2024-01-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Det är mycket kvar av säsongen, mycket kan hända men just nu så är Växjö bästa laget i SHL utan snack, det är bara att erkänna för alla lags supportrar. Vilket lag kan just nu kan vinna bäst av sju mot Växjö tror ni? Jag ser Luleå eller möjligtvis Leksand som vi kan ha svårast för.

Just nu är alla chanslösa, men kan se annorlunda ut om 2 månader när det ska avgöras. Nu handlar det bara om trimma spelet och att skaffa sig hemmafördel. Något av lagen som slutar 1, 2 eller 3 har goda chanser på guld.
Citera
2024-01-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Ok... Du säger det ja...

Om det nu var ett sånt regelvidrigt överfall (som jag iof bara sett några Leksand-fans påstå ) varför blev det inte 5+20? Vart är anmälan till disciplinnämnden? Ingen avstängning och inga böter... Hade nån fler än ni och domarna tyckt det du påstår är jag ganska säker på att disciplinnämnden tagit upp situationen med följande avstängning + böter. Men så skedde uppenbarligen inte...

Caito söker situationen när han medvetet skiter i att ta emot tacklingen på ett vettigt sätt och får med sig 5min pp. Det jag tror svider mest för er är att med ledning och pp resten av matchen så går Luleå in och nätar i boxplay och sen vinner matchen. Jag förstår att det känns surt men det är bara att ta nya tag.

Sen angående kritiken mot Luleås publik osv kan man ju inte annat än hånskratta åt när man läser vad som skrivs här inne. Hyckleriet finner inga gränser så det blir inget annat än en bautasten i glashuset

Det blev 5 minuter efter granskning. Han har ingen anledning att gå in med den kraften. Hade den varit okej hade dom inte ens tagit 2 min

Luleå är ett äckligt lag. Publiken och Shinimin är av samma skrot och korn. 100% match.
Citera
2024-01-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Just nu är alla chanslösa, men kan se annorlunda ut om 2 månader när det ska avgöras. Nu handlar det bara om trimma spelet och att skaffa sig hemmafördel. Något av lagen som slutar 1, 2 eller 3 har goda chanser på guld.

Leksand är seriens bästa lag sista 25 matcherna, det med seriens sämsta PP. Snacka om sparkapital. Sen är 3-4 toppspelare borta i princip hela tiden. Det kom en plump mot Växjö, man skakar av sig det och vinner 2 raka. Topplagsbeteende
Citera
2024-01-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esdorf19
Leksand är seriens bästa lag sista 25 matcherna, det med seriens sämsta PP. Snacka om sparkapital. Sen är 3-4 toppspelare borta i princip hela tiden. Det kom en plump mot Växjö, man skakar av sig det och vinner 2 raka. Topplagsbeteende
Tycker Växjö överglänser Leksand med råge. Finns inget jämnare och stabilare lag än Växjö, tyvärr. De är ju knappast roliga att titta på för en neutral åskådare. Leksand spelar med lite mer fart och fläkt, lite roligare att titta på. Men de är absolut inte bättre än Växjö.

De jag kan se rubba Växjö är egentligen Färjestad, Frölunda eller Skellefteå. OM de toppar formen rätt.
Citera
2024-01-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
"Styrelsens beslut att sparka Cam och Chris Abbott var ett mycket drastiskt sådant. Frågan är om det inte snart måste fattas ett till, för att undvika att säsongen utvecklas till ett av tidernas största SHL-fiaskon"

https://www.hd.se/2024-01-27/det-maste-nog-till-ett-nytt-drastiskt-styrelsebeslut

Nu börjar till och med lokalblaskan inse att sparka bröderna Abbott var det mest korkade bman kunde göra för att få fart på skutan.

Tro att Roger Hansson som inte lyckats som HC någonstans och Max Bohlin som knappt är torr bakom öronen tillsammans med en blixtinkallad Janne Larsson ska klara detta måste vara årets största felbeslut.

Det är spelare som skulle sparkats istället!

Nu är det snart dags för ytterligare en tränarsparkningsomgång är jag rädd för, sen står vi där med Strumpan, Perra eller Garpen...

Nä styrelsen, svälj stoltheten och återinstallera Abbotts, entlediga Hansson och Bohlin, frakta över Murphy från staterna att assistera Cam och Janne. Sjukskriv de spelare som inte klarar att spela under Abbotts och bryt deras kontrakt efter säsongen.

Rädda oss kvar och jag förutsätter att samtliga i styrelsen ställer sina platser till förfogande efter detta haveri av misslyckad "handlingskraft" som de visade upp i december.

Gör om! Gör rätt!
Vem skulle sparka spelarna om abbotts var kvar? Det är abbotts som skapat skiten som nu Hansson måste försöka reda ut, vilket i princip är omöjligt eftersom abbotts inte byggde ett lag utan enbart plockade spelare utifrån statistiken från eliteprospects. Abbotts envisades med att ta hit kassa transatlanter som lyckats i Tyskland och Finland. Men alla som följer hockey vet att träffprocenten på spelare från dessa ligor är pinsamt låg. Förutom dessa ligor plockade dom spelare från ahl som på sin höjd var medelmåttor där borta. Som om det inte var nog med fiaskovärvningar så införde abbotts ett spelsystem som dom själva kom på men som dom inte värvade spelare till. Abbotts har absolut gjort mycket för klubben men dom borde ha fått kicken redan förra säsongen. Dom har misslyckats fullständigt, värvat spelare så att Rögles spelartrupp är bland dom dyraste förra och denna säsongen men ändå harvat i botten.
Hansson är absolut ingen head coach men han är oskyldig till årets fiasko. Man kan sminka en gris, men det är likt förbannat fortfarande en gris. Laget som abbotts värvade är som en gris med läppstift
Citera
2024-01-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Tycker Växjö överglänser Leksand med råge. Finns inget jämnare och stabilare lag än Växjö, tyvärr. De är ju knappast roliga att titta på för en neutral åskådare. Leksand spelar med lite mer fart och fläkt, lite roligare att titta på. Men de är absolut inte bättre än Växjö.

