2023-12-29, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Du ifrågasätter om artikeln jag citerar ur öht finns, du bortförklarar fbkspelarnas divingar och förstärkningar med att dom inte är värre än nån annan och att det säkert finns fler klipp på yt på filmningar med andra spelare i andra lag, bara för att nämna några exempel.
Med den inställningen så är du en del av problemet. Vet inte hur mycket tydligare det kan bli helt seriöst!?

Jag ifrågasätter givetvis om du påstår att SvD skrivit något men du länkar inte, skriver inte något om info om artikeln eller krönikan eller vad det nu var. Du påstår en sak om Nygård och Lindqvist som är....påståenden.

Så att sitta och plocka matchsituationer i slow motion är bevis på att vissa är värre än andra? Det gäller att kunna se och tolka rätt också!

På vilket sätt är JAG en del av problemet? Är jag en större del än vad du är? Seriöst? Så om jag håller med dig, SvD eller vem det nu är så försvinner problemet med diving? Oavsett vem så ogillar jag förstärkningar och diving!

Detta började med publiken i Delfinen och deras skitbeteende igår!

Gott nytt år!

Ännu en edit: Tycker det är trist med publiken igår. Är tryck i Delfinen, oftast fullsatt, Luleå är ett lag att respektera. Brukar vara täta, tuffa och roliga matcher.
Senast redigerad av Palkranen 2023-12-29 kl. 17:29.
Citera
2023-12-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jag ifrågasätter givetvis om du påstår att SvD skrivit något men du länkar inte, skriver inte något om info om artikeln eller krönikan eller vad det nu var. Du påstår en sak om Nygård och Lindqvist som är....påståenden.

Så att sitta och plocka matchsituationer i slow motion är bevis på att vissa är värre än andra? Det gäller att kunna se och tolka rätt också!

På vilket sätt är JAG en del av problemet? Är jag en större del än vad du är? Seriöst? Så om jag håller med dig, SvD eller vem det nu är så försvinner problemet med diving? Oavsett vem så ogillar jag förstärkningar och diving!

Detta började med publiken i Delfinen och deras skitbeteende igår!

Gott nytt år!

Ännu en edit: Tycker det är trist med publiken igår. Är tryck i Delfinen, oftast fullsatt, Luleå är ett lag att respektera. Brukar vara täta, tuffa och roliga matcher.

Som sagt artikeln finns, den är inte dagsfärsk direkt det kan jag hålla med om. Men fakta är att problemet den tar upp kvarstår i allra högsta grad.

Lindqvist är dömd för diving, vid upprepade tillfällen. Och det finns bildbevis på när han gjort sig väl förtjänt av några till, för att ta ett exempel...

Det jag menar med att man är en del av problemet med förstärkningar och filmningar inom hockeyn är när man agerar med kasta sten i glashus principen eller vad man nu vill kalla det. Man gnäller på divingar och kastar anklagelser till höger och vänster men man blundar för vad det egna lagets spelare gör. Om fansen börjar sätta press på spelare som förstärker/filmar typ "spelar du i fbktröjan (eller vilket lag man nu håller på) så jävlar lägger du av med att förstärka och du ställer dig upp så snart du kan även när det gör ont." Då kan det kanske börja hända något. Men så länge alla supportrar bara säger att filmningar existerar inte i mitt lag, ingen press kommer inifrån lagens egna led i omklädningsrummet och man fortfarande kan vinna fördelar på isen genom att förstärka, så kommer inget att förändras.

Jag har aldrig tagit en Luleåspelare i försvar som förstärkt situationer, snarare tvärt om. Skiten ska vi inte ha i svensk hockey. Det är bara pinsamt. Så det gäller att kunna vara objektiv och säga ifrån och erkänna även när det förekommer inom det egna laget, för annars är man bara en hycklare.

Men jag tolkar det du skriver som att du är emot alla typer av förstärkningar och filmningar. Du erkänner att problemet är utbrett och att fbk givetvis inte är något undantag. Så långt allt gott.

