2023-10-20, 13:12
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka

Nu återgår de ju bara till att vara tatuerade småbarnsmorsor som inte kan skilja på de och dem, boendes i småstäder precis som Hanna, de kommer knappast tjäna pengar på snygga outfits, utseende etc utan finns väl bara för att vara relaterbara för följare som är likadana.

Bästa jag läst på länge! 😂 Sammanfattar hela fenomenet fint
Citera
2023-10-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Tycker H känts dämpat sen förlossningen. Vet att jag tagit upp det förut, men det är nåt som inte stämmer. Det är en konstig känsla kring hennes inlägg sen Lara kom. Kan liksom inte sätta fingret på det heller.

Men verkligen, kan inte förklara men nåt svaj är det. Undrar om hon mår dåligt och att det inte är så rosenskimrande som hon byggt upp i sitt huvud under alla år men vägrar visa det för nu är de ju ”i mål”. Livet med nyfödd kan vara sjukt omtumlande tog mig flera veckor att landa och få ordning på allt i huvudet, det är jag nog långt ifrån ensam om. Eller så kommer det content om det om några veckor, sådär utstuderat…
Citera
2023-10-20, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KrakelSpektakel93
Vet vi att hon har typ 2? Personer som jag känner har visserligen typ 1 och medicinerat med litium innan och delar av graviditet, med vårdens stöttning och extra provtagningar. Det anses vara viktigare att hålla mammans psykiska hälsa i relativt gott skick då det kan vara ännu mer skadligt för barnet om mamman ”ballar ur” än att barnet påverkas lite av medicinen.

Tänker hur som helst att hela poängen är att hon borde lösa detta INNAN hon får barn. Varför har hon så bråttom att få barn när hennes psykiska hälsa till synes inte verkar ok alls. Jag förstår att hon vill ha barn, men att inte se till att man är i en ok plats i livet innan, särskilt vid en planerad graviditet som ju deras verkligen är.. känns inte bra. låt säga att hon blir väldigt depressiv/manisk när barnet fötts. Ska hon då börja med infattning av ev starka mediciner samtidigt som hon nyligen fått sitt första barn? I mina öron låter det som en mardröm.
För 9 år sedan var hon med i en grupp som heter Biopolarna. Den var Fanni med i . Hon hade tydligen en blogg då som hon tyckte folk kunde kolla på. Hon skrev då att hon både jobbade och studerade. Någonstans har jag läst att hon har Bipolär 2.
Bloggen finns inte kvar Den är borttagen
Senast redigerad av tindraninni 2023-10-20 kl. 13:39.
Citera
2023-10-20, 13:41
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Och inlägget ”nu har jag varit tvåbarnsmamma i en vecka”.. Förlåt men jag tyckte det var sjukt larvigt sagt

Tack!!!! Detta fick mig att vilja skriva ut i versaler! Alltså hur kan man kalla sig tvåbarnsmamma när man
1. Inte har varit mamm till ett barn vid liv tidigare
2. Bara har ett barn???

Alltså jag förstår att man blir ledsen när man förlorar ett barn på grund av olika omständigheter under en graviditet. Men jag har aldrig förstått de som sörjer ett foster på denna sjuka nivå att man firar deras födelsedagar och kallar dem för storebror m.m. jag vet många som förlorat barn senare än HT gjort och de gör inte en så stor grej av det även om det såklart finns en sorg i det. De skulle aldrig få för sig att kalla fostret för storebror på detta sätt... om barnet däremot hade levt ett tag och varit en del i familjens å är det en helt annan sak.. jag var tvungen att kolla in fannidays efter besök i denna tråden, de hade ju för fan ett ettårskalas vid graven, är man inte lite sjuk i huvudet då?

