att uttrycka sig och bete sig idiotiskt var ju mindre smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in