Avslutningsvis så kan jag inte annat än att hålla med om att det är ett riktigt inavelsbeteende att hålla på att bua ut spelare som blir skadade. Totalt hål i huvudet och man skäms. Tyvärr är även detta beteende inget som bara kan appliceras på publiken i norrbotten. Men jag håller med om att det är lika illa vara sig det sker på en arena i Malmö, Luleå eller nånstans mitt emellan.
Citera
2023-12-29, 21:15
Medlem
B-Dawks avatar
En Luleåsupporter tar alltså upp en artikel om att Färjestad är "Hollywoodlaget #1". Sagda artikel är från februari 2007 dvs inte speciellt aktuell. En av syndarna i Färjestad har ju rätt stora Luleåkopplingar om man säger så...
Det som dock är intressant är att den enda (?) nu aktiva spelaren då spelade i..... *trumvirvel* ...... Luleå.
Vilken klubb tillhör spelaren idag? *Trumvirvel* ............ jo Luleå.
Googlar man sagda spelare och adderar diving efteråt så får man fram att spelaren har dömts för diving både i Schweiz och i KHL. Så minst sagt en återfallsförbrytare. Dessutom hittar man också att denne spelare är duktig på att peka ut andra för diving när denne själv åker ut för en utvisning. Takes one to know one...

Sagda spelare är alltså inte varken Shinnimin eller Tyrväinen men jag tror nog ni kan räkna ut vem det är.

Så att som Luleåsupporter gnälla på Nygård och Lindqvist när ni själva har tre (minst) dömda filmare i laget är att kasta en rejäl sten i ett glashus.

Filmningar förekommer tyvärr i alla lag men det är snarare spelarna man ska åt och inte lagen.
Citera
2023-12-29, 21:49
Medlem
Här dyker en till kränkt FBKare upp och försvarar sina filmstjärnor med retoriken "men han då!!!?!" ytterligare en som är en del av problemet...

När har jag kastat sten i glashus? När har jag försvarat en filmning eller förstärkning från luleåspelare? Ta fram det, för nått sånt kommer du ej att hitta. Skillnaden mellan dig och mig är att jag förstår att det filmas och förstärks i vissa situationer inom alla klubbar tyvärr, även inom det lag jag håller på. Medans du vägrar inse vad filmstjärnorna i fbk sysslar med.
Artikeln är gammal, men fakta är ju att fbk blev omnämnd som "Hollywoodlaget #1" och problemet kvarstår även 2023/2024. Men fortsätt titta med cyklopet för all del.
Citera
2023-12-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Filmningar förekommer tyvärr i alla lag men det är snarare spelarna man ska åt och inte lagen.

Det kan jag till viss del hålla med om. Det är individer som står för filmningarna. Men man kan som klubb vara tydliga med sina spelare om hur man förväntar sig att spelarna ska uppföra sig när dom representerar klubben både på och utanför isen. Så visst kan klubbarna vara med att påverka.

Men jag köper ditt resonemang där då under förutsättning att det synsättet då är konsekvent.
Citera
2023-12-29, 22:36
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
En Luleåsupporter tar alltså upp en artikel om att Färjestad är "Hollywoodlaget #1". Sagda artikel är från februari 2007 dvs inte speciellt aktuell. En av syndarna i Färjestad har ju rätt stora Luleåkopplingar om man säger så...
Det som dock är intressant är att den enda (?) nu aktiva spelaren då spelade i..... *trumvirvel* ...... Luleå.
Vilken klubb tillhör spelaren idag? *Trumvirvel* ............ jo Luleå.
Googlar man sagda spelare och adderar diving efteråt så får man fram att spelaren har dömts för diving både i Schweiz och i KHL. Så minst sagt en återfallsförbrytare. Dessutom hittar man också att denne spelare är duktig på att peka ut andra för diving när denne själv åker ut för en utvisning. Takes one to know one...

Sagda spelare är alltså inte varken Shinnimin eller Tyrväinen men jag tror nog ni kan räkna ut vem det är.

Så att som Luleåsupporter gnälla på Nygård och Lindqvist när ni själva har tre (minst) dömda filmare i laget är att kasta en rejäl sten i ett glashus.

Snarare ett stort jävla stenblock. Skillnaden är väl att FBK: supportrar knappast skulle välkomnat Shinnimin om han pekat finger mot södra kortsidan i Löfbergs arena.
Citera
2023-12-29, 22:45
Medlem
Citat:
Här dyker en till kränkt FBKare upp och försvarar sina filmstjärnor med retoriken "men han då!!!?!" ytterligare en som är en del av problemet...

