2026-09-02, 13:32
Medlem
Hittar inte storyn igen?
Citera
2026-09-02, 13:34
Medlem
Någon som gnäller så mycket på soc är troligen en av de som behöver deras hjälp som mest. Tomma tunnor skramlar mest, brukar man säga.
Citera
2026-09-02, 13:38
Medlem
Hon kan ju inte låta bli att ljuga om ALLT. Tror hon på riktigt att någon går på att hon blivit orosanmäld för att hon *vabbar för mkt*. Det var nog inte så personen beskrev problemet….
Citera
2026-09-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otrtzd
Kanske att Hanna inte förstår hur mycket man förlorar i lön om man vabbar flera gånger i månaden för något man inte får ersättning för.
Bestämmer hon nu att det är ens plikt? Annars vadå? Är man sämre då?
Ska man då vabba halva månader utan ersättning så har man ju knappt råd med sina räkningar till slut. Alternativt leva extremt fattigt.

Hon skriver själv att hon har vabbat i 2 dagar, men ja hon gjorde ju faktiskt ett samarbete då ( tänker på Chili reklamen i måndags) så även om L var hemma utan ersättning så tjänade hon ju ändå pengar den dagen.
Och en annan intressant grej nu, så L har varit för trött för förskolan men just denna dag då K råkar vara ledig då har hon plötsligt ork och vara iväg? Men kommer hon vara för trött imorgon då?🫣

* Edit visst nu skriver hon att k och L ska "hänga" så dem kan lika med hänga hemma, men jag tror att dem åker iväg nånstans*
Senast redigerad av Kladdkakautankladd 2026-09-02 kl. 13:53.
Citera
2026-09-02, 13:55
Medlem
Fattar inte att H tar upp detta med FK öht. FLERA gånger dessutom och nekats. Om barnet är trött pga astmabesvär hon haft under natten ska hon ju inte söka vabb för trötthet, utan pga astman. Har hon så mycket besvär lär hon ju vara rejält medtagen och även ha en del symtom kvar under morgonen.

Hon får skylla sig själv. Sen tycka att man ska få vabba för vilken anledning som helst...

Jag trodde för övrigt att hon avstått ersättning från FK självmant när hon skrivit att hon vabbat gratis.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-09-02 kl. 14:36.
Citera
2026-09-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Nej det ska man inte…. Hanna försöker i panik komma på nån bra anledning till att hålla Lars hemma när hon inte är sjuk.

Dessutom går väl Lars 15h i veckan…. Man klarar att vara trött tre timmar på förskolan. Hanna har ingen ”förbannad plikt” att inte gå dit…..
Hon fostrar L att bli likadan som henne själv, så fort något blir jobbigt så stannar man hemma och drar täcket över huvudet.
Även om man är trött kan de vara skönt att komma ut och leka och träffa kompisar och upprätthålla rutiner. Men de förstår inte Hanna
Citera
2026-09-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discodansrock
Hon fostrar L att bli likadan som henne själv, så fort något blir jobbigt så stannar man hemma och drar täcket över huvudet.
Även om man är trött kan de vara skönt att komma ut och leka och träffa kompisar och upprätthålla rutiner. Men de förstår inte Hanna

Exakt så! Det är bra att lära sig att livet fortsätter fast man är trött
Citera
2026-09-02, 14:14
Medlem
Jag håller med om att man inte ska anmäla till socialtjänsten utan grund. Men det Hanna inte förstår är att man anmäler inte för att sätta dit föräldrarna, utan för att man känner en genuin oro för barnet. Eller en normal människa gör iallafall en anmälan av den orsaken. Och hellre en gång för mycket än en gång för lite.

Sen en annan sak jag har tänkt på. Astma ökar risken för dålig tandstatus. Jag hoppas att detta är något hon har i åtanke.
Citera
2026-09-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Fattar inte att H tar upp detta med FK öht. FLERA gånger dessutom och nekats. Om barnet är trött pga astmabesvär hon haft under natten ska hon ju inte söka vabb för trötthet, utan pga astman. Har hon så mycket besvär lär hon ju vara rejält tilltagen och även ha en del symtom kvar under morgonen.

Hon får skylla sig själv. Sen tycka att man ska få vabba för vilken anledning som helst...

Jag trodde för övrigt att hon avstått ersättning från FK självmant när hon skrivit att hon vabbat gratis.
Det äe väl lite så jag tänker. Ett barn som är förkylt och hostat hela natten är såklart mer medgaget än ett barn som sovit dåligt utan sjuldom.
Citera
2026-09-02, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraaas
+1!!! Alla har inte råd att vara hemma utan ersättning. Seeeen.. hostar ens barn så mycket så hen är så trött dagen efter är barnet nog inte sä välmående tbh

Och om hon nu har såååå svår astma borde att sova på GOLVET flera dagar per vecka och liggäta massa socker och SKIT inte vara toppen??? Vilken idioti. Tror hon vill hålla fokus från det folk egentligen upprörs över: hennes sociala fobi, mani för sjukdomar och att hon inte klarar av att fullgöra en enda sak (just för tillfället plugget). Hur kommer det sig att L Föresten endast är sjuk när det vankas förskola? Man gör aldrig om det annars.. läääängtar för L’s skull tills hon börjar skolan och äntligen får chans att skapa relationer utan mammas saboterande.
Citera
2026-09-02, 14:30
Medlem
Undra hur skolstarten skall gå? Men underbarnet Lars kan väl redan allt! Tror skolan kommer orosanmäla om det blir för mycket frånvaro.
Citera
2026-09-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Det äe väl lite så jag tänker. Ett barn som är förkylt och hostat hela natten är såklart mer medgaget än ett barn som sovit dåligt utan sjuldom.
Nej precis, så märkligt utspel
(menade medtagen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in