2024-01-20, 12:25
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Tycka vad man vill om Växjö men ska man skicka ut alla lag som är "oäkta" i högsta ligan så ryker även följande lag: Modo, Växjö, Timrå, HV71, Färjestad, Luleå, Leksand, Linköping, Örebro, Frölunda, Oskarshamn, Malmö, Rögle, Skellefteå.

På vilket sätt är samtliga lag oäkta?
Citera
2024-01-20, 12:26
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Motivera? Växjö, Linköping, Örebro, Malmö och Oskarshamn kan jag förstå ändå men resterande?

På vilket sätt är dom 5 klubbarna oäkta? Jag frågar för att jag har noll koll.
Citera
2024-01-20, 12:39
Medlem
B-Dawks avatar
Färjestad är inne i en avgrundsdjup formsvacka och det är roten till alla förluster på slutet, men jag vill ändå delge en del vad jag tycker är intressant statistik.

Sedan årsskiftet har Färjestad spelat fem matcher och statistiken gällande antalet powerplay för Färjestad ser ut såhär:

• Frölunda - 1 PP (Ca 4,5 min kvar av matchen)
  • Örebro - 0 PP
  • Växjö - 1 PP (1 min kvar av matchen)
  • Timrå - 3 PP
  • Skellefteå - 0 PP

På fem matcher har vi två matcher där Färjestad inte fått ett enda powerplay med sig, två matcher där de fått ett sent powerplay och en match där de fick tre powerplays. Nu har jag inte kollat andra lag men hur ofta får ett lag två matcher inom så kort tid utan ett enda powerplay och ytterligare två matcher där det powerplay man får kommer sent i tredje perioden?
Citera
2024-01-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Färjestad är inne i en avgrundsdjup formsvacka och det är roten till alla förluster på slutet, men jag vill ändå delge en del vad jag tycker är intressant statistik.

Sedan årsskiftet har Färjestad spelat fem matcher och statistiken gällande antalet powerplay för Färjestad ser ut såhär:

• Örebro - 0 PP
  • Timrå - 3 PP
  • Skellefteå - 0 PP

På fem matcher har vi två matcher där Färjestad inte fått ett enda powerplay med sig, två matcher där de fått ett sent powerplay och en match där de fick tre powerplays. Nu har jag inte kollat andra lag men hur ofta får ett lag två matcher inom så kort tid utan ett enda powerplay och ytterligare två matcher där det powerplay man får kommer sent i tredje perioden?

Va lugn, det blir 3 poäng mot bottenlaget Bandyklubben i eftermiddag. Tar vi alla 3 är det en skräll som heter duga.
Senast redigerad av pyssen87 2024-01-20 kl. 12:57.
Citera
2024-01-20, 13:05
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:

• Örebro - 0 PP
  • Timrå - 3 PP
  • Skellefteå - 0 PP

Det har hänt Linköping flera gånger i år.
Citera
2024-01-20, 13:51
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Motivera? Växjö, Linköping, Örebro, Malmö och Oskarshamn kan jag förstå ändå men resterande?

För att inga av ovanstående, samt resterande var med från första början.
Citera
2024-01-20, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vilken SHL-spelare tjänar bäst?

Tror Tömmernäs ligger högt upp på listan

Vore roligt med en lista på topp 10, jag som är leksing är övertygad om att Chelarik Hrivik och Anton Lindholm ligger ganska högt upp i lönelistan i SHL
Citera
2024-01-20, 14:41
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
För att inga av ovanstående, samt resterande var med från första början.
Är du hög eller?
Citera
2024-01-20, 14:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Tror Tömmernäs ligger högt upp på listan

Vore roligt med en lista på topp 10, jag som är leksing är övertygad om att Chelarik Hrivik och Anton Lindholm ligger ganska högt upp i lönelistan i SHL

Vet att Joel Lundqvist hade väl minst 300 000 kr / månaden, dock innan skatt skulle jag väl gissa, skulle du tro att Tömmernes har något liknande?
Citera
2024-01-20, 14:53
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Är du hög eller?

Förstår att sanningen är svår att ta in. IFK Uppsala, IK Göta osv. är äkta.
Citera
2024-01-20, 15:06
Medlem
Citat:

• Örebro - 0 PP
  • Timrå - 3 PP
  • Skellefteå - 0 PP

Jävligt bra frågeställning! Nån holding eller hakning borde de fått med sig! Finns ej en match utan det!
Citera
2024-01-20, 15:57
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Förstår att sanningen är svår att ta in. IFK Uppsala, IK Göta osv. är äkta.

Vad har hockeyn på 30 o 50talet med vad som hänt sen Elitserien bildades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in