När har jag kastat sten i glashus? När har jag försvarat en filmning eller förstärkning från luleåspelare? Ta fram det, för nått sånt kommer du ej att hitta. Skillnaden mellan dig och mig är att jag förstår att det filmas och förstärks i vissa situationer inom alla klubbar tyvärr, även inom det lag jag håller på. Medans du vägrar inse vad filmstjärnorna i fbk sysslar med.
Artikeln är gammal, men fakta är ju att fbk blev omnämnd som "Hollywoodlaget #1" och problemet kvarstår även 2023/2024. Men fortsätt titta med cyklopet för all del.

Det är ju du som är kränkt och har offerkoftan på! Kallar andra lags spelare för filmstjärnor! Innan du häver ur dig anklagelser mot andra så vore det klädsamt om du presenterar fakta! Du kastar ju sten i glashus och pekar på andra, "men filmstjärnorna i FBK då!"

Hur många gånger har Lindqvist blivit fälld för diving när han spelat i Färjestad? Smit inte undan nu! Att han blivit fälld och fått böter när han var i AIK vet jag! När jag ändå är här; frågar samma när det gäller Nygård som du också pekar ut.

God natt!
Citera
2023-12-29, 22:57
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Älskar att läsa HV forumet just nu, full panik
Det är allt från att utreda korvgubben till att försöka värva Pulujärvii och Kempe.

Skulle man försöka se på det med lite nyktra ögon så tror jag att HV behöver förstå och ställa in sig på play-out. Använd resten av säsongen till att säkerställa att hela truppen klarar spela 60 minuter, att grundspelet fungerar och adressera problemen i PP där man är otroligt lättlästa och det knappt är styrfart på passningsspelet.

Var tydliga med att säsongen går ut på att klara sig kvar, glöm bort snack om slutspel. Glöm bort snack på att sparka och värva hit och dit och fokusera på vad dom som finns där nu kan påverka. Det andra får man göra när uppgift 1 är klar.

MEN... Visst vore det skönt att slippa dom och få upp Björklöven eller Djurgården igen?

Glöm inte att någon föreslog Bert Karlsson som ny klubbdirektör

Kempe är nog den sista spelaren de ska värva i detta läget men ja de får gärna plocka in honom för han lär inte vara en glädjespridare i detta läget.
Citera
2023-12-30, 13:01
Medlem
Citat:
Som fbksupporter ska man sitta rätt lugnt i båten vad det gäller uttalanden om filmare så länge man har spelare som Nygård, Lindqvist i laget, för att nämna några. Söker man på Youtube färjestad diving så kommer det upp ganska mycket material..

Svenska dagbladet skrev "Färjestad är Hollywoodlaget nummer ett: fem utvisningar för diving. Ett regelbrott som drabbar laget - det blir svårare att få med sig utvisningar."

Inte jättesmickrande att bli utsett till "Hollywoodlaget nummer ett"
Eller vad tycker du?
Jag är INTE supporter till Färjestad
Och oavsett så har Luleå de 2 största filmarna i hela shl
Facit finns i att alla som följer shl kan bekräfta detta förutom tycka synd om sig själv kommunisterna i Luleå, Norrbotten och Lappland
Citera
2023-12-30, 13:01
Medlem
viktig skånederby idag! Ikväll är det bara 3 poäng som gäller!

Men bruka vara rätt så tajta matcher, blir det poänglöst ikväll då vet i fan...
Citera
2023-12-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Snarare ett stort jävla stenblock. Skillnaden är väl att FBK: supportrar knappast skulle välkomnat Shinnimin om han pekat finger mot södra kortsidan i Löfbergs arena.
Skulle utesluta de flesta lag i shl att ta till sig Shinnimin efter ett sådant bettende.
Luleå, Växjö, Rögle och Örebro skulle väl vara de lag som välkomnar en filmare som Shinnimin.
Citera
2023-12-30, 13:09
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
viktig skånederby idag! Ikväll är det bara 3 poäng som gäller!

Men bruka vara rätt så tajta matcher, blir det poänglöst ikväll då vet i fan...

Hockeyallsvenskan 2024/2025 [x] check
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in