De jag kan se rubba Växjö är egentligen Färjestad, Frölunda eller Skellefteå. OM de toppar formen rätt.

Poängen sista 25 säger annat. Leksand har varit jävligt stabila över tid. Matchen mot Växjö var dålig, men det var ingen 8-1 match, det rann iväg. Med ett normalt PP sett till den spetsen Leksand har så hade man varit ohotad 1a i serien. PP kommer att bli bättre, ska bli intressant att se hur det artar sig i vår
Citera
2024-01-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vem skulle sparka spelarna om abbotts var kvar? Det är abbotts som skapat skiten som nu Hansson måste försöka reda ut, vilket i princip är omöjligt eftersom abbotts inte byggde ett lag utan enbart plockade spelare utifrån statistiken från eliteprospects. Abbotts envisades med att ta hit kassa transatlanter som lyckats i Tyskland och Finland. Men alla som följer hockey vet att träffprocenten på spelare från dessa ligor är pinsamt låg. Förutom dessa ligor plockade dom spelare från ahl som på sin höjd var medelmåttor där borta. Som om det inte var nog med fiaskovärvningar så införde abbotts ett spelsystem som dom själva kom på men som dom inte värvade spelare till. Abbotts har absolut gjort mycket för klubben men dom borde ha fått kicken redan förra säsongen. Dom har misslyckats fullständigt, värvat spelare så att Rögles spelartrupp är bland dom dyraste förra och denna säsongen men ändå harvat i botten.
Hansson är absolut ingen head coach men han är oskyldig till årets fiasko. Man kan sminka en gris, men det är likt förbannat fortfarande en gris. Laget som abbotts värvade är som en gris med läppstift

Hansson går inte att skylla på allt så klart men han ska så jävla långt bort från Bandyklubben som möjligt till nästa säsong om han nu lyckas håll oss kvar. Står han i båset igen nästa säsong så är svågerpolitiken värre i klubben än man hade anat sig och styrelsen och klubbdirektören borde rannsaka sig själva.

Vi väljer samma vägskylt som HIF
Senast redigerad av pyssen87 2024-01-28 kl. 19:53.
Citera
2024-01-28, 20:00
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Hansson går inte att skylla på allt så klart men han ska så jävla långt bort från Bandyklubben som möjligt till nästa säsong om han nu lyckas håll oss kvar. Står han i båset igen nästa säsong så är svågerpolitiken värre i klubben än man hade anat sig och styrelsen och klubbdirektören borde rannsaka sig själva.

Är du förvånad? Det är väl samma skit i alla klubbar och kommuner

Svåger politik... så jävla korrupt så det finns inte i Sverige sen gnäller man på Ryssland
Citera
2024-01-28, 20:08
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Det är mycket kvar av säsongen, mycket kan hända men just nu så är Växjö bästa laget i SHL utan snack, det är bara att erkänna för alla lags supportrar. Vilket lag kan just nu kan vinna bäst av sju mot Växjö tror ni? Jag ser Luleå eller möjligtvis Leksand som vi kan ha svårast för.
Känns som Luleå lidit mycket av skador hittills i säsongen, om man lyckas bli helt till ett slutspel så kan man nog bli betydligt farligare än vad tabellen indikerar.
Citera
2024-01-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Säger inte emot dig men som sagt nu är det bara att hoppas att vi undviker kvalspel. Tror dock inte att varken Hansson är hc eller hampus sportchef vilket dom borde ha fixat redan nu innan nya spelare ska kontrakteras. Det han gjort än så länge är inte imponerande. Lånhtidskontraktet med ekeståhl kändes otroligt märkligt
Citera
2024-01-28, 23:06
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Nåns som kan förklara för mig varför färjestad dalar, nån skada ed? Följer bara ha just nu då dif hänger där numera
Alla lag behöver träna ner sig någon eller några gånger i grundserien för att kunna leverera maximalt i slutspelet. Min gissning är att FBK befinner sig i en sådan period just nu och att de snart kommer ur den starkare än någonsin.
Jag håller fortfarande FBK som favoriter till SM-guldet.
Citera
2024-01-29, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Alla lag behöver träna ner sig någon eller några gånger i grundserien för att kunna leverera maximalt i slutspelet. Min gissning är att FBK befinner sig i en sådan period just nu och att de snart kommer ur den starkare än någonsin.
Jag håller fortfarande FBK som favoriter till SM-guldet.

Det där är en myt, och att det bara skulle gälla Färjestad gör det mer löjligt. Det kan gå att få effekt på det, främst individuella idrotter som skidor och simning. Men i hockey är det mindre troligt för att samspelet, är viktigare.
Den anledningen kan du skrota, varför skulle det bara gälla Färjestad menar du?
Senast redigerad av MitchRapp 2024-01-29 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in