2026-09-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Vabbar ni när ert barn sovit dåligt? 😬 Ska man det? Jag brukar säga till förskolan att hon gärna får ta en nap idag om det är så illa, men att vara hemma för det?

Nej det ska man inte…. Hanna försöker i panik komma på nån bra anledning till att hålla Lars hemma när hon inte är sjuk.

Dessutom går väl Lars 15h i veckan…. Man klarar att vara trött tre timmar på förskolan. Hanna har ingen ”förbannad plikt” att inte gå dit…..
Citera
2026-09-02, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Bla bla bla vad hon snackar mycket skit. Vet du, om du ger ditt barn bra kost, frisk luft, sociala interaktioner, inget socker, inga skärmar, rutiner, ordentlig läggdags utan madrass på golvet och lysande tv i ansiktet så ska du nog se att Lasse inte vaknar helt utmattad varje morgon. DET är ditt ansvar som förälder, inte att föra vidare din sociala ångest till din 2-åring.

Exakt. Dessutom - vad gör de på natten om Lars hostar så mycket att hon är HELT SLUT på morgonen? Sitter och glor? Ge vatten, bulla upp med kuddar och låt henne sova sittandes i famnen om inget annat funkar. Då blir hon inte HELT SLUT.

Hanna ljuger så dåligt. Hon borde sluta lägga ut stories i affekt
Senast redigerad av Somntutiss 2026-09-02 kl. 13:00.
Citera
2026-09-02, 13:00
Medlem
Håller med er övriga. Hålla på att peka finger till andra som har riktiga jobb att gå till är provocerande (som inte livnär sig på sina barn) Lätt att stanna hemma om man har ett låtsasjobb som H.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-09-02 kl. 13:33.
Citera
2026-09-02, 13:02
Medlem
dznBots avatar
Nu blir jag fan arg på riktigt. Att man inte får vabba om barnet är trött är ju något alla normala människor vet, men ändå ska hon läxa upp om det samtidigt som hon säger att alla bra föräldrar håller sina barn hemma om de sovit dåligt? I vilken låtsasvärld då? Hon är så långt från verkligheten så man blir förbannad. Nu kommer jag avfölja, orkar inte ha denna sjuka människa i mitt flöde.
Citera
2026-09-02, 13:02
Medlem
Nu kommer en liten osammanhängande rant från mig.
Just hennes kommentar "har du valt och sätta ett barn i världen så får faktiskt du ta ditt ansvar att ha barnet hemma om det inte är piggt nog,". Men förlåt hanna ,vi lever verkligen i olika världar. För visst har hon gjort samarbeten och lagt upp Ad-links i veckan? Kanske var i helgen men visst gjorde hon lite reklam med L i nån fleecejacka som var reklam. Det blir så "fel" att kolla hur duktig jag är som inte har mitt barn på förskolan och jag tar minsann inte ut något från försäkringskassan och i samma veva lägga upp samarbeten/länkar. ( menar inte just detta tillfälle)
Men hon haaar lyxen att tjäna pengar hemifrån klädd i pyjamas hela dagarna om hon känner för det.
Hon gör faktiskt reklam där hon använder sin egna dotter som reklampelare. Fast det är så viktigt med hennes integritet ( fast bara pixla ansiktet) många av oss har inte direkt råd att ha barnet hemma utan ersättning bara för att barnet sovit dåligt 🤷‍♀️
Senast redigerad av Kladdkakautankladd 2026-09-02 kl. 13:06.
Citera
2026-09-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Nu kommer en liten osammanhängande rant från mig.
Just hennes kommentar "har du valt och sätta ett barn i världen så får faktiskt du ta ditt ansvar att ha barnet hemma om det inte är piggt nog,". Men förlåt hanna ,vi lever verkligen i olika världar. För visst har hon gjort samarbeten och lagt upp Ad-links i veckan? Kanske var i helgen men visst gjorde hon lite reklam med L i nån fleecejacka som var reklam. Det blir så "fel" att kolla hur duktig jag är som inte har mitt barn på förskolan och jag tar minsann inte ut något från försäkringskassan och i samma veva lägga upp samarbeten/länkar. ( menar inte just detta tillfälle)
Men hon haaar lyxen att tjäna pengar hemifrån klädd i pyjamas hela dagarna.
Hon gör faktiskt reklam där hon använder sin egna dotter som reklampelare. Fast det är så viktigt med hennes integritet ( fast bara pixla ansiktet) många av oss har inte direkt råd att ha barnet hemma utan ersättning bara för att barnet sovit dåligt 🤷‍♀️
Det fetade. EXAKT det här! Kolla in Caroline Engvall på instagram som är helt emot exponering av barn på some.
Citera
2026-09-02, 13:08
Medlem
Kul för Kebaben att hans enda lediga dag denna vecka är Hanna är i maniskt upplösningstillstånd för att hon återigen snurrat in sig i sina egna lögner. Undrar vad han och Lars hittar på idag
Citera
2026-09-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dznBot
Nu blir jag fan arg på riktigt. Att man inte får vabba om barnet är trött är ju något alla normala människor vet, men ändå ska hon läxa upp om det samtidigt som hon säger att alla bra föräldrar håller sina barn hemma om de sovit dåligt? I vilken låtsasvärld då? Hon är så långt från verkligheten så man blir förbannad. Nu kommer jag avfölja, orkar inte ha denna sjuka människa i mitt flöde.
+1!!! Alla har inte råd att vara hemma utan ersättning. Seeeen.. hostar ens barn så mycket så hen är så trött dagen efter är barnet nog inte sä välmående tbh
Citera
2026-09-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dznBot

Som någon annan skrev, låt barnet ta en sovstund på förskolan. Jag har ett riktigt jobb och jag har ingennplikt att vara hemma för att man sovit lite dåligt.
Också intressant att hon av alla människor känner sig bekväm att läxa upp sina följare om deras plikter som förälder. HAHA
Citera
2026-09-02, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraaas
+1!!! Alla har inte råd att vara hemma utan ersättning. Seeeen.. hostar ens barn så mycket så hen är så trött dagen efter är barnet nog inte sä välmående tbh

Jag förstår inte hennes rant om detta? Om barnets sömn är påverkad av förkylning och hosta då är det väl det man söker ersättning/vab för?
Jag skriver ju inte till fk att hen har sovit lite dåligt jag kan inte jobba idag.
Citera
2026-09-02, 13:28
Medlem
L har inte astma ( nu skriver hon ett tillägg om det iofs) för man utreder inte "vanlig" astma på så små barn. (Men de lär ju fortsätta gå på undersökningar för det även om det skulle komma fra matt det bara är förkylningsastma).
Citera
2026-09-02, 13:30
Medlem
Kanske att Hanna inte förstår hur mycket man förlorar i lön om man vabbar flera gånger i månaden för något man inte får ersättning för.
Bestämmer hon nu att det är ens plikt? Annars vadå? Är man sämre då?
Ska man då vabba halva månader utan ersättning så har man ju knappt råd med sina räkningar till slut. Alternativt leva extremt fattigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in