2026-04-25, 14:09
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
En fråga. Visst är det så att bortamål inte räknas dubbelt om Europacupen skulle sluta oavgjort efter de två matcherna? Frågan diskuteras på Bajens sociala medier och åsikterna går isär.
Citera
2026-04-25, 15:23
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Final nr 1 idag alltså. Dåligt ”drag” och inte mycket till försnack. Såklart bra gjort med två svenska lag i final men nog är det lite avslaget?
Väldigt.
Brukar inte kolla på andra sporter än fotboll och då menar jag förstås att damfotboll är en annan sport. (Till exempel är hur Bajens målis precis höll på att snubbla in 0-1 i 16:e).
Men iom att Hammarby är i final i självaste Europa League så tänkte jag det var värt en chans.
Men det är som de andra gångerna: nivån är fan låååg, trumman ekar mer än publiken och det är ingen som kommenterar. Ja Aftonhoran kan dra åt helvete, inte en chans att jag betalar för den skiten.

Men de är fina att titta på
Citera
2026-04-25, 15:24
Medlem
Steff83s avatar
Häcken tar ledningen genom Schröder och tar ett rejält grepp om detta dubbelmöte
Citera
2026-04-25, 15:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
En fråga. Visst är det så att bortamål inte räknas dubbelt om Europacupen skulle sluta oavgjort efter de två matcherna? Frågan diskuteras på Bajens sociala medier och åsikterna går isär.
Det är borttaget sedan ganska länge nu i UEFAs tävlingar
Citera
2026-04-25, 15:32
Medlem
Man kunde ju inför matchen räkna ut med röven att Häcken skulle satsa på kontringar med Schröder och Jusu bah. Omöjligt att Bajen missat det. Bajens backlinje har en uppgift i den här matchen och det är att markera dessa två. Det har man hittills misslyckats fullständigt med. Obegripligt hur mycket bolltittande Bragstad och Carlsson är hela tiden.
Senast redigerad av Rebe11 2026-04-25 kl. 15:58.
Citera
2026-04-25, 15:39
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Varför har kvinnornas match en jäkla ambulans bakom ena kortlinjen? Vad tror de ska hända?! Är det en UEFA grej?
Citera
2026-04-25, 15:42
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Asså HUUUUUUUUR!! Hur kan man ha bollen så nära mål och bara putta ut den framför sig för inspark. Det är inte så att jag vill rata på damfotboll men deras insatser gör det ju inte lättare från att avstå.
Citera
2026-04-25, 15:49
Medlem
Som vanligt så blir Hammarby uppätna i närkamperna....
Citera
2026-04-25, 16:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Besviken på Hammarby så här långt.
Citera
2026-04-25, 16:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Besviken på Hammarby så här långt.
Häcken är ändå favoriter. Dom har spets i hög internationell klass.
Citera
2026-04-25, 16:17
Medlem
Häcken är 2 nummer större än Bajen. Klasskillnad än så länge.
Citera
2026-04-25, 18:52
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
I slutänden en ganska jämn match där Bajen hade övertag i bollinnehav men hade svårt att skapa vassa målchanser. Första kvarten så hade Jusu Bah lekstuga på sin kant men som vanligt försvann orken efter ett tag

På Bajen sociala medier råder pessimism och uppgivenhet. Jag delar inte riktigt den känslan. Häcken är storfavoriter men om Bajen lyckas skapa chanser av sitt spelövertag så kan allt hända. Lärdomen blir att plocka ner Jusu Bah tills hon tröttnar.

Bra att matchen inte avgjordes i någon riktning i match1 och förhoppningsvis får vi ett slutsålt Bravida på fredag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in