2024-04-05, 18:01
Medlem
metnocs avatar
Tippar att Växjö vinner serien mot Rögle med 4-1 i matcher, jag är inte särskilt insatt i övriga lag än Växjö men vet att många säger att Skellefteå är ett starkare lag än Frölunda, men att det ska bli samma finallag i år igen känns osannolikt. Blir det Växjö - Skellefteå i finalen så undrar jag hur det skulle upplevas mentalt av båda lagen. Att säga att varje grupp är unik och tidigare år inte spelar så stor roll skulle jag i detta sammanhanget ha svårt att tro på när Växjö vunnit alla tre finalserier de två lagen spelat mot varandra. Hur som helst, semi först så får vi se vad det blir.
Inför säsongen tippade jag serien:
1. Frölunda
2. Färjestad
3. Växjö
4. Rögle

Tippade inte slutspelet men hade jag gjort det och trott på att dessa skulle gå vidare så hade man haft 3/4 rätt, men det är kanske ingen högoddsare att 3 av dessa 4 lag faktiskt nu gått till semi sett till vad folk inkl jag trodde inför säsongen.
Citera
2024-04-05, 20:12
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Tror du verkligen det blir Växjö svep? Vi kommer absolut få det svårare mot Växjö än lätta Förbundets BK. Tror inte på svep men samtidigt inte att Bandyklubben ta sig vidare. 4-2 i matcher till er.

Lycka till ikväll!

Nu är du allt blyg, Bandyklubben vinner med 4-1 eller 4-2, att det skulle bli lika lätt som mot Förbundets BK går som sagt ej.

Lycka Till!
Citera
2024-04-05, 20:23
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Vad har egentligen Brome' och Holm gjort som tydligen hamnat i frysboxen för gott?
Citera
2024-04-05, 22:30
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Vad har egentligen Brome' och Holm gjort som tydligen hamnat i frysboxen för gott?

Det jag har hört är att dom ska ha spridit väldigt negativ energi i omklädningsrummet. Men ta det för vad det är, ett rykte, ingen aning i sanningshalten i det påståendet. Men det är vad som sägs.

En intressant sak att det var nåt liknande som hände med Robin Kovacs som också hamnade utanför truppen under slutspelet och sen då lämnade Örebro, även då var ju Niklas Eriksson tränare.
Citera
2024-04-05, 22:35
Medlem
metnocs avatar
Bra första match av Rögle, de körde på inte minst Persson och det märktes, han var inte riktigt sig själv. Historiskt sett är det att med fysik man ev kan bräcka Växjö. Malmö gjorde det för ett antal år sen då de slog ut Växjö i kvarten. Men nej, nu kan det bli en lång serie mellan Lakers och Rögle.
Citera
2024-04-05, 22:43
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det jag har hört är att dom ska ha spridit väldigt negativ energi i omklädningsrummet. Men ta det för vad det är, ett rykte, ingen aning i sanningshalten i det påståendet. Men det är vad som sägs.

En intressant sak att det var nåt liknande som hände med Robin Kovacs som också hamnade utanför truppen under slutspelet och sen då lämnade Örebro, även då var ju Niklas Eriksson tränare.
Niklas sprider så jävla dålig energi att det känns genom TV-rutan. Hade hellre tagit en bira med Bromé om man säger så.
Citera
2024-04-05, 23:01
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Niklas sprider så jävla dålig energi att det känns genom TV-rutan. Hade hellre tagit en bira med Bromé om man säger så.

Jo Niklas är mycket för rätt värdegrund och sånt. Holm och Bromè kanske kom ut som Sverigedemokrater eller nåt.

Sen så tror jag det vart en stor besvikelse för många av spelarna när Johan Hedmark fick sparken och Eriksson kom tillbaka till båset. Hedberg står ju för en betydligt roligare hockey som jag gissar är betydligt roligare som spelare än Eriksson som bara vill säkra upp bakåt. Men det är bara mina spekulationer.
Citera
2024-04-05, 23:21
Medlem
I kväll är det fest, att dänga köpeslaget, khl-klubben, fakespelarna häxjö är gött. gravråst Jöjgen stog där som ett fån. silvergård,,
Vilken fjolla..

Dock bara en match best av sju, tror det kan bli tufft för den riktiga klubben Rögle.

Vidriga häxjö en skam för Svensk hockey.
Citera
2024-04-05, 23:35
Medlem
Det ser onekligen ut som Rögles år, med tanke på att de avgörande händelserna gick deras väg.
Vilken hockeyfest det är i Vida, något som bara Bästa mästarna kan bjuda på.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-05 kl. 23:59.
Citera
2024-04-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Eriksson styrde Hedberg fullständigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jo Niklas är mycket för rätt värdegrund och sånt. Holm och Bromè kanske kom ut som Sverigedemokrater eller nåt.

Sen så tror jag det vart en stor besvikelse för många av spelarna när Johan Hedmark fick sparken och Eriksson kom tillbaka till båset. Hedberg står ju för en betydligt roligare hockey som jag gissar är betydligt roligare som spelare än Eriksson som bara vill säkra upp bakåt. Men det är bara mina spekulationer.
Eller så gillar dom inte pride och bögar.
Citera
2024-04-06, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det kan inte handla om de uteblivna pensionspremierna?
De herrarna hade klart mest att förlora på det.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/APeE3x/shl-mathias-brome-och-sju-spelare-till-stammer-orebro-hockey
Citera
2024-04-06, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Det kan inte handla om de uteblivna pensionspremierna?
De herrarna hade klart mest att förlora på det.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/APeE3x/shl-mathias-brome-och-sju-spelare-till-stammer-orebro-hockey
Nej för det är redan utrett https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-stamningen-klubben-overens-med-spelarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in