2023-09-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Jag håller ju på Skellefteå och kan väl hålla med om målen, det ser svagt ut på kanten nu när Lindström är borta och Möller på obestämd tid. Svårt att avgöra vart nyförvärven Dzierkals, Heikinen och Sikura står. Försöker att inte vara för färgblind när jag ska lägga mitt tips men på det stora hela tycker jag de har en stabil och bred trupp med seriens kanske bästa målvakt.

Överlagt ser det ut att kunna bli relativt jämt bland lagen, och då är det oftast målvakterna som avgör. När man tippar brukar man överlag kolla på målvakterna först, vilket svartvardet verkar glömt bort helt.

O andra sidan skulle jag nog välkomna att Skellefteå hamnar längre ner, i drygt 10 år så har Skellefteå spelat sin bästa hockey i grundserien för att sedan växla ner och spela betydligt sämre i slutspelet.

Möller dyker säkert upp lagom till torsdag eller lördag? Tränar inte han med laget nu. Hörde av pudas att han var upp i hallen ibland.
Får hoppas han mår bättre snart. Han hade en otroligt säsong förra året. Förutom finalen, där Larmi stängde ner Möller.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-09-11 kl. 14:21.
Citera
2023-09-11, 14:18
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Klistrar in Svarvadets tabelltips så man kan gå tillbaka och skratta åt honom. Fan har karl rökt egentligen?

Så hiskeligt dålig tippning var det väl inte. Plats 1-3 och 11-14 känns fullt realistisk. Oskarshamn borde antagligen vara längre ner i tabellen och Örebro borde flyttas upp en aning, kanske även Skellefteå trots Lindströms och Möllers frånvaro.
Citera
2023-09-11, 14:38
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Möller dyker säkert upp lagom till torsdag eller lördag? Tränar inte han med laget nu. Hörde av pudas att han var upp i hallen ibland.
Får hoppas han mår bättre snart. Han hade en otroligt säsong förra året. Förutom finalen, där Larmi stängde ner Möller.

Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Så hiskeligt dålig tippning var det väl inte. Plats 1-3 och 11-14 känns fullt realistisk. Oskarshamn borde antagligen vara längre ner i tabellen och Örebro borde flyttas upp en aning, kanske även Skellefteå trots Lindströms och Möllers frånvaro.

Det är möjligt, sånt kan i vart fall ta tid, under tiden så kommer Pudas bära C. Men kommer Möller tillbaka så är det faktiskt inte alls så dåligt på kanten.

Jag tror inte han får mycket rätt, i vart fall. Förstår inte riktigt hur han resonerar om jag ska vara ärlig.
Citera
2023-09-11, 15:21
Medlem
many99s avatar
Med Möller och Lindström borta SAIK mindre slagkraftigare.
Citera
2023-09-11, 17:08
Medlem
1. Färjestad
2. Rögle
3. Växjö
4. Skellefteå
5. Timrå
6. Luleå

7. Frölunda
8. Oskarshamn
9. Örebro
10. HV71

11. MoDo
12. Linköping

13. Malmö
14. Leksand

Man får ju jämföra lite med förra säsongens resultat och var man tycker lagen står truppmässigt inför den här. Det som då sticker ut i mitt tips är att Rögle klättrar upp till att bli ett topplag, och att Leksand tvärtom sjunker som en sten. Inte fullt logiskt sett till senaste säsongen, men ibland får man bara en känsla av att klubbarna befinner sig där. I övrigt stora förändringar på Luleå och Örebro som ändå känns logiska? MoDo hade tagit Brynäs (13:e) i ett kval, och har en spetsvärvning kvar att göra. Beror lite på den sista pusselbiten om man tar sig förbi LHC eller inte, jag chansar på det.
Citera
2023-09-11, 19:13
Medlem
Något Frölunda fan som vet status på Rosseli?
Citera
2023-09-11, 19:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Möller kan ha spelat sin sista match. Svårt att gå in och jobba 50% i SHL, vilket brukar vara vägen tillbaka när man har haft de problem Möller har.
Men OM han kommer tillbaka så blir det inte innan jul.
Citera
2023-09-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Möller kan ha spelat sin sista match. Svårt att gå in och jobba 50% i SHL, vilket brukar vara vägen tillbaka när man har haft de problem Möller har.
Men OM han kommer tillbaka så blir det inte innan jul.

Då är det nog bättre att han avslutar elitkarrären, eftersom det är enoma krav på honom om han ska in i laget efter jul.
Återstår att se vad som händer. Vi kan bara hoppas på det bästa för Möller.

Bäst minnet av Möller var när Skellefteå förlorade första finalen med 7-0, andra 5-0 och Möller sätter en otolig styrning på Lindgrens skott till 1-0 i final tre och firar som om de trodde att de hade en chans. Blev inga fler mål för Skellefteå sedan, men Möller var en av få som var på hugget oavsett underläge. Mycket bättre än Jocke Lindström. Det måste man älska.

Hugg får kliva fram med understöd av lillbert, om Möller lägger av.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-09-11 kl. 20:38.
Citera
2023-09-11, 21:05
Medlem
Färjestad inleder alltså mot Lakers. Vice mästare mot mästaren. Svårt att tippa med två ganska disciplinerade lag. Kellman kommer säkert göra sitt livs match. Men tror på sudden, eller mål i tom kasse åt något håll.
Malmö möter Rögle, också en intressant match. Minns för några år sedan när Rögle vann mot Malmö i sudden. 8-7. Räkna med att det blir målrikt, med Rögleseger.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-09-11 kl. 21:09.
Citera
2023-09-12, 01:35
Medlem
many99s avatar
Citat:
Färjestad inleder alltså mot Lakers. Vice mästare mot mästaren. Svårt att tippa med två ganska disciplinerade lag. Kellman kommer säkert göra sitt livs match. Men tror på sudden, eller mål i tom kasse åt något håll.
Malmö möter Rögle, också en intressant match. Minns för några år sedan när Rögle vann mot Malmö i sudden. 8-7. Räkna med att det blir målrikt, med Rögleseger.

Färjestad-Växjö jämn match. Dubbelt topplag när sen summerar säsongen?
Citera
2023-09-12, 01:56
Medlem
many99s avatar
Citat:

Möller borta?
Citera
2023-09-12, 08:05
Medlem
many99s avatar
Citat:
13. Malmö
14. Modo

Inte bara du fans tippar MoDo och Malmö långt nere men jag tippar duon topplag 23/24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in