2023-09-05, 19:17
Avslutad
Man undrar om guldbron fixar ett extra antal gångtrafikanter som uppgår till 45 tusen i timmen? Inte många broar i Europa som det promenerar 45-90 tusen pers över på ett par timmar. Tur att den är byggd i Kina, där tar de väl höjd för sånt.
Citera
2023-09-05, 19:26
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
https://www.mitti.se/nyheter/sl-hotar-vi-stoppar-all-trafik-over-slussen-6.3.172428.bd837109ea

Ska man ta risken eller stänga av trafiken?
Är det genomförbart att klippa trafiken?

HAHA. Alltså det är så sinnesjukt att läsa hur illa saker och ting fungerar i Sverige.
Vad är det för jävla åbäke till land det där.
Seriöst inget som förvånar längre. Ett land i totalt förfall.
Från att vara ett av världens mest välfungerande länder till att sakta men säkert jobba er tillbaka till tiden innan industrialiseringen när Sverige var ett av Europas absolut fattigaste länder.
Det dröjer väl inte länge skulle jag gissa tills avloppen i Sthlm slutar fungera och människor slänger ut avföringen med hinkar på gatan.
Så sorgligt att se den här utvecklingen. Stackars arma Sverige.
Citera
2023-09-05, 19:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
HAHA. Alltså det är så sinnesjukt att läsa hur illa saker och ting fungerar i Sverige.
Från att vara ett av världens mest välfungerande länder till att sakta men säkert jobba er tillbaka till tiden innan industrialiseringen när Sverige var ett av Europas absolut fattigaste länder.
Det dröjer väl inte länge skulle jag gissa tills avloppen i Sthlm slutar fungera och människor slänger ut avföringen med hinkar på gatan.

Haha, fick mig ett gott skratt på kvällen. Ett av världens bäst fungerande och eftertraktade länder och "slänga ut avföring med hinkar". Stor humor!

Bittra Flashbackare finns det...
Citera
2023-09-05, 19:35
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Haha, fick mig ett gott skratt på kvällen. Ett av världens bäst fungerande och eftertraktade länder och "slänga ut avföring med hinkar". Stor humor!

Bittra Flashbackare finns det...
Finns absolut en bitterhet i mitt inlägg, med rätta dock. Nu lever jag dock tryggt och gott i Norge och kan se förfallet på avstånd utan att själv påverkas så bitterheten har definitivt minskat och nu ser jag det mest bara ur ett humoristiskt perspektiv.
Att läsa om Sverige är lite som att se ett gammalt Monte Python klipp!
Citera
2023-09-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse

Du känner inte att du överreagerar eller så?

Tar lite mer än en minut att promenera över bron med normal gånghastighet.
Citera
2023-09-05, 19:43
Medlem
Med båtar hade det funkat.
Citera
2023-09-05, 19:43
Medlem
Finns så många tecken på att detta landet förfaller det är hemskt att se Räcker med hög stress på jobbet och dålig sömn måste man nu tvingas gå upp ännu tidigare och känna ännu mer stress över resorna med tunnelbana o pendeltåg? Den senare som sällan fungerar som den ska också.

Hade jag varit yngre så hade jag nog försökt flytta till något tryggare land där utvecklingen går åt rätt håll.
Citera
2023-09-05, 19:45
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse

Nej jag tycker faktiskt inte att jag gör det men om du tycker det så go ahead, det gör mig varken bu eller bä. Men absolut, jag ser en bild framför mig med en folksvärm som tar tåget och sen promenerar över bron för att sen kliva på igen på en plattform med ett stort folkhav. Och det tar absolut inte så kort tid som man kanske kan tro, det äter upp en stor del av ens värdefulla tid. Detta i en stad som jag själv anser, och då har jag bott där större delen av mitt liv, är en av världens absolut stressigaste städer. Jag hade själv inte orkat med det trasslet.
Bra att de tänker på säkerheten, förstår bara inte varför detta uppmärksammas som ett problem nu när man jobbat med slussen så länge jag kan minnas och dessutom prioriterat Guldbelagda broar som fraktas färdigbyggda från världens ände vilket kostar multum? I min värld så kan jag inte förstå den prioriteringen men med ett gäng sozzar i makten så blir väl tankegången något mer lättsmält.
Senast redigerad av EnDumSosse 2023-09-05 kl. 19:49.
Citera
2023-09-05, 19:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Haha, skrattfest!

DumSossen jämför alltså en frisk promenad på dryga minuten, med att samhället förfaller och folk börjar kasta ut hinkar med avföring på gatan
Citera
2023-09-05, 19:57
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är inget större avstånd att gå mellan Gamla Stan och Slussen. Varför inte använda det till en härlig morgonpromenad till jobbet och en till efter jobbet på den nya Guldbron.
Precis, då kan fettona motionera lite. Sen kanske det kan lösas nåt sorts färdmedel till de gamla människorna som inte klarar av en sån sträcka.
Citera
2023-09-05, 20:01
Bannlyst
Citat:

9 minuters promenad mellan Gamla stan och Slussen, om 12 veckor är dessutom risken stor för snö och slask!

Det är allt annat än bara det här, och så jävla typiskt, SL har förstört pendeltågstrafiken det här året, och nu ska dom klippa tunnelbanan på mitten, fattas bara en prishöjning på en hundring så vi kommer över tusenlappen...

Svartskallar från LVU-hem kan få agera domkraft och stå med uppsträckta armar under bron, win win, brister det och dom dör, bra!
Citera
2023-09-05, 20:02
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skulle vilja påstå att bron som går parallellt med järnvägsspåret är snabbare, man går ut där helikopterplattan låg.

Du har rätt, man kan gå utmed centralbron också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in