Absolut att dessa har köpta följare eller följare utan en person bakom. För hut många kan på riktigt vara intresserade av detta???
Citera
2023-10-20, 13:44
Medlem
lolnollkolls avatar
Sen en annan sak jag kan tycka är att om naturen inte är villig att stå till tjänst för en bebis så är det nog helt enkelt inte menat att de personerna ska avla vidare på sina gener.
Citera
2023-10-20, 13:47
Medlem
lolnollkolls avatar
Och nu när jag ändå gett mig in i diskussionen, vilka jääääävla missbrukare av prylar. Alltså finns det någon större överkonsumtion än HTs? Hur tror hon att de ska hinna använda alla kläder de samlar på sig?? Och all skit de köper, alltså fyfan vad synd att detta inspirerar andra till att också frossa i prylar. Sånt här förstör vår planet -inte bilarna!

Och keboff.... vad är det för jävla smeknamn. Nä fyfan.
Citera
2023-10-20, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Och nu när jag ändå gett mig in i diskussionen, vilka jääääävla missbrukare av prylar. Alltså finns det någon större överkonsumtion än HTs? Hur tror hon att de ska hinna använda alla kläder de samlar på sig?? Och all skit de köper, alltså fyfan vad synd att detta inspirerar andra till att också frossa i prylar. Sånt här förstör vår planet -inte bilarna!

Och keboff.... vad är det för jävla smeknamn. Nä fyfan.

Hahah alltså läste ni fannys story hon va trött helt slut i flera dagar för att hon åkt tåg 😬😂 lycka till att orka rodda en unge sen om en tågresa gör dig trött
Citera
2023-10-20, 13:57
Medlem
Citat:
Och inlägget ”nu har jag varit tvåbarnsmamma i en vecka”.. Förlåt men jag tyckte det var sjukt larvigt sagt

Jag reagerade också på det. Vadå tvåbarnsmamma? Hur tänker hon där?
Tycker också det känns löjligt.
Citera
2023-10-20, 14:18
Medlem
Citat:

Fattar att de älskar stödet de får från sina läsare men det har ju gått för långt? Hon får ju säga vad som helst utan att ifrågasättas. Tänk att få så mycket uppmuntran så man på riktigt tror att man är tvåbarnsmamma i den här situationen? Hon är vansinnig.
Citera
2023-10-20, 14:29
Medlem
Citat:
Fattar att de älskar stödet de får från sina läsare men det har ju gått för långt? Hon får ju säga vad som helst utan att ifrågasättas. Tänk att få så mycket uppmuntran så man på riktigt tror att man är tvåbarnsmamma i den här situationen? Hon är vansinnig.

Kanske ligger under ”kränkt-kategorin” men om jag var nybliven tvåbarnsmamma med typ en tvååring och en nyfödd skulle det sticka rejält i mina ögon att någon med bara ett barn skrev så. Hela ordet tvåbarnsmamma är ju förknippat med just två barn att ta hand om
Citera
2023-10-20, 14:34
Avslutad
Citat:
Det är helt sjukt.
Det räknar inte jag som tvåbarnsmamma.
När dog Hannas barn

Visst är det fruktansvärt att förlora ett barn vid förlossningen. Kan förstå att det blir stor sorg

Men om man förlorar ett barn som är tex 2 år.Så har man många minnen av barnet när det levde. Det har man inte när det avlider när det föds. Visst ska man få prata om det Men både Hanna och Fanni drar det till sjukliga nivåer
Senast redigerad av tindraninni 2023-10-20 kl. 14:50.
Citera
2023-10-20, 15:19
Medlem
Citat:

Jag gick in och läste kommentarerna under inlägget. Det är ju ingen som direkt uppmärksammar hennes "2 veckor som tvåbarnsmamma" utan mest massa hjärtan, så det måste ju vara fler som tycker att det där är lite udda att skriva.
Hon är nog allt lite knäpp och det där är att gå för långt. Tvåbarnsmamma.
Hade jag orkat så hade jag skrivit och ifrågasatt men jag orkar inte med att hantera en kränkt och ganska spydig person som Hanna är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in