• 1
  • 2
2023-09-06, 09:29
Medlem
Har letat länge efter ett sätt att _utan avgifter_ ha ett gemensamt konto med två kort kopplade till sig - ett till mig och ett till frun, men inte lyckats. Föredraget är om det är två fysiska kort, men även ett fysiskt och ett digitalt (eller två digitala, om det går?) går bra.

Har övervägt ett gratis kreditkort, men då måste det ju ändå swishas i slutet av månaden. Föredraget hade varit om det är ett vanligt Debit-kort där vi varje månad sätter in samma summa som vi sedan använder kort etc för att hantera mat och andra gemensamma utgifter.

Cashback & cashpoints har jag inte lyckats förstå poängen med - såvida man inte spenderar mycket. Det är ju väldigt sällan det blir värt det när man räknar på det, och än mindre när det som vi planeras att spenderas 50-100 tkr/år.

Hur gör ni för att hålla det enkelt, med låga avgifter? En bra digital app är också att föredra.
Citera
2023-09-06, 09:33
Medlem
fulvodkas avatar
Jag har hittat en tjänst som kostar 35 kronor i månaden (betalas årsvis), men tyvärr inget som är gratis. Så lyckas du hitta något är jag intresserad!
Citera
2023-09-06, 14:37
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsnow
Har letat länge efter ett sätt att _utan avgifter_ ha ett gemensamt konto med två kort kopplade till sig - ett till mig och ett till frun, men inte lyckats.
En lösning kan vara Skandiabanken med fullmakt för dig eller din fru men för att det skall vara utan avgift kan ni inte ha kort hos den banken men det kan ni ha var för sig hos fria alternativ t.ex Lunar och Northmill där man kan göra insättningar med överföringar som någon av er behöver eftersom man bara kan ha swish för ett nummer hos Skandia tror jag.
Vill ni inte behöva göra överföringar till andra kort så kan ni ha paketet Standard hos Lunar för 19kr/mån med gemensamt konto, 3 virtuella och ett fysiskt kort.
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Jag har hittat en tjänst som kostar 35 kronor i månaden (betalas årsvis), men tyvärr inget som är gratis. Så lyckas du hitta något är jag intresserad!
Citera
2023-09-07, 08:01
Medlem
Rocker, dock bara ett fysiskt kort men den ena kan ha det fysiska och den andra kan köra via Apple Pay eller liknande
Citera
2023-09-07, 08:46
Medlem
OKQ8 är gratis med två kort, om de inte ändrat det den sista tiden. Visserligen kreditkort, men så länge det finns pengar på kontot behöver man inte betala något varje månad.
Citera
2023-09-07, 23:13
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Har letat länge efter ett sätt att _utan avgifter_ ha ett gemensamt konto med två kort kopplade till sig - ett till mig och ett till frun, men inte lyckats. Föredraget är om det är två fysiska kort, men även ett fysiskt och ett digitalt (eller två digitala, om det går?) går bra.

Har övervägt ett gratis kreditkort, men då måste det ju ändå swishas i slutet av månaden. Föredraget hade varit om det är ett vanligt Debit-kort där vi varje månad sätter in samma summa som vi sedan använder kort etc för att hantera mat och andra gemensamma utgifter.

Cashback & cashpoints har jag inte lyckats förstå poängen med - såvida man inte spenderar mycket. Det är ju väldigt sällan det blir värt det när man räknar på det, och än mindre när det som vi planeras att spenderas 50-100 tkr/år.

Hur gör ni för att hålla det enkelt, med låga avgifter? En bra digital app är också att föredra.
Både Circle K och OKQ8 har gratis kort, som dessutom ger bonus på inköp. Skaffa båda, så har ni både VISA och Mastercard
Citera
2023-09-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Rocker, dock bara ett fysiskt kort men den ena kan ha det fysiska och den andra kan köra via Apple Pay eller liknande
Gratisversionen har inte längre fysiskt kort, tyvärr. Är det någon som vet om det går att ha ett virtuellt kort på två enheter, trots att Rocker skriver "endast ett virtuellt kort"? Hur fungerar det rent tekniskt, kan de verkligen blockera det?
Citera
2023-09-08, 11:27
Medlem
Rocker tror jag löser ditt problem.
Citera
2023-09-09, 08:00
Medlem
Jag och sambon började precis med Revolut. Helt gratis att skapa ett gemensamt konto med varsitt digitalt kort, dvs Apple Pay / Android Pay.

Vill man ha fysiskt kort kostar det 100kr i engångsavgift per kort. Som sagt precis börjat med det men än så länge funkar det riktigt bra!
Citera
2023-09-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tyr11
Jag och sambon började precis med Revolut. Helt gratis att skapa ett gemensamt konto med varsitt digitalt kort, dvs Apple Pay / Android Pay.

Vill man ha fysiskt kort kostar det 100kr i engångsavgift per kort. Som sagt precis börjat med det men än så länge funkar det riktigt bra!

Det kostar väl 29 kr/mån x2 personer, eller har jag missat något?
Citera
2023-09-13, 22:51
Medlem
Bunnys avatar
Citat:

Så, hur gick det, har ni ansökt om kort hos Circle K och OKQ8 som jag föreslog?
Citera
2023-09-14, 06:52
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Så, hur gick det, har ni ansökt om kort hos Circle K och OKQ8 som jag föreslog?
Eftersom TS föredrar betalkort framför kreditkort och inte riktigt ser storheten i cashback så låter det tveksamt.

Jag fortsätter följa tråden för är också ute efter något som TS letat, men i mitt fall måste det vara betalkort, ej kredit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in